2019-07-05, 14:46
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Medan FU pågår och spekulationerna här går runt, runt som ett cykelhjul, så verkar iaf SD och HD försöka leva på som vanligt och umgås med varandra utan barnen.

SD "släpar" tydligen med sina GC-loggningar - HD och han tog bl a en FTF förra fredagen. Hon har loggat den, men inte SD - det kanske kommer en svit med loggningar snart.
www.geocaching.com/seek/log.aspx?LUID=71ae1ecc-b8ba-42e4-8332-eaef4decd3c9&IID=9fe11994-d230-4745-a31c-53fea36dbe8a

Den här veckan bör MGM ha sina döttrar om de inte har bytt "barnvecka". Kanske de medvetet har slutat nämna barnen i GC-loggningarna eller kan det vara så att Soc. är inblandade och att de bor hos någon stödfamilj? Det är ju inget litet brott SD är misstänkt för, så det finns stor anledning till att umgänget med barnen bör ske med översyn av tredje part, eller? Någon med insyn som vet något?

Jag har flera gånger efterfrågat vad SD säger till vännerna om vad han gjorde kvällen den 14:e maj -18 och jag tycker inte det har framkommit någon tydlig information om vad han sagt. Beror det på en rädsla att "outa" sig, kanske? Har han haft en och samma version borde den ju vara densamma till såväl utredare som till vänner och inte vara hemlig, eller? Så, återigen, vad säger SD till vännerna?

Minns jag fel, men har inte EGT sagt att SD har varit hemma hela kvällen?
Möjligen en vända till soptunnan, det var en spekulation?
Citera
2019-07-05, 14:53
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Det är fritt fram för dig att spekulera.
Och det är fritt fram för andra att spekulera.

Så länge det inte på minsta vis kan
tolkas som någonting negativt om
BO.
Det är tabu.

Det är mer tillåtet att spekulera om
barnen än att spekulera om den
vuxna kvinna som valde att lägga
ut hela sitt liv på sociala media.

Varje foto barnen lägger ut på
Insta analyseras in i minst detalj
och kommenteras och bedöms
i tråden men alla tusentals foton
som BO lagt ut får inte kommenteras
negativt över huvud taget.

Man får ge sig på BOs barn och ha
synpunkter om dem. Vad de gör,
skriver, har på sig, hur mycket de väger
m.m. m.m.

På tal om att kränka BO: vad tror
ni att hon skulle tycka om att ni
kränker hennes barn?
Senast redigerad av gloriouslife 2019-07-05 kl. 15:01.
Citera
2019-07-05, 15:18
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
BO.
Det är tabu.

Jag tycker att spekulationerna ska ha anknytning till mordet att göra på så vis att man kan tänka att det kan skapa ett motiv för en tänkt gm.

Men om man bara pratar löst hängande utan sammanhang om hennes negativa sidor för att upprepa det som ett mantra, då faller grunden till varför man måste ta upp det.

Ingen är perfekt.
Vi har alla olika idéer om vad som kan anses som negativt i en persons personlighet och liv.

Naturligtvis kan något av LWs negativa sidor och gärningar legat till grund för mordet, dvs i mördarens ögon kan det det.

Men jag tror inte i det här fallet att LW är mördad pga sina brister som vaken mamma, dotter eller som pastor.

Jag tror att det är mycket ovanligt att man blir mördad för sina olika brister om man inte rör sig i kriminella kretsar och lever kriminellt själv, t ex att man lurat någon, bråkat med någon på fyllan, eller skjutit någon.

Den största bristen har dock mördaren.
Det är inte normalt att mörda någon.

Varken för någons brister eller för något mer allvarligt; om det inte är i självförsvar. Man röjer inte någon ur vägen som en lösning på ett problem.

Normala personer diskuterar, skiljer sig, bråkar, anmäler, stämmer, lämnar eller något annat.

Nu har man också en skäligen misstänkt sedan ett år.
Denne person, om han är skyldig, har knappast några synpunkter på varken hennes föräldraskap eller hennes sätt att agera som pastor.
Citera
2019-07-05, 16:04
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Jag tycker att spekulationerna ska ha anknytning till mordet att göra på så vis att man kan tänka att det kan skapa ett motiv för en tänkt gm.

Men om man bara pratar löst hängande utan sammanhang om hennes negativa sidor för att upprepa det som ett mantra, då faller grunden till varför man måste ta upp det.

Ingen är perfekt.
Vi har alla olika idéer om vad som kan anses som negativt i en persons personlighet och liv.

Naturligtvis kan något av LWs negativa sidor och gärningar legat till grund för mordet, dvs i mördarens ögon kan det det.

