2019-07-06, 16:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Jag bara frågar om de gjort det, och vill ha en källa till det.

Men du verkar vara tvärsäker.

Är en ganska fång sak att be om källa på.

Tror du inte att Polisen satte in samtliga resurser som fanns tillgängliga i söket efter förövaren?
Dörr-knackning, patruller i området, sök-hund då man funnit doft-markörer, mm mm.

Men om du tvivlar på polisens resurser så kan du alltid ringa dom och fråga.
Citera
2019-07-06, 16:15
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Men om du tvivlar på polisens resurser så kan du alltid ringa dom och fråga.
Nu är det inte polisen som hävdar att de använt hundar, utan du. Då är det väl du som ska visa din källa. Du är antagligen lite dum i huvudet. Släpper det här nu. Varför tjafsa med någon som uppenbart är fel i skallen?
Citera
2019-07-06, 16:23
Medlem
1 det är mördarens mössa 2 polisen har sökt med hundar, sluta bråka nu pojkar o ta varsin festis istället. Trevlig helg alla glada 😃
Citera
2019-07-06, 16:32
Bannlyst
Citat:
Börjar bli jobbigt att ställa samma fråga 2-3ggr till dej, varenda gång.

Då frågar jag igen.
VET du till 100% att det är gm's mössa?

Vilket blod på vilka gärningsmän.?
Vad svamlar du om nu....
En gärningsman är någon som har utfört ett brott, och har man då hittat blod på gärningsmännen, som du påstår.. Så måste man ju ha hittat gärningsmännen.
Du påstår oxå att det är fler än en gm. För du skriver "gärningsmännen"
Förstår du nu, att du svamlar en hel del.

Självklart så svarade du inte på detta heller?
Men andra måste lämna källor för att du skall vara nöjd.

Citat:
Jag ställer en enda fråga: Använde man en hund för att försöka hitta gärningsmannen?

Det är det enda jag undrat över, och det jag har tagit upp. Allt annat är något du fantiserat ihop.

Då skall vi se om jag har fantiserat ihop allt.

Citat:
Du kan länka till ett specifikt inlägg. Numret på inlägget är en länk.

Man vet att personen som lämnat ifrån sig mössa med mera inte var drogad. Jag blir bara trött på alla inlägg som säger "han var säkert hög".

Vet du att det gm's mössa?
Är du 100% säker på att det är gm's mössa.
Självklart inget svar...

Citat:
Tänkte du att någon annan lämnat en blodig mössa där?

Och att blodet på gärningsmännen skulle varit någon annans?

Här pratar du om mössan igen.
Jag frågar igen...
Är du 100% säker på att det är gm's mössa.

Sen börjar du svamla om blodet dom funnit på gärningsmännen.
Det är DU som påstår att det är fler än en gm.
Det är DU som påstår att dom hittat blod på alla gärningsmännen.

Det är inte jag som fantiserar.
Det är du som påstår allt detta. Och nör jag frågar dej så svarar du inte.

Svara nu på detta.
1. Är du 100% säker på att det är gm's mössa?
2. Är du 100% säker på att det är gm's blod?
3. Är det fler än en gärningsman.
4. Vet du att dom har hittat blod på gärningsmannen? För då måste ju polisen i så fall ha träffat gärningsmannen.
Citera
2019-07-07, 10:38
Medlem
Är avdelning 9 en sluten avdelning?
Citera
2019-07-07, 10:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av luffarjeppe
Är avdelning 9 en sluten avdelning?

Yes.
Bara galningar och gravt störda personer här inne på Avd.9
Citera
2019-07-07, 12:12
Medlem
Citat:
Du kan länka till ett specifikt inlägg. Numret på inlägget är en länk.

Man vet att personen som lämnat ifrån sig mössa med mera inte var drogad. Jag blir bara trött på alla inlägg som säger "han var säkert hög".

Angående analys av droger via hårstrån.

Om gärningsmannen regelbundet tagit droger en längre tid borde en analys av hårstrån givit utslag.

