2019-07-04, 16:44
Medlem
InnerstInnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Kan ett kast i luften av Rocky räcka för häktning så ska afghanen också bli häktad så enkelt är det. Du som har följt videon så noga, var det Rocky som ställde sig och sparkade på den liggande afghanen eller?

Det kastet i luften är inte alls lika illa som det afghanen gjort sig skyldig till.

Nej, så enkelt är det inte. Dina barnsliga bedömningar och intensiva känslosvall ligger inte till grund för rättsväsendets beslut, utan det är lagtexter i en bred bemärkelse. Åklagaren är verserad inom juridik. Hade åklagaren sett skäl till att anhålla afghanen hade han suttit i polisens förvar igår. Frågor på det?
Citera
2019-07-04, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InnerstInne
Jag har sett videona. Det afghanen gör kan man inte häktas för. Frågor på det?

Ja, varför inte det? Dra till någon i huvudet med hörlurar skulle inte vara svårt att bli fälld för misshandel för. Och beroende på GM:s status så kan mycket väl flyktfara föreligga. Så....vad baserar du på att man inte kan häktas för afghanens först tilltag?
Citera
Medlem
Mindbusinesss avatar
Om jag fattar det rätt finns det tre filmer?
1. Där det viftas med hörlurar
2, tjafs på gata
3. Slagsmålet
Citera
Medlem
Citat:
Kan ett kast i luften av Rocky räcka för häktning så ska afghanen också bli häktad så enkelt är det.

Det kastet i luften är inte alls lika illa som det afghanen gjort sig skyldig till.

Huh Rocky attackerade och slog honom när han låg ner och inte kunde försvara sig. Kom tillbaka när du vet vad du talar om. Är men i ett försvarslöst läge och i det här fallet även med flera på sig då blir man misshandlad.
Citera
2019-07-04, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chalas911
Det finns lagar och regler. Även fast din subjektiva åsikt säger att afghanen ska häktas så finns det ff inte laglig rätt för det. Lär dig skilja mellan vad man tycker och vad som faktiskt är rätt.

Då får du görna berätta för mig hur lagen ser ut i det här fallet, annars är det nog bäst att du är tyst. Sitt inte med pekpinnar och försök berätta för mig hur det går till utan att komma med fakta.
Citera
2019-07-04, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lanternlight
Huh Rocky attackerade och slog honom när han låg ner och inte kunde försvara sig. Kom tillbaka när du vet vad du talar om.

Va?
Citera
2019-07-04, 16:47
Medlem
Citat:
Huh Rocky attackerade och slog honom när han låg ner och inte kunde försvara sig. Kom tillbaka när du vet vad du talar om.

måste vara något misstag eller missförstånd. muslimer eller rappare slår aldrig någon. samma som fransmän och latinamerikaner är smarta och inte behöver stjäla.
Citera
Medlem
Citat:
Va?

Se videon. Det handlar inte bara om ett kast.

https://www.expressen.se/noje/adollarap-rocky-staller-in-fler-konserter-fortfarande-anhallen-for-misshandel/
Citera
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Jag har sett videona. Det afghanen gör kan man inte häktas för. Frågor på det?

Som sagt. ASAP själv hävdar självförsvar och har videorna som bevis på vad som föranledde förloppet.
Frågan är vad du vet mer än världsstjärnan och de som blivit utsatta, om vad som har hänt?

Sätt dig inte på några höga hästar att Du kan uttala dig mer än de här i tråden utifrån videorna.

Precis som vi ser utifrån videorna det grova våldet med sparkar, så hör vi en rejäl smäll när afghanen smäller hörlurarna i huvudet på vakten.

Resten får rätten bedöma.
Citera
2019-07-04, 16:48
Medlem
Citat:
Att slänga någon på trottoarkant när man blir attackerad kan anses vara självförsvar beroende på kontext. Att senare hoppa på honom med fyra man och sparka på medan han ligger är inte självförsvar enligt vare sig svensk lag eller gammalt hederligt bondförnuft. Det är misshandel.

Bondförnuft enl.konstens alla regler är att "när det gått för långt, så får man leken tåla!".
Citera
2019-07-04, 16:48
Medlem
Citat:
Nej, så enkelt är det inte. Dina barnsliga bedömningar och intensiva känslosvall ligger inte till grund för rättsväsendets beslut, utan det är lagtexter i en bred bemärkelse. Åklagaren är verserad inom juridik. Hade åklagaren sett skäl till att anhålla afghanen hade han suttit i polisens förvar igår. Frågor på det?

Och det kanske han gör också? Så vitt jag vet så har jag inte läst något om att afghanen är häktad eller satt på fri fot.
Citera
2019-07-04, 16:49
Medlem
Citat:
Se videon. Det handlar inte bara om ett kast.

https://www.expressen.se/noje/adollarap-rocky-staller-in-fler-konserter-fortfarande-anhallen-for-misshandel/

Du svarade på en kommentar som redan är korrigerad. Såg att han deltog i misshandeln.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in