2019-07-07, 15:42
Medlem
RedXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viktim
Alla (unga)kvinnor föredrar äldre män, det betyder dock inte att det är gubbar dom letar efter. Sluta dumma dig.

Poängen är väl att de föredrar kombinationen gubbe+pengar före kombinationen jämnårig grabb+...
Citera
2019-07-07, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Nu är det du som får sluta att dumma dig och köra med halmgubbar, jag har inte skrivit det du skriver.
Sluta fly från ämnet. Vi diskuterar specifikt fenomenet västerländsk man med asiatisk kvinna. Ni vet mycket väl vad Moment22 syftade på i sitt inlägg men försöker ändå framställa dessa förhållanden som genuina.

Hade vi vart thailändska män som levt under dåliga livsförhållanden och 50åriga Karin erbjöd ett stabilt liv i Sverige + uppehållstillstånd så hade vi nog också tagit chansen.
Citera
2019-07-07, 15:48
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Sluta fly från ämnet. Vi diskuterar specifikt fenomenet västerländsk man med asiatisk kvinna. Ni vet mycket väl vad Moment22 syftade på i sitt inlägg men försöker ändå framställa dessa förhållanden som genuina.

Hade vi vart thailändska män som levt under dåliga livsförhållanden och 50åriga Karin erbjöd ett stabilt liv i Sverige + uppehållstillstånd så hade vi nog också tagit chansen.

Dumma dig inte nu, jag har inte flytt från någonting. Du däremot kör med halmgubbar.

Om du har något att invända emot av det jag skrivit får du citera det och bemöta det, inte fantisera ihop halmgubbar som du attackerar. Så har du något på hjärtat angående det jag skrivit som du vill ta upp?
Citera
2019-07-07, 15:52
Medlem
Citat:
Dumma dig inte nu, jag har inte flytt från någonting. Du däremot kör med halmgubbar.

Om du har något att invända emot av det jag skrivit får du citera det och bemöta det, inte fantisera ihop halmgubbar som du attackerar. Så har du något på hjärtat angående det jag skrivit som du vill ta upp?
Jag påpekade det uppenbara, alltså att dessa förhållanden bottnar i bekvämlighet snarare än riktig kärlek/attraktion varpå du ifrågasatte det och försökte förklara att asiatiska kvinnor minsann visst föredrar äldre män eftersom dom har annorlunda värderingar. Med andra ord syftade du på att unga asiatiska kvinnor söker gubbar, annars hade du inte ifrågasatt det. Vi diskuterar ju fenomenet ung tjej med gubbe, inte ung tjej med en lite äldre man. Finns ingen halmgubbe här förutom i din fantasi.
Citera
2019-07-07, 15:55
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Jag påpekade det uppenbara, alltså att dessa förhållanden bottnar i bekvämlighet snarare än riktig kärlek/attraktion varpå du ifrågasatte det och försökte förklara att asiatiska kvinnor minsann visst föredrar äldre män eftersom dom har annorlunda värderingar. Med andra ord syftade du på att unga asiatiska kvinnor söker gubbar, annars hade du inte ifrågasatt det. Vi diskuterar ju fenomenet ung tjej med gubbe, inte ung tjej med en lite äldre man. Finns ingen halmgubbe här förutom i din fantasi.

Vad är det du har svårt att fatta, när du kommer med påståenden om vad jag sagt får du citera mig istället för att köra med halmgubbar!
Citera
2019-07-07, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RedX
Poängen är väl att de föredrar kombinationen gubbe+pengar före kombinationen jämnårig grabb+...
Jo fast jag tror dom själva mer ser det som en investering. Kombinationen gubbe+pengar öppnar många dörrar i livet, det blir som en slags frihet. Man vet ju inte vad dom har för långsiktiga planer.
Citera
2019-07-07, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Du mår illa ja. Har du plötsligt fått något slags samvete?Det handlar inte om thaitjejerna först och främst utan om männen som inte orkar göra en liten ansträngning för att träffa en tjej i sin egen omgivning, utan hellre tar den lätta vägen. Det handlar om män som tycker det är rimligt att köpa sig en fru som sköter hemmet åt dem och servar dem med öl, mat och sex. Sedan sitter det folk som Kalle här och undrar varför inte all män gör detta. Ja helt enkelt därför att de flesta inte har problem med kvinnor i sitt eget land, och för att det inte är moraliskt försvarbart för många.

