2019-07-07, 11:27
Medlem
Kommer ihåg en kompis som var helt besatt av liverpool. Har precis satt upp en lagtröja i ram i vardagsrummet. När kom ni i kontakt med ert lag?
Citera
2019-07-07, 12:54
Moderator
zanteras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av porrskadad3000
Kommer ihåg en kompis som var helt besatt av liverpool. Har precis satt upp en lagtröja i ram i vardagsrummet. När kom ni i kontakt med ert lag?

Var väl 6-7 år gammal, hade precis fått upp intresset för fotboll. Var på Stadium eller Inter Sport och de hade en sån där korg vid kassan med de där små fotbollarna som var populära på den tiden (handboll-storlek) om någon annan kommer ihåg dem, med olika fotbollslag's klubbmärken som motiv. Minns inte exakt urvalet av klubbar men fastnade för Manchester United då djävulsloggan kändes cool (i den åldern var det väl typ allt som krävdes). Så det var det.
Citera
2019-07-07, 13:55
Medlem
Alex P. Keatons avatar
Citat:
När kom ni i kontakt med ert lag?
Tipsextra. Så det var ett tag sedan.
Citera
2019-07-07, 14:02
Medlem
Tipsextra även för min del. The Beatles är från Liverpool, så det var ingen tvekan.
Citera
2019-07-07, 15:57
Medlem
Joelfrogs avatar
Inget lag som har funnit mitt hjärta i England (än), kan dock bli Everton
Citera
2019-07-08, 00:28
Medlem
Citat:

25 Nov-72 spelade Liverpool borta mot Spurs och den matchen TV-sändes.
Liverpool van med 2-1 och Steve Heighway och Kevin Keegan gjorde målen
Sen va jag fast. Forever !
Citera
2019-07-08, 02:04
Medlem
Alex P. Keatons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joelfrog
kan dock bli Everton
Kul. Vad gör att de står ut från mängden för dig?
Citera
2019-07-08, 09:47
Medlem
Joelfrogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alex P. Keaton
Kul. Vad gör att de står ut från mängden för dig?

Gillar deras klackramsor och de har haft ganska roliga spelare senaste åren (Kan snabbt ändras dock) men jag vet inte riktigt vad det är som kan få en att stanna vid sitt lag i England, behöver ju mer än bara ramsor och att jag gillar deras spelare
Citera
2019-07-08, 10:46
Medlem
Alex P. Keatons avatar
Citat:
behöver ju mer än bara ramsor och att jag gillar deras spelare
Gör man det egentligen? Folk vill så gärna ha så kallade bra skäl till att följa en klubb och visst det vore trevligt om ens mor- eller farföräldrar på något sätt förde vidare sin kärlek för en klubb eller liknande men hur vanligt är det? Nu är jag knappast någon allvetande bestämmare som avgör vad som är giltigt eller inte men personligen är det inte så viktigt varför man börjar supporta ett visst lag. Gissar att jag kommer få en del mothugg om folk orkar bry sig. Vad som stör mig mer är när folk kallar sig ett fan av en viss klubb men sedan byter till en annan. Bättre då inte binda sig vid någon klubb och generellt uppskatta sporten, lag eller spelare vid olika tidpunkter.

Så kallade medgångssupportrar då? Tja, då jag själv började som en, om än vid 6 års ålder, borde jag inte klaga på det. Men visst, ju äldre folk är desto mer hoppas jag att de har ett annat skäl än "de är bäst just nu". Så vill du ha en klubb är skälet inte speciellt viktigt, mer hur trogen du är och hur du utövar ditt supporterskap. Vilket inte baseras på hur ofta du sett ditt lag live. Annars skiter du fullständigt i att ha ett lag.
Citera
2019-07-08, 11:04
Medlem
Joelfrogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alex P. Keaton
Gör man det egentligen? Folk vill så gärna ha så kallade bra skäl till att följa en klubb och visst det vore trevligt om ens mor- eller farföräldrar på något sätt förde vidare sin kärlek för en klubb eller liknande men hur vanligt är det? Nu är jag knappast någon allvetande bestämmare som avgör vad som är giltigt eller inte men personligen är det inte så viktigt varför man börjar supporta ett visst lag. Gissar att jag kommer få en del mothugg om folk orkar bry sig. Vad som stör mig mer är när folk kallar sig ett fan av en viss klubb men sedan byter till en annan. Bättre då inte binda sig vid någon klubb och generellt uppskatta sporten, lag eller spelare vid olika tidpunkter.

Så kallade medgångssupportrar då? Tja, då jag själv började som en, om än vid 6 års ålder, borde jag inte klaga på det. Men visst, ju äldre folk är desto mer hoppas jag att de har ett annat skäl än "de är bäst just nu". Så vill du ha en klubb är skälet inte speciellt viktigt, mer hur trogen du är och hur du utövar ditt supporterskap. Vilket inte baseras på hur ofta du sett ditt lag live. Annars skiter du fullständigt i att ha ett lag.

Nej kanske inte, tycker du har rätt i det du skriver, tycker de är roligare att hålla på de som är lite sämre och underdogs då är de roligare att se ett lag gå från botten till toppen än att gilla ett lag som redan är där
Citera
2019-07-08, 13:50
Medlem
EnLitenFryss avatar
Firmino och Alisson före säsongen 18/19: 0 titlar
Firmino och Alisson efter säsongen 18/19: Champions League-mästare, Copa America-mästare

En OK säsong får man lov att säga. Rätt läge att hoppa på Liverpool i momentum.
Citera
2019-07-08, 14:51
Medlem
Mr.Nesss avatar
Citat:
Gillar deras klackramsor och de har haft ganska roliga spelare senaste åren (Kan snabbt ändras dock) men jag vet inte riktigt vad det är som kan få en att stanna vid sitt lag i England, behöver ju mer än bara ramsor och att jag gillar deras spelare
Jag håller på Arsenal, men Everton är ett lag som jag alltid tyckt om. Trist att det aldrig lossnar riktigt för dom trots bra trupp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in