Men en analys av hårstrån säger absolut ingenting beträffande huruvida gärningsmannen var påverkad av droger vid brottstillfället eller ej.

Från det att en individ tar en drog till dess drogen kan påvisas i en analys av hårstrå tar det flera veckor. Det är för min del helt uteslutet att en sådan analys kan avgöra om gärningsmannen var drogpåverkad eller ej.
Citera
2019-07-07, 12:19
Medlem
constants avatar
Citat:
Svara nu på detta.
1. Är du 100% säker på att det är gm's mössa?
Polisen säger att det är gärningsmannens mössa. Så det är väl vettigt att gå efter det.
Citat:
2. Är du 100% säker på att det är gm's blod?
Polisen säger att de har gärningsmannens blod, så det är väl vettigt att tro på det.
Citat:
3. Är det fler än en gärningsman.
Är det något som polisen tror? Har du någon källa till det i så fall?
Citat:
Vet du att dom har hittat blod på gärningsmannen? För då måste ju polisen i så fall ha träffat gärningsmannen.
Man har funnit blod från gärningsmannen. Om jag skrivit något annat så ber jag om ursäkt. Å andra sidan borde du väl fattat.
Citera
2019-07-07, 12:21
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrSilverdufva
Från det att en individ tar en drog till dess drogen kan påvisas i en analys av hårstrå tar det flera veckor. Det är för min del helt uteslutet att en sådan analys kan avgöra om gärningsmannen var drogpåverkad eller ej.
Gjorde man ingen analys av blodet?
Citera
2019-07-07, 13:15
Medlem
Citat:
Gjorde man ingen analys av blodet?

Har försökt söka fram om någon sådan uppgift framkommit. Men kan inte riktigt hitta någon uppgift beskriver vad för material som analyserats.

Med viss erfarenhet av laboratorieanalys vågar jag ändå uttala mig om att det inte är helt lätt att analysera mindre mängder blod.

Några svårigheter i att analysera gärningsmannen blod:

- blodet i denna händelse är sannolikt kraftigt blandat med blod från 3 olika individer. Offrens och gärningsmannens.

- endast en mycket liten mängd blod kommer från gärningsmannen i blodblandningen. Medan större mängden blod kommer från båda offren.

- när man väl lyckas skilja ut en liten mängd blod som man med säkerhet kan säga är gärningsmannen så är det dags för analys. Alltså dags att pröva för olika substanser. Att inte få träff på en så svår analys som jag föreställer mig att det blir innebär inte att substansen till 100% säkerhet inte funnits i gärningsmannens kropp. Det innebär bara att man inte fått träff på just den analysen.

Hoppas jag lyckats göra mig förstådd. Håller det osannolikt att det varit möjligt att utesluta att gärningsmannen varit drogpåverkad vid tillfället.

Men med hjälp av analys av hårstrån borde man kunnat utesluta att gärningsmannen tagit droger regelbundet veckorna/månaderna innan mordet.
Citera
2019-07-07, 13:32
Medlem
En sak jag funderat på angående mössan:

Tänkte börja med att berätta hur en mössa hanteras i min familj. Hemma hos oss händer det ibland att min fru eller min barn lånar min mössa. Ibland lånar jag sonens mössa och ibland lånar sonen sin systers mössa. Ibland lånar sonens kompis hans mössa.

Såhär föreställer jag mig att det är inom många familjer. Mössorna ”vandrar” lite inom familjen.

Skulle en analys göras av en mössa från vår familj skulle det finnas hårstrån ifrån massor (föreställer mig minst 10 individer).

Likadant borde det vara med mössan från brottsplatsen. För att hitta gärningsmannen borde man pröva samtliga DNA man funnit i mössan mot brottsregister och släktforskardatabaser.

Är övertygad om att det skulle bli träff. Därifrån borde det gå ganska enkelt att leta sig fram till gärningsmannen.
Citera
2019-07-07, 14:23
Medlem
Enligt Staff så har man hittat samma dna i hårstrå som i blod från gm
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här