Men jag tror inte i det här fallet att LW är mördad pga sina brister som vaken mamma, dotter eller som pastor.

Jag tror att det är mycket ovanligt att man blir mördad för sina olika brister om man inte rör sig i kriminella kretsar och lever kriminellt själv, t ex att man lurat någon, bråkat med någon på fyllan, eller skjutit någon.

Varken för någons brister eller för något mer allvarligt; om det inte är i självförsvar. Man röjer inte någon ur vägen som en lösning på ett problem.

Normala personer diskuterar, skiljer sig, bråkar, anmäler, stämmer, lämnar eller något annat.

Denne person, om han är skyldig, har knappast några synpunkter på varken hennes föräldraskap eller hennes sätt att agera som pastor.

I min enfald har jag trott att folk här har
förmåga att tänka ett steg längre.
Att hennes ev ”brister” som pastor, mamma, dotter, exfru... tyder på en
mycket självisk, självupptagen och kanske
narcissistisk person.
Och att det kan ha bidragit till ett motiv
för mördaren. Sådana människor kan
driva vem som helst till vansinne.
Citera
2019-07-05, 16:28
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
narcissistisk person.

Vilka/vem tänker du skulle ha ett motiv kopplat till detta? Själv tänker jag att LW kan ha gjort SD väldigt förbannad.
Citera
2019-07-05, 16:42
Medlem
Citat:
narcissistisk person.

Man kan bli väldigt förbannad men normalt finns det en gräns vi inte passerar. De flesta av oss. Finns det ett psykiskt problem hos GM blir det väl en annan sak. MV var ju inne på något intressant där.
Citera
2019-07-05, 17:05
Medlem
Citat:
narcissistisk person.

Du hittar sällan själviska, självupptagna och narcissister i den typen av jobb hon hade. Det är oglamouröst, underbetalt och kräver en trygg person med god kontakt med sina känslor. Den video som cirkulerat från hennes jobb gav bilden av en engagerad och omtänksam människa. Bloggen från barnen var små ger samma bild. Att hon under sina sista år i livet fick tid för egna intressen är bara att gratulera. Kanske gjorde det att hon inte gick in i väggen som så många andra kvinnor i vårdyrken. För mig är det inte tabu att diskutera eventuella brister, men det lyser igenom en hel del avundsjuka och missunnsamhet. Jag kan bara säga att jag tycker hon verkar ha varit en bra mamma, absolut inte sämre än den stora massan som lägger motsvarande tid på jobbet. Att vara hemma och curla barnen hela uppväxten har eg aldrig varit särskilt vanligt.
Citera
2019-07-05, 18:40
Medlem
Citat:

Ingen är perfekt.

Bra skrivet!
Oavsett hur LW levde sitt liv, förtjänade hon inte att bli brutalt ihjälslagen bakom ett bullerplank en varm sommarnatt 2018.
Citera
2019-07-05, 19:23
Medlem
Citat:
Ja, det är väl det som är grejen?
Att vi alla har olika idéer om vad som är rimliga spekulationer och inte.

Jag tycker t ex inte att varken älgen, den religiösa extremisten eller cykeltjuven känns rimligt att tro på. Inte heller tror jag på en flykting från LWs arbete. Jag skulle inte kalla dessa spekulationer som fantasier, men i mina ögon orimligt med det som framkommit i detta fall.

Varför skulle VigosRos spekulation kräva ett belägg? Vi vet ju att man har hittat ett fynd av dignitet för utredningen, et litet föremål som rymdes i en brun liten påse. Vi vet inte att LWs mobil har hittats, men efter fyndet slutade man att leta (MV). Detta vet vi alla som följt tråden från begynnelsen.

Vilka belägg har du för din fanatiker eller cykeltjuv t ex?
Jag skulle kunna påstå att du har ganska tunt på fötterna för dina spekulationer om en cykeltjuv/religiös fanatiker.
Vi har inte hört något om någon cykel som saknas, legat slängd i diket, lås som varit uppbrutna eller annat som kan tolkas som att stöldförsök har förekommit. Vi har inte hört att LW sprang ut på gatan och skrek efter några som försökte stjäla cyklar. Du drar fram morden i Åmsele som var extremt ovanliga och hände för 30 år sedan.

Det är fritt fram för dig att spekulera.
Och det är fritt fram för andra att spekulera.

