Citat:
Ursprungligen postat av
Avd.9
Märkligt att inte polishundarna kunde spåra GM's blodspår.
Han borde ju ha lämnat bloddroppar längs hela sin flyktväg.
Inga problem för en polishund att följa ett blodspår, även om det bara är pyttesmå ynka droppar.
Fan, det verkar som att GM har gått upp i atomer, och försvunnit från jordens yta.
Helt otroligt.!
Tyder i så fall på att han försvann in i antingen en bostad eller ett fordon kort efter morden. Bostad, känns osannolikt, mycket märkligt om han inte blivit hittad då. Buss? Antar att det är kollat om det gick bussar från ICA eller i närheten vid tiden för morden och om det kom misstänkta passagerare. Bör vara osannolikt. Taxi? Taxiföraren måkste bara förstått i efterhand hur det ligger till i så fall. Kanske vågar han inte anmäla av rädsla att själv råka illa ut? Bil, skjutsad eller egen? Nästan det jag tror mest på även om det är märkligt. Upplockad av någon medbrottsling? Kanske, men extremt märkligt. Att två personer eller fler i samförstånd mördar ett barn under tolv år, utan att tillhöra barnets familj, är något fullständigt extraordinärt. Vad jag vet finns det inget känt fall i Sverige, och hade det inträffat de senaste hundra åren hade det sannolikt varit känt. Ensam GM som flytt i egen bil? Inte vad man trodde från början, långt därifrån, och känns fortfarande konstigt, men jämfört med andra alternativ, nästan att man tror på det. GM kan exempelvis vara lastbilschaufför. Killen i trädgårdsföreningen talar förstås emot det, men är den uppgiften helt bekräftad? Märkligt att polisen inte tipsades och tog honom i så fall, vid tiden borde hela Linköping krylla efter poliser som jagar GM.
Min profil på GM ser just nu ut som följande:
-25-30 år vid tiden för mordet.
- Ev lastbilschaufför.
- Bor inte i Linköping vid tiden för mordet. Har ev någon koppling till Linköping, t.ex. känner någon som bor där. Han kan också själv bott där åratal innan mordet.
- Möjligen finns koppling till familjen A, i så fall är den mycket vag.
- Någon form av psykiska problem. Inte på den nivån att han tror sig bli attackerad av gröna gubbar från mars, men ändå en psykisk sjukdom som påverkar honom.
- Avlider sannolikt inom ett år från morden. Bor för långt från Linköping och är ev för gammal för att någon ska göra kopplingen, och den eventuella koppling som finns till Linköping är det ingen som reagerar på.