2019-07-04, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alice-the-Ant
Enligt A-Ls man så var hon bra på att bedöma ålder på människor.
Hon säger att GM är i 20-årsåldern.

https://www.expressen.se/nyheter/nu-avslojar-polisen-anna-lenas-sista-ord/
Men om man ska lägga vikt vid åldern på GM, varför ska man då inte lägga vikt vid ”han?! Helt oprovocerat!”, ”han heter Leif” och ”Vita skor”.
Varför är enbart åldern viktig och trovärdig? Var hon piggare just när hon sa det?
Citera
2019-07-04, 15:19
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yanii
Varför tjafsa? Vi kan väl bolla lite utan att bli förbannade? Jag ska försöka iaf.

Om man tror på en invandrare som gm,
Jag frågar: fantombilden visar ju på en kaukasisk (?) vit gm med blå ögon och blont hår som mest troligt utseende.
En yngre person från Östeuropa? Var det vanligt då? Möjligt är det eftersom Sverige gick med i Schengen 2001,
och då kunde en gm ha tagit sig över gränsen obemärkt. GM skulle ju även kunna vara från ett annat skandinaviskt land.

Om en enbart stör sig på mina inlägg och inte vill diskutera fallet med mig går det bra att scrolla förbi dem.

Jag undrar hur säkra de är på hårfärg. För jag har sett att det finns många faktorer som påverkar ögon och hårfärg, även om en ögonfärg till 99 procent borde vara blå så kan den i vissa fall ändå vara grön. Tex.

Att han är kaukasier är nog rimligt.

Men undrar också hur säkra de är på att personen är skandinav versus brittisk eller polack tex
Citera
2019-07-04, 15:24
Medlem
Citat:
Saker och ting kan vara planerade men av en ung person som inte har gjort något liknande förut.
En sak att göra i tanken, en helt annan i verkligheten.
Det uttänkta kanske inte fungerar just då i verkligheten. Det uttänkta kanske inte var tänkt hela vägen ut. Han själv blev kanske så påverkad av det han gjorde att han inte kunde tänka helt rationellt?

Kanske var GM i sådan sinnestämning att det var själva mötet med M som var planerat, det andra spelade inte så stor roll.
En kidnappning eller en markering för att visa att man menar allvar som gått snett?
Panik?
Väntande bil som inte fanns där den skulle?
Finns det överhuvudtaget en bra flyktväg?
Eller var allt planerat och flyktvägen gick precis som den skulle?
GM har ju lyckats att komma undan.

Kanske har M eller hans äldre syskon gjort någonting.
En storebror som har en lillasyster de varit dumma mot? (Här har skolan kanske missat något och inte sett?)
Han har försökt prata med dem, men de har bara inte brytt sig om honom.
En storebror med en personlighetsstörning i botten eller ingen alls. Han
vill markera att deras lillebror inte heller går säker.
Allt spårar ur pga att M inte heller visar honom någon respekt.
Han har en kniv i fickan och på något sätt så får han ett infall och hugger M i ryggen för att han ska stanna eller markera till syskonen i det här fallet. M skriker så högt och GM får panik. Han har skadat honom för mycket och M bara skriker.. Han vill bara få tyst på skriken och så kommer A-L.

Föräldrarna skyddar denna GM. Eller också så bor han ensam utan arbete för tillfället alt pluggar på distans via sin dator....
Föräldrarna kan inte alls koppla ihop att det gäller deras son.
Familjen A kan det inte heller. Ev kan en i familjen det, men att berätta för mamma och pappa att man mobbat någon så att dennes storebror gjort detta är helt uteslutet.
Att vara en länk som gjorde detta möjligt.
Här kan det finnas andra orsaker och inte bara mobbning.

Så mycket lidande har skapats och frågan är för vad?

Stämmer bra det du skriver.

