2019-07-05, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Märkligt att inte polishundarna kunde spåra GM's blodspår.
Han borde ju ha lämnat bloddroppar längs hela sin flyktväg.
Inga problem för en polishund att följa ett blodspår, även om det bara är pyttesmå ynka droppar.
Fan, det verkar som att GM har gått upp i atomer, och försvunnit från jordens yta.
Helt otroligt.!

Vi får gå tillbaka till Sherlock Holmes om vi inom kriminologi skall kunna utesluta det mest omöjliga.

I litteraturens värld så är det naturligtvis en polis med insyn i ärendet som är skyldig.
Citera
2019-07-05, 23:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bacto
Vi får gå tillbaka till Sherlock Holmes om vi inom kriminologi skall kunna utesluta det mest omöjliga.

I litteraturens värld så är det naturligtvis en polis med insyn i ärendet som är skyldig.

Hear hear mr Watson
Citera
2019-07-06, 00:14
Medlem
Citat:
Inga problem för en polishund att följa ett blodspår, även om det bara är pyttesmå ynka droppar.
Fan, det verkar som att GM har gått upp i atomer, och försvunnit från jordens yta.
Helt otroligt.!

Tyder i så fall på att han försvann in i antingen en bostad eller ett fordon kort efter morden. Bostad, känns osannolikt, mycket märkligt om han inte blivit hittad då. Buss? Antar att det är kollat om det gick bussar från ICA eller i närheten vid tiden för morden och om det kom misstänkta passagerare. Bör vara osannolikt. Taxi? Taxiföraren måkste bara förstått i efterhand hur det ligger till i så fall. Kanske vågar han inte anmäla av rädsla att själv råka illa ut? Bil, skjutsad eller egen? Nästan det jag tror mest på även om det är märkligt. Upplockad av någon medbrottsling? Kanske, men extremt märkligt. Att två personer eller fler i samförstånd mördar ett barn under tolv år, utan att tillhöra barnets familj, är något fullständigt extraordinärt. Vad jag vet finns det inget känt fall i Sverige, och hade det inträffat de senaste hundra åren hade det sannolikt varit känt. Ensam GM som flytt i egen bil? Inte vad man trodde från början, långt därifrån, och känns fortfarande konstigt, men jämfört med andra alternativ, nästan att man tror på det. GM kan exempelvis vara lastbilschaufför. Killen i trädgårdsföreningen talar förstås emot det, men är den uppgiften helt bekräftad? Märkligt att polisen inte tipsades och tog honom i så fall, vid tiden borde hela Linköping krylla efter poliser som jagar GM.
Min profil på GM ser just nu ut som följande:
-25-30 år vid tiden för mordet.
- Ev lastbilschaufför.
- Bor inte i Linköping vid tiden för mordet. Har ev någon koppling till Linköping, t.ex. känner någon som bor där. Han kan också själv bott där åratal innan mordet.
- Möjligen finns koppling till familjen A, i så fall är den mycket vag.
- Någon form av psykiska problem. Inte på den nivån att han tror sig bli attackerad av gröna gubbar från mars, men ändå en psykisk sjukdom som påverkar honom.
- Avlider sannolikt inom ett år från morden. Bor för långt från Linköping och är ev för gammal för att någon ska göra kopplingen, och den eventuella koppling som finns till Linköping är det ingen som reagerar på.
Citera
2019-07-06, 11:19
Medlem
Citat:
Helt otroligt.!

Det regnade väl den här morgonen? Det måste ha gjort polishundarnas arbete mycket svårare.
Citera
2019-07-06, 11:51
Medlem
Generalanderssons avatar
Jag antar att vi kommer att få ett genombrott i det här fallet inom en tidsperiod på 2-5 år, dvs för att polisen har en säker DNA från brottsplatsen och att teknologien går framåt. Om polisen testar DNA-bevisen mot de som de ser på som evt misstänkta i fallet så tror jag att vi kommet att får en lösning på den här saken.
Citera
2019-07-06, 12:39
Medlem
constants avatar
Citat:
Jamen, dom hittade ju inte killen.
Vill du ha en källa på att sök-hundarna inte hittade killen??
Tja, du kan ju alltid ringa till polisen och fråga dom om sök-hundarna har hittat killen.
Du påstod något, och jag vill ha en källa på det. Det är inte jag som ska leta fram den. Fixar du inte det så kan vi helt klart frångå att det vore sant.
Citera
2019-07-06, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Du påstod något, och jag vill ha en källa på det. Det är inte jag som ska leta fram den. Fixar du inte det så kan vi helt klart frångå att det vore sant.
Tramsar du nu? Eller vet du hur söket gick till? Jag vet inte riktigt hur man spårade och resultat från det eftersom det inte finns någon fup :/
Hittade hundarna spår öht och isf vart ledde dessa?
De spår man har av mördaren är väl en mössa och en kniv(?) samt vittnen som sett en man.
Citera
2019-07-06, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Jag antar att vi kommer att få ett genombrott i det här fallet inom en tidsperiod på 2-5 år, dvs för att polisen har en säker DNA från brottsplatsen och att teknologien går framåt. Om polisen testar DNA-bevisen mot de som de ser på som evt misstänkta i fallet så tror jag att vi kommet att får en lösning på den här saken.
Alla som skulle kunnat vara misstänkta, och ävem en massa andra människor ska vara topsade och givetvis har man gått igenom dessa dna-profiler mot de fynd man gjort.
Det man hoppas på nu är att man hittar en familjemedlem/anhörigperson med liknande dna för att få något att gå på.
Citera
2019-07-06, 13:20
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yanii
Tramsar du nu? Eller vet du hur söket gick till? Jag vet inte riktigt hur man spårade och resultat från det eftersom det inte finns någon fup :/
Har inte en aning hur det gick till, det är därför jag efterfrågar källa till när någon påstår saker jag inte känner till.

Hade man ens sökhundar för att leta efter gärningsmannen?
Citera
2019-07-06, 13:23
Medlem
Citat:
Man har visat att gm inte använt droger, så tydligen kan man det.

Kanske någon annan förklaring än att gm varit hög är mer trolig.

Om du bläddrar bak i tråden så frågar jag om det, hur de vet att GM inte var neddrogad.
Citera
2019-07-06, 13:26
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yanii
Om du bläddrar bak i tråden så frågar jag om det, hur de vet att GM inte var neddrogad.
Du kan länka till ett specifikt inlägg. Numret på inlägget är en länk.

Man vet att personen som lämnat ifrån sig mössa med mera inte var drogad. Jag blir bara trött på alla inlägg som säger "han var säkert hög".
Citera
2019-07-06, 13:27
Medlem
Citat:
Du kan länka till ett specifikt inlägg. Numret på inlägget är en länk.

Man vet att personen som lämnat ifrån sig mössa med mera inte var drogad. Jag blir bara trött på alla inlägg som säger "han var säkert hög".
(FB) Det ouppklarade dubbelmordet i Linköping 2004, kvinna och 8-åring knivhuggna
Moralhora skriver:
”Här har du både anledningen till att GW säger att gärningsmannen röker/snusar, men utesluter något slags missbruk eller bruk av psykofarmaka då det sannolikt hade varit synligt i håranalyserna. Det är såklart möjligt att han har fått snetändning, men vid tillfället så var han åtminstone inte missbrukare i ordets bemärkelse”
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in