2019-07-07, 23:39
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Om en 25 årig thailändska slår sig ihop med en 50 årig svensk man med ölkagge och Hawaiihatt och flyttar med honom till Sverige, så tror jag inte att hon har särskilt höga krav på honom nä.
Men som jag nu sagt flera gånger handlar detta om männen först och främst.

Måste även påtala här att jag inte har påstått att tjejer i Sverige är bättre. Det handlar om tilltaget som sådant från mannens sida när han åker och hämtar en thaifru på beställning.

Om en 50-årig man med fet plånbok slår sig ihop med en blond bimbo i 25-års åldern med stora tuttar så har han nog inte så stora krav på henne heller. Mer än i sängen.

Finns gott om sådana golddiggers.
Citera
2019-07-08, 00:04
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb
"hämtar en thaifru.."

Jag håller med föregående talare. Du osar av rasism.

Ja sanningen svider, eller hur?
Ni är såna fruktansvärda hycklare här inne att hälften kunde vara nog.
Citera
2019-07-08, 00:05
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Om en 50-årig man med fet plånbok slår sig ihop med en blond bimbo i 25-års åldern med stora tuttar så har han nog inte så stora krav på henne heller. Mer än i sängen.

Finns gott om sådana golddiggers.

Ja och jag har inte mer respekt för dem. Då har jag mer respekt för den thailändska kvinnan. Det är inte hon som är problemet i sammanhanget.
Citera
2019-07-08, 00:08
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Vad menar du med köper?
Får thaitjejer inte göra sin klassresa utan att du ska kalla dem för horor?

Jag talar om männens agerande först och främst. Jag är inte intresserad av att diskutera thailändskans motiv eftersom det är solklart. Och det kan man inte klandra dem för, de har en helt annan livssituation.
Citera
2019-07-08, 00:11
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Jag talar om männens agerande först och främst. Jag är inte intresserad av att diskutera thailändskans motiv eftersom det är solklart. Och det kan man inte klandra dem för, de har en helt annan livssituation.
Jag förstår faktiskt inte vad du försöker säga här.
Är män klandervärda för att de söker och finner en partner, menar du?
För mig är det helt solklart att de båda anser att det är ett bra parti. Är det inte okej för dig?

Eller är du redan så insyltad i feminismen att du bara åker med på tåget: vi älskar att sparka män på pungen" Särskilt dem vi ratar själva.
Citera
2019-07-08, 00:11
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ja sanningen svider, eller hur?
Ni är såna fruktansvärda hycklare här inne att hälften kunde vara nog.

Citat:
Ja och jag har inte mer respekt för dem. Då har jag mer respekt för den thailändska kvinnan. Det är inte hon som är problemet i sammanhanget.

Och ändå betraktar du henne som ett föremål som man kan köpa som piga och för sex, en hora alltså. Om det är någon som är hycklare här så är det du.

Tycker du även svenska tjejer som gifter sig med utländska kändisar är horor?
Citera
2019-07-08, 00:12
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viktim
Du bekräftar ju bara det jag säger, alltså att det finns en baktanke med förhållandet. Det är en win win situation för båda, svensken får en ung tjej(vilken 50åring vill inte ha en fräsch 25åring?) och tjejen får ett stabilt liv. Hade hon däremot redan haft ett stabilt liv med bra ekonomi så hade hon alltså sannolikt inte valt en svensk gubbe som sin make.

Någon som förstått. Kors i taket! 😄
Citera
2019-07-08, 00:12
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Vad yrar du nu om? Glömt ta din medicin?
Med tanke på vad du redan sagt om vita män och thaikvinnor, så är din rasism och förutfattade meningar fullkomligt solklara.
Citera
2019-07-08, 00:14
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Du verkar inte känna till asiatiska tjejers värderingar. De väljer ofta en äldre man eftersom de vill ha en man som satsar på familjen och inte en player som inte är mogen. Det handlar alltså om mycket annat än ekonomi och det kan du t.ex. se på deras val i de fall de redan är etablerad i ett rikare land och har ekonomi ordnad. Även då kommer kommer de flesta välja en betydligt äldre man. Detta gäller speciellt när de har barn och även söker någon som tar papparollen seriöst.

Om en svensk man tar kontakt med en thailändsk kvinna på nätet och åker dit för att träffa henne, och sedan några månader senare ska hon komma med honom till Sverige. Vad skulle du säga är syftet med denna kontakten?
Citera
2019-07-08, 00:16
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Om en svensk man tar kontakt med en thailändsk kvinna på nätet och åker dit för att träffa henne, och sedan några månader senare ska hon komma med honom till Sverige. Vad skulle du säga är syftet med denna kontakten?

Att få en fru kanske.

Du svarade inte på min fråga, är även svenska tjejer som blir ihop med rika utländska kändisar horor som säljer sex för pengar?
Citera
2019-07-08, 00:18
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Med tanke på vad du redan sagt om vita män och thaikvinnor, så är din rasism och förutfattade meningar fullkomligt solklara.

Det kan ni tycka, rör mig inte i ryggen. Ta nu och tänk efter på vad både du, Svennne, Nivea och Stor/snabb skrivit här på forumet.
Har du tänkt efter? Noga?
Bra, då behöver du nog inte läxa upp mig gällande förutfattade meningar och rasism. Om det sen gäller att man avskyr muslimer, kvinnor, män, thailändska kvinnor, eller vad för grupp det nu kan tänkas gälla har inte särskilt stor betydelse.

Och till sist, lägg ner det där löjliga rasistkortet. Ni låter som vänster-pk-feministerna här hela bunten!
Citera
2019-07-08, 00:21
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Jag förstår faktiskt inte vad du försöker säga här.
Är män klandervärda för att de söker och finner en partner, menar du?
För mig är det helt solklart att de båda anser att det är ett bra parti. Är det inte okej för dig?

Eller är du redan så insyltad i feminismen att du bara åker med på tåget: vi älskar att sparka män på pungen" Särskilt dem vi ratar själva.

Du vet mycket väl min inställning till prostitution. Jag likställer thaifru-dealen med en slags prostitution. Inte samma sorts som "hora-prostitution" dock. Och jag orkar inte diskutera detta igen för det har vi gjort flera gånger och vi vet var vi står i den frågan.

Denna diskussion kring thaifru kom ur att en användare här skrev att vederbörande inte kunde förstå hur man inte kan ta en thaifru istället för en svensk kvinna. Det handlade inte om själva fenomenet thaifru. Det är bara någonting med detta ämnet som gör er så väldigt upprörda här.
Har ni thaifruar därhemma?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in