Citat:
Ursprungligen postat av
X-front
Man tycker ju det. Men vi vet alla hur denna soppan kommer sluta, afghanerna kommer undan helt här.
Och det kommer skicka rätt signaler till både afghanerna och till artister/turister som funderar på att besöka Sverige.
Det kan ta en evighet att bygga förtroende men det kan försvinna på ett ögonblick. Om inte Sverige passar sig så kanske det blir så att utlandet betraktar Sverige som den failed State vi är. Fullständigt rättslöst för skötsamma människor och total undfallenhet mot kaos-folket. Gissa vad Rocky kommer skriva om på sociala medier. Gissa hur många andra som kommer instämma.
Citat:
Ursprungligen postat av
-DaRude-
Nu glömmer du att det så kallade "offret" tillhör Sveriges höghet inom gymnasieamnestin och dit räknas inte vi övriga.
Varenda batikhäxa som fått nys om misshandeln sitter förmodligen redan på sjukhuset och turas om att skeda med våldtäktsafghanen.
Citat:
Ursprungligen postat av
Lydan
Det är lite absurt ändå... Finns i stort sett inte en chans att han kommer att dömas till fängelse om han enbart är häktad för misshandel efter provokation. Ska han sitta i 2 månader på häktet när det enda han vill är att betala eventuella böter o aldrig mer återkomma till Svrige? Det ligger ju något riktigt sjukt i det.
Nu ska jag inte höja rap-artister till skyarna eftersom jag starkt ogillar hela fenomenet. Jag ser Rocky och hans vänner som turister i Sverige. De tjänar sannolikt nog med pengar så de har ingen avsikt att begå brott. Då är de hur välkomna som helst. Den bad will som Sverige skapar genom Rocky lär ju många många många höra talas om. Jag gissar att han kommer sitta i diverse Night Shows i USA och berätta om det svenska "nya" samhället, både med invandrare och rättsväsendet. Om man trakasseras i USA och slår tillbaka så betraktas man som en hjälte. Är det dessutom så att de spöar en kille som sexuellt trakasserar tjejer men sedan slängs i fängelse som tack för hjälpen så kommer man ha noll förståelse för det i USA. Varför hyllar inte feministerna Rocky för? Det tål att tänka på.
Citat:
Ursprungligen postat av
Badabingbong!
Tycker Rocky visar prov på fin teknik när han kastar afghanen. Given för bragdguldet i min bok.
Absolut. Riktigt snyggt. Skaplig flygtur han fick. Måste gjort ont som fan att landa med vriden överkropp rätt ner på kantstenen.
Jag måste säga att det är lite omdömeslöst av honom att slåss på gatan, hur mycket afghanerna än verkade förtjäna det. Han borde inte sänkt sig till den nivån. Hade varit bättre om livvakten golvat honom med ett slag.