2019-07-04, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Apexpredator
Hazarer mötte lite amerikansk ghettokultur. De var nog inte vana vid riktig konfrontation. Nåja ingen större skada skedd.
Nä, afganistan är ju ett lungt och fridfullt land.............
Citera
2019-07-04, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Övriga rövare från Afghanistan verkar ha fått kännedom om artiklarna på Aftonbladet och Expressen och flockas nu till kommentarsfälten för att försvara tattarafghanerna.

länk?
Citera
2019-07-04, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Facebook t.ex. Alla som hejar på åklagaren och försvarar rövarna är afghaner eller kompisar med afghaner.
Har du tid och energi så ordna så att vi som bojkottar Facebook också kan se
Citera
2019-07-04, 18:50
Medlem
Kast med liten afghan
Citera
2019-07-04, 18:51
Medlem
Kan ju vara så att bråket startade när Rocky och hans Crew försökte hjälpa tjejerna när afghanerna höll på och äcklade sig emot dom. Inte helt otänkbart.
Citera
2019-07-04, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InnerstInne
Hade afghanens brott varit grund för häktning, hade afghanen begärts häktad av åklagaren vid det här laget. Bevisligen gör åklagaren bedömningen att det inte är aktuellt just nu.

Begrunda återigen vad ordet "troligen" betyder.

Nej, en åklagares bedömning av en enskild händelse innebär inte att handlingen som sådan inte är grund för häktning. Du sa inte troligen, du sa att handlingen inte är grund för häktning. Om Asap slog afghanen med hörlurarna? Eller Örjan slog Josefine på stan på 90-talet? Samma handling men nu kanske en begäran om häktning ligger närmare?
Citera
2019-07-04, 18:52
Medlem
Hur kan det vara grov misshandel? Jag vet fall där folk sparkats i huvudet där det bara blivit misshandel. Fick afghanerna stora skador eller?
Citera
2019-07-04, 18:56
Bannlyst
Nån som vet om dom efterblivna afghanerna visste vem dom bråkade med, var dom ute efter fett skadestånd lr var det bara vanligt apbetende?
Citera
2019-07-04, 19:10
Medlem
Sök på "ASAP Rocky" på sök rutan inne på twitter och njut.. HELA världen skrattar åt sjuka Sverige.
Citera
2019-07-04, 19:11
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mzzo
Hur kan det vara grov misshandel? Jag vet fall där folk sparkats i huvudet där det bara blivit misshandel. Fick afghanerna stora skador eller?
1) De är numerärt övertag.
2) Det slås mot huvudet mot en person som ligger ned.
Citera
2019-07-04, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Då får du görna berätta för mig hur lagen ser ut i det här fallet, annars är det nog bäst att du är tyst. Sitt inte med pekpinnar och försök berätta för mig hur det går till utan att komma med fakta.

Ursäkta mig, jag trodde du förstod av videon att när någon slänger ned någon på marken och sparkar och slår på personen samtidigt som 2-3 andra gör det var tillräckligt för att bli häktad. Speciellt när bevis finns.
Fel av mig att anta att du har ett logiskt tänk och förstå det.
Citera
2019-07-04, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoraTulpanen
Sök på "ASAP Rocky" på sök rutan inne på twitter och njut.. HELA världen skrattar åt sjuka Sverige.

Som sagt han har det säkert rätt bra. Och naturligtvis ska han sota sitt brott. han ska inte slippa undan bara därför att han är en kändis.

Citat:
For all you asap rocky lovers your boy is doing fine,Swedish jails are one of the nicest/best in the world.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in