Om man skulle få facit på dubbelmordet så kommer man nog se att polisen haft rätt hela tiden. Att det var ett vansinnesdåd dvs det fanns ingen koppling mellan GM och offren och han angriper dom slumpmässigt pga någon psykisk störning. Vad han gjorde på platsen är ju oklart men det finns säkert någon logisk förklaring även till det kan jag tänka mig.
Citera
2019-07-04, 15:32
Medlem
Citat:
Men om man ska lägga vikt vid åldern på GM, varför ska man då inte lägga vikt vid ”han?! Helt oprovocerat!”, ”han heter Leif” och ”Vita skor”.
Varför är enbart åldern viktig och trovärdig? Var hon piggare just när hon sa det?

Tyvärr så har vi inte alla detaljer som finns.
Vi har inte heller förstahandsinformation utan det blir lite som viskleken att läsa ut fakta från nyheterna tyvärr.

Sa hon tex:
Han.....helt oprovocerat.
HAN...helt oprovocerat.
Han?!....helt oprovocerat.

Han heter Leif tror jag inte att hon sa.
Om hon skulle känna till honom så väl att hon vet vad han heter i förnamn..
Varför tar hon sina sista krafter och ger signalementet i form av kläder?
Jag tycker det känns väldigt osannolikt. Hon kunde sagt saker som granne, skola, jobb, vän till hennes man etc. Inte vita skor.
Jag personligen tror hon kan ha sagt slejf eftersom GM ev har det på sina byxor.
Andra tror hon kan ha sagt något annat. Vi får inte glömma att hon var svårt skadat och hade problem att prata tydligt.
Hade hon verkligen sagt "han heter Leif" så hade polisen gått ut med det stenhårt och han hade varit funnen nu.
Citera
2019-07-04, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Link04
(...)
Om man skulle få facit på dubbelmordet så kommer man nog se att polisen haft rätt hela tiden. Att det var ett vansinnesdåd dvs det fanns ingen koppling mellan GM och offren och han angriper dom slumpmässigt pga någon psykisk störning. (...)

Eftersom ingen motivbild blivit känd och ingen har erkänt är det mest troligt att detta skedde impulsivt, i affekt och under någon form av påverkat psyke, av något preparat eller varför inte under påberkan av en klassisk psykos?

Det är ingen som är tung missbrukare/tungt medicinerad under en längre tid, personen röker eller snusar, mycket tyder på en yngre mansperson av kaukasiskt ursprung. En sådan har setts i området.
Vita skor, heter möjligtvis Leif och attackerar oprovocerat. ”Han?!”skulle kunna tyda på att A-L är förvånad över att det är han som gör detta.

Alla teorier är intressanta eftersom det mest troliga man sökt inte gett svar än, men jag har svårt att sväva ut alltför långt från det lilla vi ändå vet.
Jag håller det för möjligt att det var ett annat jämnårigt barn (som snott storebrors kniv och mössa?) alt. att det är en lite äldre kille och att den äldre yngling man sett är någon helt irrelevant. Det är inte troligt men det kan ju vara så.

GM kan ha haft en okänd medhjälpare, och det kan ha varit fel signalement man sökt.
Visst kan det rent teoretiskt vara något gäng som velat hota, någon kränkt person som ville hämnas osv
Det kan ha varit planerat och M kan ha varit målet men jag tror inte det. Om det är så blir jag väldigt ledsen och förvånad.
Det kan vara någon som blev påkommen med något skämmigt, någon som blev tillsagd, någon som ville ge sig på A-L eller någon som ville ge sig på dem båda.
Senast redigerad av Yanii 2019-07-04 kl. 15:53.
Citera
2019-07-04, 15:50
Medlem
Citat:
Tyvärr så har vi inte alla detaljer som finns.
Vi har inte heller förstahandsinformation utan det blir lite som viskleken att läsa ut fakta från nyheterna tyvärr.

Sa hon tex:
Han.....helt oprovocerat.
HAN...helt oprovocerat.
Han?!....helt oprovocerat.

Han heter Leif tror jag inte att hon sa.
Om hon skulle känna till honom så väl att hon vet vad han heter i förnamn..
Varför tar hon sina sista krafter och ger signalementet i form av kläder?
Jag tycker det känns väldigt osannolikt. Hon kunde sagt saker som granne, skola, jobb, vän till hennes man etc. Inte vita skor.
Jag personligen tror hon kan ha sagt slejf eftersom GM ev har det på sina byxor.
Andra tror hon kan ha sagt något annat. Vi får inte glömma att hon var svårt skadat och hade problem att prata tydligt.
Hade hon verkligen sagt "han heter Leif" så hade polisen gått ut med det stenhårt och han hade varit funnen nu.
Jag tänkte skriva det du precis skrev men du uttryckte dig mkt bättre bra att du hann först.
Håller med om att Leif inte alls känns rätt.
Citera
2019-07-04, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Link04
Stämmer bra det du skriver.

