2019-07-05, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4ma5e
Yep! Hon rapportern Parisa nånting sa det flera gånger. Växlade mellan barn och unga män.
Svårt att bestämma sig eller ville hon vinkla till sin agendas fördel?

Vad vet jag. Irriterar mig nå otroligt när de medvetet försöker vinkla åt nått håll bara. Jag som trodde SVT nyheter var bättre än Aftonbladet. Nåväl...
Den reportern driver en helt sanslös agenda och borde få andra uppgifter på P3 än vara nyhetsreporter. Sverige alltså man skäms! Abbe blatelito gick fri men asap Rocky låser man in herregud!
Citera
2019-07-05, 15:04
Medlem
langaocbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
[url]https://

Så det märks trots allt att alla parter tar hänsyn till hur den påtända afghanen från början ville sälja knark, slog livvakten och följde efter.

Även om jag tycker det är vansinnigt av ASAP och hans fotograf att misshandla förföljaren så grovt, så tycker jag att ASAP med följe var lite rättslösa.

Vad hade hänt om en påtänd galning gav sig på och misshandlade kungens livvaktsfölje när han var ute på stan, samt om densamme fortsatt att förfölja ett sånt sällskap?

Var kommer detta påstående ifrån ?
Citera
2019-07-05, 15:06
Bannlyst
Åklagaren utesluter inte att brottsrubriceringen ändras till grov misshandel.

”Det är något som även Fredrik Karlsson lyfter under pressträffen.
– Det finns ett moment som gör att det här ärendet är intressant och det är att det finns en provokation och en efterföljande av den här artistens sällskap av offret, säger han.

Samtidigt lyfter åklagaren att rubriceringen, som ändrats från grov misshandel till misshandel, senare kan rubriceras upp igen.
– Jag anser i nuläget att det finns sannolika skäl för grov misshandel för att det är flera personer som ger sig på en person som ligger ner, och att det finns misstanke om att tillhygge använts, säger Fredrik Karlsson.”
Citera
Medlem
dotslashs avatar
Haha SJÄLVKLART är det våldtäktsafghaner som skapar problem igen. Sverigebilden kan väl knappast bli värre än den redan är utomlands. Skämtland med clowner vid rodret.
Citera
Medlem
Pengabingens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EffinEjit
Snart kommer Sverige att vara en isolerad bajskorv i Europas mörka hörn. ASAP, Snoop, Assange... Alla verkar få problem i den sista sovjetstaten, det är märkligt att någon som inte är en asylsnyltare fortfarande vill besöka oss.

Något ironiskt att de förväntar sig blonda flickor och möts av ohyffsade afganer och annat löst pack svearike är förlorat.
Citera
2019-07-05, 15:07
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av langaocb
Var kommer detta påstående ifrån ?

Ursäkta, det är jag inte helt säker på. Det var någon som hört det av videosnuttarna. Kan vi alla försöka lyssna på om afghanen säger något om det i videofilmen som visar där förföljelsen börjar?
Citera
2019-07-05, 15:08
Medlem
mr.demons avatar
Hur menar ni att den flygande hazaren skulle bli rik?? Den så kallade misshandeln ägde ju rum i Sverige, så då är det ju svensk praxis som gäller när det kommer till skadestånd. Och i Sverige blir man ju inte rik av att åka på stryk.
Citera
2019-07-05, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av simson12
Amerikaner har en annan våldskultur. Lugna som filbunkar hur länge som helst, tills de tänder till och blir helt livsfarliga. I Sverige är intrycket att det börjar rätt aggressivt, maxar på topp och sedan lugnar ned sig.

Felcitering eller? Jag poängterar att det enda som man ser att asap Rocky gör är själva kastet. Medans 3 i hans entourage springer fram och vevar/sparkar, samt att hans livvakt springer fram och försöker stoppa bråket.

Att amerikaner slåss på ett annat sätt är helt irrelevant.
Citera
2019-07-05, 15:15
Medlem
bravehs avatar
Varifrån får TMZ denna uppgift? Om det är sant så är ju Rocky en hjälte!:
Citat:

Apparently, that's when another woman interrupted the convo, and accused one of the 2 men of grabbing her ass earlier. Witnesses say that's when A$AP and his crew decided to throw down.

https://www.tmz.com/2019/07/01/asap-rocky-crew-jumps-guy-beatdown-stockholm-sweden/
Citera
2019-07-05, 15:16
Bannlyst
Visste afghanerna vilka dom följde efter och är det sant att dom försökte sälja knark till Rocky and his crew?
Känner omvärlden till ensamkommande afghaner?
Dom flesta länder har väl inte tagit emot några och har inte samma afghanproblem som Sverige har, som t.e.x vurmande batkihäxor, festivaltafsande, heroinrökande, drogförsäljning, m.m..
2015 kom väl 90% av alla ensamkommande afghaner till Sverige, alla utan id-handlingar, och alla födda 99 lr senare!
Citera
2019-07-05, 15:17
Moderator
Iknowafewthingss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4ma5e
Du har en poäng. Fast i ena filmen har han dom på sig, fö även den filmen där han själv slår vakten med dom. Och i den andra filmen står han o grinar om sina hörlurar. Så kronologiskt sätt så känns det som man vet vart respektive film hör hemma.

Ja du har nog rätt gällande filmerna men det hade varit intressant att få se hela delarna, det är uppenbart att ASAP Rockys ansvarig på instagram har klippt i dem rätt hårt. Lär ju ha skett av en anledning.

Nu har jag svårt att se att det blir grov misshandel för ASAP Rocky utan mest troligt normalgraden men de i hans crew som springer fram riskerar nog fängelse. Det står i och för sig inget om hur allvarligt skadad killen blev.
Citera
2019-07-05, 15:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av braveh
Varifrån får TMZ denna uppgift? Om det är sant så är ju Rocky en hjälte!:

https://www.tmz.com/2019/07/01/asap-rocky-crew-jumps-guy-beatdown-stockholm-sweden/

Man hör några tjejer säga det i slutet på ett filmklipp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in