2019-07-05, 09:42
Medlem
Vad tycker ni om Djurgårdens nya låt med Gee Dixon? Inte hört något av han sedan tidigare, men namnet har rullat förbi vid något tillfälle innan.

Förra kan man ju kalla totalflopp som endast var pinsamt rakt igenom med en bra märklig låttext, "Blå blå är käleken". Men helt ärligt så tycker jag att denna var lite catchy - även om jag är starkt skeptiskt till marknadsföringsgrejer som dessa. Lite som när United gick ut med Stormzy som United o.s.v...

Men som, trots det så väger det upp med Doktorn med i klippet.

https://www.youtube.com/watch?v=0rwFMKwrXwo
Senast redigerad av egenvilja 2019-07-05 kl. 09:49.
Citera
2019-07-05, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RunkarMedVargar
Gaaah polisen och förbundet gräver verkligen sin grav som flyttar Bajens match på söndag pga VM-final?!? Var skickar jag räkningen för mitt ombokade tåg???? MOT DEN MORDERNA FOTBOLLEN

Bajen flyttar alltså en match för att den kolliderar med dam VMs final mellan USA och Holland men IFK Göteborg struntar i att flytta sin match som kolliderar med SVERIGEs bronsmatch, speciellt sen det är Göteborg som ska fira damerna om de vinner. Nu tror jag inte Bajen förlorat många. Hade jag varit hammarbyare och gillat damfotboll så hade jag ändå föredragit att se Bajen framför två främmande nationer. Göteborg kan däremot tappa några marginalare
Citera
2019-07-06, 07:13
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
Bajen flyttar alltså en match för att den kolliderar med dam VMs final mellan USA och Holland men IFK Göteborg struntar i att flytta sin match som kolliderar med SVERIGEs bronsmatch, speciellt sen det är Göteborg som ska fira damerna om de vinner. Nu tror jag inte Bajen förlorat många. Hade jag varit hammarbyare och gillat damfotboll så hade jag ändå föredragit att se Bajen framför två främmande nationer. Göteborg kan däremot tappa några marginalare

Det drabbar inte oss att tjejerna spelar samtidigt, man hade ändå inte hunnit se hela dam-matchen vid en flytt en timme.
Givetvis helt rätt att inte flytta matchen.
Vi har dessutom en förmatch för kampen mot ALS i Linkans namn.

Vi tappar tveklöst mer när vi under våren har krockar med VFs hockeyslutspel beträffande marginalare. Vi hade tappat mer om vi flyttat matchen.
Citera
2019-07-06, 08:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Det drabbar inte oss att tjejerna spelar samtidigt, man hade ändå inte hunnit se hela dam-matchen vid en flytt en timme.
Givetvis helt rätt att inte flytta matchen.
Vi har dessutom en förmatch för kampen mot ALS i Linkans namn.

Vi tappar tveklöst mer när vi under våren har krockar med VFs hockeyslutspel beträffande marginalare. Vi hade tappat mer om vi flyttat matchen.

Övriga matcher i allsvenskan har flyttat. Detta visar att Göteborg inte värderar damerna som de säger att de gör
Citera
2019-07-06, 09:28
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av egenvilja
Vad tycker ni om Djurgårdens nya låt med Gee Dixon? Inte hört något av han sedan tidigare, men namnet har rullat förbi vid något tillfälle innan.

Förra kan man ju kalla totalflopp som endast var pinsamt rakt igenom med en bra märklig låttext, "Blå blå är käleken". Men helt ärligt så tycker jag att denna var lite catchy - även om jag är starkt skeptiskt till marknadsföringsgrejer som dessa. Lite som när United gick ut med Stormzy som United o.s.v...

Tyckte den var kass brukar gilla sån musik annars.
Citera
2019-07-06, 11:23
Medlem
Citat:

Grymt bra!

DIF är allt från orten till kungahuset.
Citera
2019-07-06, 11:55
Medlem
Så polisen har tydligen förbjudit banderoller i matchen mellan Sirius och ÖFK, sjukt är detta.
Citera
2019-07-06, 12:31
Medlem
hobokens avatar
Citat:

Blå blå är kärleken var ju en cover, tycker man kunde passat på att modifiera texten lite. Det som framför allt gjorde den pinsam var att den var tänkt att vara inmarschsång - vi ska ha Sjung för gamla Djurgårn och inget annat (precis innan avspark och inte när spelarna går in, som vi av någon anledning ändrat till nu).

Tänker inte uttala mig om låtens kvaliteter, men kan bara applådera att klubben äntligen anstänger sig lite i sin marknadsföring och inte är lika hopplöst passiva som man varit senaste åren.
Citera
2019-07-06, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lime32
Så polisen har tydligen förbjudit banderoller i matchen mellan Sirius och ÖFK, sjukt är detta.

Gangstermöte ju. Först möts Västra Sidan och Falkarna upp och slåss i stadsträdgården, sen blir det bengalmarscher till arenan som barnfamiljer tvingas fly från, för att sedan kulminera i obehaglig tifoverksamhet där ett 100-tal poliser tvingas utplaceras mellan hemma- och bortastå.

(försöker tänka mig in i polisens syn på fotbollsmatcher)
Citera
2019-07-06, 14:37
Medlem
Needs.more.brandys avatar
Jag skulle tro att det är ACAB-banderollen som Sirius hade bland annat mot Häcken som polisen nu vill förbjuda bort. "Vi är inte alls bastarder" och den åsikten ska botas med våld, typ. Men alla vet vilket jävla avskum snuten är. Hatet mot grisarna växer sig bara starkare.
Citera
2019-07-06, 17:14
Medlem
Kommer aldrig gå på en blåvitt-match förrän mongot med micken blivit utsparkad från ståplats.

Vem fan orkar lyssna på en sån självgod gaphals i 90 minuter?

Jag har sagt samma sak tidigare även om Gnaget, men deras snubbe har skärpt till sig åtminstone en aning.
Citera
2019-07-06, 18:09
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Needs.more.brandy
Jag skulle tro att det är ACAB-banderollen som Sirius hade bland annat mot Häcken som polisen nu vill förbjuda bort. "Vi är inte alls bastarder" och den åsikten ska botas med våld, typ. Men alla vet vilket jävla avskum snuten är. Hatet mot grisarna växer sig bara starkare.

Vad hände här egentligen? Har polisen gått på en sådan liten klubb som Sirius tom? Är ju en arena där det egentligen inte ens behövs poliser närvarande.

Citat:
Ursprungligen postat av MundoAzul
Kommer aldrig gå på en blåvitt-match förrän mongot med micken blivit utsparkad från ståplats.

Vem fan orkar lyssna på en sån självgod gaphals i 90 minuter?

Jag har sagt samma sak tidigare även om Gnaget, men deras snubbe har skärpt till sig åtminstone en aning.
Ehh, vilka hejar du på om du överhuvudtaget går på så olika matcher såsom GBG:s och AIK:s? Sedan kan jag förvisso helt hålla med. Rätt person ska vara på rätt plats som åtminstone samspelar med klacken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in