Citat:
Ursprungligen postat av
Joelfrog
behöver ju mer än bara ramsor och att jag gillar deras spelare

Gör man det egentligen? Folk vill så gärna ha så kallade bra skäl till att följa en klubb och visst det vore trevligt om ens mor- eller farföräldrar på något sätt förde vidare sin kärlek för en klubb eller liknande men hur vanligt är det? Nu är jag knappast någon allvetande bestämmare som avgör vad som är giltigt eller inte men personligen är det inte så viktigt varför man börjar supporta ett visst lag. Gissar att jag kommer få en del mothugg om folk orkar bry sig. Vad som stör mig mer är när folk kallar sig ett fan av en viss klubb men sedan byter till en annan. Bättre då inte binda sig vid någon klubb och generellt uppskatta sporten, lag eller spelare vid olika tidpunkter.
Så kallade medgångssupportrar då? Tja, då jag själv började som en, om än vid 6 års ålder, borde jag inte klaga på det. Men visst, ju äldre folk är desto mer hoppas jag att de har ett annat skäl än "de är bäst just nu". Så vill du ha en klubb är skälet inte speciellt viktigt, mer hur trogen du är och hur du utövar ditt supporterskap. Vilket inte baseras på hur ofta du sett ditt lag live. Annars skiter du fullständigt i att ha ett lag.