Att mobilen kanske har hittats i skogen är inte att likna denna spekulation vid spagettiufon. Hur har den kommit dit om det är den polisen har hittat är en ytterst adekvat fråga för mordet.
Du kan ju kalla det fantasier om du vill.
Du är ordentligt dåligt informerad!
Älgen förde jag inte in som tänkbar "mördare" utan för att visa kontot flixa81 hur väldigt fel en polisutrednibg kan gå när man mycket tidigt bestämmer sig för ett enda scenario.
Kontot flixa 81 hade nämligen i tråden här fört resonenmang som i princip exakt sammanföll med hur polisen tänkte, där det senare visade sig vara en älg som dödat hustrun och inte maken.
Jag har aldrig fört fram en älg som tänkbar "mördare" när det gäller LW! Det är kanske du -och med säkerhet kontot Netherworld-som vulgärt feltolkar vad jag skrivit om älgen.

När det gäller ev försvunna cyklar, så har jag nyligen efterfrågat bekräftelse på hur det står till med cyklarna hemna hos LW. Det var nån postare som berättade att LW faktiskt hade blivit av med en mountainbike (tror jag) och jag undrade då om det är bekräftat och om hon i så fall skaffade en ny och om hon i så fall (nu i dödsboet) har den kvar. Jag fick ingen återkoppling, så tyvärr -för din del, så är det ev cykelspåret långtifrån utrett ännu.
Att du kommer dragande med att det var så länge sen Åmsele-cykeln blev stulen, så att det därför inte bör kunna hända igen, placerar dig tyvärr i Tage Danielssons ironi om Olyckan i Harrisburg.. 'Det bör därför inte kunna hända igen'-resonemang.

Ang förvirrade religiösa extremister: Tja, om du kan visa att en sån INTE kan ha haft ett skruvat skäl att "straffa" LW för att hon smutsat sitt själavårdande uppdrag -ja, då skall jag lyssna stilla och vackert.
Men tills dess, eller tills annan upplösning på detta morddrama inträffar, håller i alla fall jag den dörren på glänt. Vill du veta varför?
Jo, för att det "kostar" mig inget.
Jag kan på samna gång både tänka mig en överaggressiv SD PLUS förekomsten av en förvirrad extremist som LW:s mördare. Två tankar, två linjer att tänka längs, har i alla fall jag inte problem med.
Har du?

Edit: Att det skulle ha varit en av LW:s mobiler som stoppades ned i en brun påse är inte bekräftat.
Inte heller att det i så fall skulle ha varit SD som kastade den, eller hur?
Senast redigerad av Carinah78 2019-07-05 kl. 19:26.
Citera
2019-07-05, 19:25
Medlem
Citat:
BO.
Det är tabu.

Det är mer tillåtet att spekulera om
barnen än att spekulera om den
vuxna kvinna som valde att lägga
ut hela sitt liv på sociala media.

Varje foto barnen lägger ut på
Insta analyseras in i minst detalj
och kommenteras och bedöms
i tråden men alla tusentals foton
som BO lagt ut får inte kommenteras
negativt över huvud taget.

Man får ge sig på BOs barn och ha
synpunkter om dem. Vad de gör,
skriver, har på sig, hur mycket de väger
m.m. m.m.

På tal om att kränka BO: vad tror
ni att hon skulle tycka om att ni
kränker hennes barn?

Ja vad tror du själv?

Med dina galna påhittade inlägg om hur deras mördade mor har tvingat deras mormor och morfar att vara barnvakt så anser jag att du är den här i tråden som kränkt barnen mest och å det grövsta.
Citera
2019-07-05, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Man kan bli väldigt förbannad men normalt finns det en gräns vi inte passerar. De flesta av oss. Finns det ett psykiskt problem hos GM blir det väl en annan sak. MV var ju inne på något intressant där.
Ja, det var mycket som kontot MV byggde sina teser på, men h*n missade att SD inte har nån våldshistorik i sin anamnes (minus då halmstråen i form av knoggnuggning och örhängesböjning).
Om SD hade haft en bakgrund med explosivitet och bristande självkontroll, så borde sådan allvarlig [ev] personlighetsstörning rent statistiskt kunna funnits i form av punkter i belastningsregister.
Detta vet kontot MV givetvis om, men väljer att inte lyfta fram det. Det tyder tyvärr på att kontot MV driver teser. Det i sin tur har resulterat i att tråden har styrts av mycket och obekräftat material därifrån.
Och, inte att förglömma: ännu går SD fri på gator och i skog och mark.
Citera
2019-07-05, 19:59
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
narcissistisk person.

Din enfald blir verkligen värre och värre.
Du kan väl inte på allvar mena att hon har blivit mördad för att någon tyckte att hon var en självupptagen person?
Har du någonsin hört talas om ett mord av den anledningen?
Läste du ens notknapparens beskrivning som du citerade?
Senast redigerad av hoppsann 2019-07-05 kl. 20:04.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in