Citat:
Ursprungligen postat av
Skaraborg2
Under avsnittet AVLYSNING (förtryckt) från 860409 så finns det en underavdelning med det förtryckta ordet ANTRÄFFAD. Efter detta står det med skrivmaskin "Ärendet avskrives Gbg 860409." Med andra ord så skulle detta kunna tolkas som att Kjell-Åke anträffades.
Har du en kopia eller kort på detta papper?
Citat:
Ursprungligen postat av
Skaraborg2
Samma datum, 860409, står även detta skrivet med skrivmaskin som jag citerar förutom hans mors förnamn:
"800409 Förfrågan hos Brämaregårdens pastorsexp. Finns i obefintlighetsreg.
Modern fru Johansson uppger på tel att hon ej avser att ansöka om dödförklaring. Modern medd att vi avskriver ärendet. Knutsson"
Detta tyder väl mer på att han
inte blev/var anträffad då de även gjorde förfrågningar om honom och att modern uttryckligen sa att hon inte skulle ansöka om dödförklaring?!
Att de meddelade modern om att de avskriver ärendet är väl något de måste göra och jag antar att de ville rensa lite i gamla ärenden som de troligtvis aldrig skulle komma framåt med så de var nog bara nöjda över att kunna stänga det och bli av med det.
Citat:
Ursprungligen postat av
Skaraborg2
Om polismyndigheten skulle ha anträffat Kjell-Åke efter nästan 21 år så hade inte hans mor uppgett att hon inte tänkte dödförklara sonen. Att ärendet avskrevs måste helt enkelt berott på att polisen inte hade någonting att gå efter. Detta ihop med den långa tiden som hade gått.
Precis min tanke också.....
Citat:
Ursprungligen postat av
Skaraborg2
Har aldrig framkommit att Kjell-Åke skulle ha bott i Danmark. Däremot finns det en uppgift från 1971 att Janne Dahlsjö skulle ha befunnit sig i Köpenhamn.
Kan komma ihåg fel (lång tråd med många påståenden) men uppgiftslämnaren av detta påstod väl att Janne var vithårig och nyttjade droger vid tillfället?