2019-07-07, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AmunRa
Interessante tanker. Jeg tror du har rett i at motivet er relatert til skjebnesvangre ting fra familiær fortid. Men dette får meg enda mer til å tenke at det ikke er TH som har utført drapet. Jeg har faktisk medfølelse med ham som har mistet både moren og kona på en tragisk måte, rammet av skjebnens harde hånd nok en gang.Hvorfor drepe sin kone når han allerede har opplevd et smertefullt tap som ung?
Nei, her ligger det nok noe annet, enda dypere i familien. Noen mørke sider som har kommet fram, sider som ikke har fått utvikle seg normalt, energier som ikke har fått utløp og finner en annen og farligere vei, noen som har et personlig motiv. Da gjenstår det egentlig ikke så mange.

Jeg tror politiet sitter på mange historier om TH, historier som går dagboken til Veronica Orderud en høy gang. En psykologisk profil som underbygger hypotesen de nå ser ut til å ha.
Citera
2019-07-08, 00:05
Medlem
Monsens avatar
Samme kilde fortalte også at han julte opp AE allerede helt i begynnelsen av forholdet. Årsaken var at hun før ham hadde hatt en kjæreste som han ikke kunne fordra.

Det er veldig mange triste og vonde historier. Politiet har fått vite om alt dette.
Citera
2019-07-08, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adrtrt
Jeg tror politiet sitter på mange historier om TH, historier som går dagboken til Veronica Orderud en høy gang. En psykologisk profil som underbygger hypotesen de nå ser ut til å ha.
Ikke relevant men relevant likevel, se hele videoen så ser dere flere paralleller
https://www.youtube.com/watch?v=J4l6EbVaJAw
Citera
2019-07-08, 06:20
Medlem
yz44s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Min första tanke var mannen, men hans ålder talar emot det. Mannen är smart och detta var inte smart att göra ett kidnappningsdrama som är spektakulärt, och väcker alla dessa spekulationer.
Det behöver inte ha varit planerat i förväg och BO´s bortvaro behövde förklaras på något sätt.

Citat:
En annan sak som talar för att det kan vara någon annan än mannen är att han kom hem direkt och ringde polisen.
Det talar vare sig för eller mot.

Citat:
Det kan finnas flera alternativ än mannen, trots att det mesta pekar på att det är han som är gärningsman.
Så länge inget är till fullo bevisat kan det alltid vara någon annan förklaring.

OnT: Polisen har nog mer på fötterna än vad de går ut offentligt med.
Citera
2019-07-08, 08:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Monsen
Samme kilde fortalte også at han julte opp AE allerede helt i begynnelsen av forholdet. Årsaken var at hun før ham hadde hatt en kjæreste som han ikke kunne fordra.

Det er veldig mange triste og vonde historier. Politiet har fått vite om alt dette.

Og allikevel valgte hun å gifte seg med ham, og få tre barn... Starten på et langt og destruktivt samliv. Rykter sier dog at de har hatt det bra siste årene. Naboer osv, og forretningsforbindelser, beskriver AE som glad og utadvendt, «En kjempekoselig dame», og at de har stor respekt for Tom. Men så er det disse ryktene om demens og forvirring, som også kommer fra naboer. Kan det ha vært psykisk nedbrytning, kan hun ha blitt forgiftet på noe vis? Men barna, de må ha sett noe. Vi har ikke hørt noe fra dem, så vanskelig å si hva de tror og ikke tror. Men vi må vel anta at de støtter sin far, da de deler bistandsadvokat.
Senast redigerad av Adrtrt 2019-07-08 kl. 08:25.
Citera
2019-07-08, 08:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sugar-Daddy
Hvis det er sant som en påsto at TH fløy etter noen med kniv på en fest så kan han sikkert være kapabel til å bruke den også.

Har hørt om flere episoder med truende oppførsel, like ille og verre. Men forhistorien er såpass drøye at det må sies å ha formildende årsak hvis det stemmer. Alkohol og utroskap kan drive den beste til vanvidd og fortvilelse.
Citera
2019-07-08, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adrtrt
Har hørt om flere episoder med truende oppførsel, like ille og verre. Men forhistorien er såpass drøye at det må sies å ha formildende årsak hvis det stemmer. Alkohol og utroskap kan drive den beste til vanvidd og fortvilelse.

Alla dessa rykten...Man hoppas ju att de når fram till polisen! Skulle inte kalla det normalt att jaga folk med kniv, inte ens under berusning och vid provokation. Stämmer uppgifterna kan han mycket väl varit våldsam hemma också.
Citera
2019-07-08, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Alla dessa rykten...Man hoppas ju att de når fram till polisen! Skulle inte kalla det normalt att jaga folk med kniv, inte ens under berusning och vid provokation. Stämmer uppgifterna kan han mycket väl varit våldsam hemma också.

Jeg regner med at politiet sitter med et lite pent bilde av TH. Men det betyr ikke at han har drept henne selvsagt. Spørsmålet er om det kan gi dem "tunnelsyn", slik at de styrer etterforskningen mot ham pga disse indisiene.
Citera
2019-07-08, 11:57
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Florman

Polisen lär ha lika bra koll på sånt som vi har dålig. Hade det varit enormt stökigt så hade de separerat för länge sen. Bekymmer kan förstås uppstå exv om maken ”står ut” för barnens skull och sen makan börjar bli oförmögen att fullt reda sig själv och dessutom börjar bli otrevlig (och litt dement), medan barnen kanske förutsätter att maken ska hantera det. Och liknande.

Det kan finnas en invand dysfunktion i förhållandet som kan vara svår att ta sig ur och som urartat. Men om maken (i så fall) varit rädd för att bli lämnad, eller rädd för att inte bli lämnad, eller retlig och provocerad av beteende eller elakheter etc är ju inte så lätt att säga.
Citera
2019-07-08, 12:06
Medlem
Onholds avatar
Ockham's razor...?

1. Ville frun skiljas och inget äktenskapsförord fanns?
2. Ville han inte riskera att bli av med halva sin förmögenhet vid en skilsmässa?
3. Kan maken ha hyrt in "gangsters" för att ha alibi för mordet/bortförandet?
Citera
2019-07-08, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Kødder du? Du mener altså at hvis du har opplevd noe traumatisk i barndommen, ja da blir du ihvertfall ikke drapsmann?

Nei, men en traumatisk barndom gjør deg ikke nødvendigvis til drapsmann.
Citera
2019-07-08, 13:00
Medlem
Onsdag 10. juli vil det ha gått 14 dager siden politiet endret hovedhypotesen til drap og fingert bortføring for å dekke over drapet.

Jeg synes er på tide at bistandsadvokat Holden kommenterer denne utviklingen. Sist Holden uttalte seg var i forbindelse med at politiet på onsdag 26. juni offentliggjorde at de mente AEH var blitt drept, og Holden sa da at han ville "ta en prat med politiet". Holden fremholdt også sitt eget, og formodentlig familiens oppfatning, nemlig at det dreier seg om en bortføring som har gått over til et drap.

Selv om det er midt på sommeren synes jeg at allmennheten må ha krav på en uttalelse fra Holden om den vendingen saken nå har tatt.

Jeg forventer at en slik uttalelse må komme i løpet av uken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in