Citat:
Ursprungligen postat av
Carinah78
Ja, nog för att Flashback ger utrymme åt alla möjliga och omöjliga tankar, men det är fortfarande en viss skillnad mellan att spekulera och att fantisera.
Den som inte förstår det kan ju på fullt tokerivis hävda att LW dödades av det flygande spaghettimonstret, men det kanske du inte tänkt på?
Vi får väl se om VigosRos kan belägga sitt påstående, sin fantasi(?) om att LW:s mobil vandrat runt i området den sista kvällen hon var i livet.
Ja, det är väl det som är grejen?
Att vi alla har olika idéer om vad som är rimliga spekulationer och inte.
Jag tycker t ex inte att varken älgen, den religiösa extremisten eller cykeltjuven känns rimligt att tro på. Inte heller tror jag på en flykting från LWs arbete. Jag skulle inte kalla dessa spekulationer som fantasier, men i mina ögon orimligt med det som framkommit i detta fall.
Varför skulle VigosRos spekulation kräva ett belägg? Vi vet ju att man har hittat ett fynd av dignitet för utredningen, et litet föremål som rymdes i en brun liten påse. Vi vet inte att LWs mobil har hittats, men efter fyndet slutade man att leta (MV). Detta vet vi alla som följt tråden från begynnelsen.
Vilka belägg har du för din fanatiker eller cykeltjuv t ex?
Jag skulle kunna påstå att du har ganska tunt på fötterna för dina spekulationer om en cykeltjuv/religiös fanatiker.
Vi har inte hört något om någon cykel som saknas, legat slängd i diket, lås som varit uppbrutna eller annat som kan tolkas som att stöldförsök har förekommit. Vi har inte hört att LW sprang ut på gatan och skrek efter några som försökte stjäla cyklar. Du drar fram morden i Åmsele som var extremt ovanliga och hände för 30 år sedan.
Det är fritt fram för dig att spekulera.
Och det är fritt fram för andra att spekulera.
Att mobilen kanske har hittats i skogen är inte att likna denna spekulation vid spagettiufon. Hur har den kommit dit om det är den polisen har hittat är en ytterst adekvat fråga för mordet.
Du kan ju kalla det fantasier om du vill.