Kvinnor i Thailand har andra förutsättningar än svenska, de behöver pengar och är beredda att flytta för att få ett bättre liv. Det kan man inte klandra dem för.

Känner att jag måste flika in lite här. För det första väljer kvinnor i sverige också män som har högre socioekonomisk status än de själva. Detta har förekommit inom alla kulturer genom alla tider även om det givetvis finns undantag mot regeln. Har tex en före detta kollega med universitetsutbildning som valde en 5 år yngre arbetarsnubbe men det hör till undantagen som sagt. Så givet detta så är det inte så konstigt att thailändsk eller andra kvinnot dras till svenska män.

När det gäller "loser" aspekten på dessa män så måste vi sätta det i perspektiv. De är alltså "losers" för att de måste "köpa" en fru genom att duscha henne med pengar? Jag skulle gärna vilja höra din input om alla de miljoner i skattepengar som går från svenska män till svenska kvinnor varje år. Är manliga skattebetalare losers för att de försörjer dessa kvinnor eller är svenska kvinnor losers för att de tar emot alla dessa skattepengar? Nu kan det mycket väl vara så att just du eller andra kvinnliga individer är fullstänsigt självförsörjande men på gruppnivå talar siffrorna sitt tydliga språk.

Tillägg: tror det finns en tråd här på FB där det diskuteras just hur många miljoner en genomsnittlig svensk kvinna får över en livstid.

Tillägg 2: varför tror ni Islam kuvar sina kvinnor så hårt. Jo för att om de hade varit fria att välja så hade uppåt 90 % av muslimska kvinnor i Sverige kastat slöjan och börjat leta svenska män (och välanpassade invandrare). Detta hade givetvis ökat konkurrensen enormt för svenska kvinnor och det är därför det från kvinnligt håll oftast är tyst om just detta medan det gapas högt om thaifruar eller orättvisor i akdademin. Thaifruar= sänker svenska kvinnors "sexual market value". Kuvade muslimska kvinnor= sänker konkurrensen och ger därmed "högre sexual market value" för svenska kvinnor.
Senast redigerad av gg1337 2019-07-07 kl. 16:27.
Citera
2019-07-07, 20:34
Avslutad
Citat:
Om en 25 årig thailändska slår sig ihop med en 50 årig svensk man med ölkagge och Hawaiihatt och flyttar med honom till Sverige, så tror jag inte att hon har särskilt höga krav på honom nä.
Men som jag nu sagt flera gånger handlar detta om männen först och främst.

Måste även påtala här att jag inte har påstått att tjejer i Sverige är bättre. Det handlar om tilltaget som sådant från mannens sida när han åker och hämtar en thaifru på beställning.

"hämtar en thaifru.."

Jag håller med föregående talare. Du osar av rasism.
Citera
2019-07-07, 21:45
Medlem
NiveaBodylotions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb
"hämtar en thaifru.."

Jag håller med föregående talare. Du osar av rasism.
Yup vita kvinnor är "bättre" rasister. Detta är varför dom är starkt emot kvinnliga invandrare för det skulle innebära att majoriteten av kvinnor i Sverige måste vara kvinnor istället för abnormala freaks som lever på konstgjord andning.
Citera
2019-07-07, 23:28
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Eftersom män mer eller mindre köper thaifruar så kan man kalla det så ja. Detta gäller inte ifall en svensk man träffar en kvinna i nåt annat land generellt utan det gäller män som aktivt bestämmer sig för att skaffa en thaifru för att de "ler och är glada". Du vet precis vilken kategori män jag talar om.
Vad menar du med köper?
Får thaitjejer inte göra sin klassresa utan att du ska kalla dem för horor?
Citera
2019-07-07, 23:37
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Vad menar du med köper?
Får thaitjejer inte göra sin klassresa utan att du ska kalla dem för horor?

Läste nyligen om en svensk tjej som gifte sig med en prins eller kung nyligen någonstans, undrar om det var okej eller mom hon är en hora också? Hur är det med svenskor som blir ihop med utländska skådisar, horor?
Citera
2019-07-07, 23:38
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Läste nyligen om en svensk tjej som gifte sig med en prins eller kung nyligen någonstans, undrar om det var okej eller mom hon är en hora också? Hur är det med svenskor som blir ihop med utländska skådisar, horor?
Jag tror det är helt okej när de själva gör det.
Se Hollywoodfruar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in