Holden bør komme på banen og uttale seg. Punktum.
Om tausheten vedvarer, vil det komme nye varianter av spekulasjoner, se eksempel nedenfor.
Er det slik at TH beskytter ett eller flere av barna? Eller gjemmer han seg bak barna?
Arbogakvinnen, Johanna Møller, er et eksempel på hvor galt det kan gå, når foreldre har rutinemessig ytt økonomisk krisehjelp til eget barn, langt opp i voksen alder, opp til 40-årene, og så plutselig stenger pengesekken og skal "oppdra barnet", en meget forsinket oppdragelse. Det gikk veldig galt.
Siterer fra eget innlegg fra 5. april, innlegg #3506:
Citat:
Jeg tror ikke et sekund at TH kan ha leid kriminelle, hverken norske eller utenlandske, til å utføre bortføringen. Hvis TH står bak, har han gjort alt selv.
TH fremstår som veldig lovlydig og etterrettelig, og har nærmest skrytt til aviser av at han betalte sin skatt med glede. Og han har betalt mye skatt. Samtidig virker han å ha vært veldig påholden og gjerrig, iallfall overfor sin kone, og antakelig overfor barna også.
Det kan ha skapt en veldig frustrasjon hos barna. Kanskje de har bedt om forskudd på arv, uten å få noe. Kanskje de har blitt lokket eller lurt til å låne penger fra lånehaier eller hel/halvkriminelle. Og har blitt satt i forlegenhet om TH har nektet de penger til å bli kvitt lån de ellers ikke har mulighet til å innfri.
Om ett eller flere av barna skulle ha ubehagelig svart gjeld, er det ikke sikkert de tør å fortelle det engang. Ikke til faren. Ikke til politiet. Ikke til egne søsken. Og ihvertfall ikke etter at moren forsvant på denne forferdelige måten. Hvis de tror eller vet at kidnappingen skjedde pga gjeld.
Jeg vet ikke. Men jeg kan ikke tenke meg at TH engang kjenner noen kriminelle.
Bedragerisaken kan ha blitt utnyttet av andre kriminelle som har spekulert i at russisk mafia skulle få skylden.