2019-07-05, 14:41
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eskapisterna
Jag är på Rockys sida och tycker afghanen fick vad han förtjänade.
Samtidigt om man ska va ärlig så står det 4-5 killar och sparkar på han när han ligger ner, så åklagarbögen gör bara sitt jobb.

Det man kan invända emot är att dom häktar honom för flyktrisken, ASAP ska turnera runt om i Europa och kan knappast hålla sig undan lagens långa arm.
Sen är det väl kanske troligt att han inte dyker upp vid en ev rättegång, men uteblivna rättegångar p.g.a folk inte dyker upp är ju vardagsmat för svenska domstolar.

Egentligen skiter jag i ASAP, tycker mest det är bra att omvärlden får se vilket jävla skitland Sverige blivit p.g.a massinvandringen och politiskt korrekthet.

Kort och koncist. Exemplariskt uttryckt!
Citera
2019-07-05, 14:44
Medlem
Wotans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svennefritt
https://www.svt.se/kultur/asap-rocky

Hahahahaha negern kan få sitta till Augusti

För jävligt, man får alltså inte ens försvara sig mot afghanerna? Också sjukt av SVT att blurra afghanerna men visa andra ansikten...
Citera
2019-07-05, 14:49
Medlem
MadBalts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svennefritt
https://www.svt.se/kultur/asap-rocky

Hahahahaha negern kan få sitta till Augusti

Ja men lite synd att det inte var samma snubbar som läxade upp Shamal. De sparar ju pengar för samhället både på kort och lång sikt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wotan
För jävligt, man får alltså inte ens försvara sig mot afghanerna? Också sjukt av SVT att blurra afghanerna men visa andra ansikten...
I livesändningen av förhandlingen tidigare idag så kallade SVT människorna afghanerna för "Barn".

Det säger väl allt.

De vägrade även säga att afghanen slog hörlurarna i huvudet på livvakten, något som man tydligt ser i en av filmerna. De gick sönder när livvakten "grep in", det låter ju som att nått helt annat hände.

Fattar inte att sanningen ska vara så jävla svår.
Citera
Medlem
Mantillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Åklagaren kommer driva detta in i det sista med blod svett och tårar om det krävs.

Snarare med fittsaften savande mellan låren, likt alla andra medelålders kärringar i det juridiska bottenskrap som är det svenska åklagarväsendet! Hoppas han blir frikänd med motiveringen att han 'svårligen kunnat besinna sig' efter ett långt utdraget förlopp då sällskapet provoceras starkt och angrips av de två bergsgetterna från en annan värld, där ord som 'hyfs' och 'respekt' inte ingår i vokabulären!
Citera
2019-07-05, 14:50
Medlem
Vilken jävla tönt till åklagare. Man spyr i munnen.
Kan bli omhäktning? Skämtar han?

Rocky bör bara anlita den absolut bästa advokaten för målet och betala det det kostar så åklagarna får äta skit till middag.

Man skäms över detta. Sverige , världens pisshål.
Citera
2019-07-05, 14:54
Medlem
Wotans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4ma5e
I livesändningen av förhandlingen tidigare idag så kallade SVT människorna afghanerna för "Barn".

Det säger väl allt.

De vägrade även säga att afghanen slog hörlurarna i huvudet på livvakten, något som man tydligt ser i en av filmerna. De gick sönder när livvakten "grep in", det låter ju som att nått helt annat hände.

Haha, barn?!? Sa de det? Så även de som fått stanna pga Gymnasielagens undantag (som de facto är vuxna annars hade de fått stanna utan Gymnasielagen) blir automatiskt barn på riktigt? De är alltså över 18 men ses som barn av media och etablissemanget? Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta...
Citera
2019-07-05, 14:55
Medlem
dialektikers avatar
https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/8mx0QG/asap-rocky-haktas
Citat:
– Tingsrätten har i nuläget gjort beslutet att det här ska rubriceras i normalgraden, säger åklagare Fredrik Karlsson.

– Det finns också ett moment som gör det här ärendet intressant och det är att det finns en provokation och ett efterföljande av artisten och hans följe av offret.

"gör det här ärendet intressant" säger åklagaren ("intressant", det är banne mig en katastrof att ASAP haft denna påtända galning efter sig). Men de tar hänsyn till filmerna absolut, förstår man av det uttalandet.

Fattar inte om åklagaren därför menar att misshandeln därför ska rubriceras som normalgraden?
Tingsrätten verkar här ta hänsyn till filmerna med provokationen och förföljelsen med andra ord?
Vilket vissa här i tråden sa att de inte kommer att göra.

Nu har iallafall Aftonbladet skrivit lite mer utförligt om själva provokationen från brottsoffret.

Så det märks trots allt att alla parter tar hänsyn till hur den påtända afghanen från början ville sälja knark, slog livvakten och följde efter.

Även om jag tycker det är vansinnigt av ASAP och hans fotograf att misshandla förföljaren så grovt, så tycker jag att ASAP med följe var lite rättslösa.

Vad hade hänt om en påtänd galning gav sig på och misshandlade kungens livvaktsfölje när han var ute på stan, samt om densamme fortsatt att förfölja ett sånt sällskap?
Senast redigerad av dialektiker 2019-07-05 kl. 15:00.
Citera
2019-07-05, 14:57
Medlem
Citat:
Möjligt. Fast han kommer ju dra o aldrig komma tillbaka så du borde ju egentligen oroa dig för Elvis-Afghanen som kommer vara kvar i stan, rikare än nånsin och dessutom ökänd med en sköld av PK människor runt sig.

Så, vinst i det korta, men stor förlust i det långa loppet.

Trodde att Afghanen också häktades då han ju startade det hela med att kasta sina hörlurar på en av ASAPs medlemmar och blodvite uppstod !
Citera
2019-07-05, 14:59
Moderator
Iknowafewthingss avatar
Citat:

Det säger väl allt.

Hur vet du att inte hörlurarna var trasiga innan han slog?

Det framgår ju inte heller i vilken ordning filmerna är inspelade.
Citera
2019-07-05, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wotan
Haha, barn?!? Sa de det? Så även de som fått stanna pga Gymnasielagens undantag (som de facto är vuxna annars hade de fått stanna utan Gymnasielagen) blir automatiskt barn på riktigt? De är alltså över 18 men ses som barn av media och etablissemanget? Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta...
Yep! Hon rapportern Parisa nånting sa det flera gånger. Växlade mellan barn och unga män.
Svårt att bestämma sig eller ville hon vinkla till sin agendas fördel?

Vad vet jag. Irriterar mig nå otroligt när de medvetet försöker vinkla åt nått håll bara. Jag som trodde SVT nyheter var bättre än Aftonbladet. Nåväl...
Citera
2019-07-05, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iknowafewthings
Hur vet du att inte hörlurarna var trasiga innan han slog?

Det framgår ju inte heller i vilken ordning filmerna är inspelade.
Du har en poäng. Fast i ena filmen har han dom på sig, fö även den filmen där han själv slår vakten med dom. Och i den andra filmen står han o grinar om sina hörlurar. Så kronologiskt sätt så känns det som man vet vart respektive film hör hemma.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in