Om man skulle få facit på dubbelmordet så kommer man nog se att polisen haft rätt hela tiden. Att det var ett vansinnesdåd dvs det fanns ingen koppling mellan GM och offren och han angriper dom slumpmässigt pga någon psykisk störning. Vad han gjorde på platsen är ju oklart men det finns säkert någon logisk förklaring även till det kan jag tänka mig.
Slutresultatet blir ett "vansinnesdåd" men jag tror inte det börjar som ett.
Det är kanske därför man har gått bet.
Man har letat efter fel GM.
Citera
2019-07-04, 16:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tryckkokaren
Eller så är GM en liknande person som Edvin Gyllensvan, som mördade paret i Mantorp helt random. Hade samma sak hänt för 15 år sedan så hade han aldrig åkt fast.

Det känns inte långt ifrån.
Edvin kämpade också med sin "inre röst" under lååång tid, som ville att han skulle mörda nån.
Ännu ett exempel.
Antingen nån som var förbannad och bara måste få ut sin ilska mot nån... Inte kunde hålla sig helt enkelt, och egentligen inte vet varför han gjorde det.
Eller en galning med röster som "tvingade" honom att utföra det.
Citera
2019-07-04, 17:02
Medlem
Citat:
Jag tänkte skriva det du precis skrev men du uttryckte dig mkt bättre bra att du hann först.
Håller med om att Leif inte alls känns rätt.
Tack snälla för det!
Nej det känns inte rätt och det är nog inte så troligt att han heter just Leif.
Citera
2019-07-04, 17:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dennyabra
Larva dej inte, du är nästan hopplös ibland. …"förlåt mig ni som bara vill diskutera ff grid, poesi och sekter, vill inte heller skapa dålig stämning här, jag klarar verkligen inte poesi/filosofibiten men visst är det bra att vi är olika!"

Det otroliga mantorpsmorden som hände där jag cyklat förbi många ggr är värt att ta med I journalen. Hade Edvin betalat cash för tejpen hade han inte fångats in så lätt och kanske aldrig med sin fantasi som verkat ha styrt honom och glad som en fågel . Men vet vi allt?

Ditt spöke, din fantasiperson finns inte här, sluta gömma dej och berätta nu din senaste version medan vi andra gissar friskt och försöker att lägga pussel medan du går igång på "gud vet vad". Läs tråden och fantisera sen. Lådvin eller vart får du dina tankar ifrån?

Pappan till pojken var skyldig indrivare pengar och förstår du att pappan är far till pojken och att pappan var stark och beredd på det värsta då han visste om att familjen var hotad medan pojken var familjens svagaste länk och gick med tindrande oskyldiga ögon på avsidig stig?? Mord var inte planerat med denna usla kniv utan det var en varning tiill pappan att betala annars...

Detta utom något tvivel och har skrivits om minst 10 ggr och manipulerats bort minst lika många gånger för att försöka göra familjen oskyldiga som lamm.

Polisen är underställda politikerna och de vill ha in så många invandrare som möjligt. Har du verkligen missat det eller är du bara enfaldig samt arg ibland? Helt ok som jag! Svenskar som dödar invandrare är ingen bra reklam för det upplägget så blodet rinner bara ut på gatan och så är den hemska sagan slut I verkligheten medan sorgen värker, tramset pågår I evighet för att lugna folket så att ny massinvandring kan börja och slogan Sverige har aldrig varit så tryggt som nu dunkas ut från politikernas reklambyrå.

Några blir jätteledsna medan en miljon blir glada asylsökare och andra svenskar stormrika på invandringen och många som gillar att tycka synd om andra blir belåtna. Många vinnare med S i spetsen och få skadade för livet men sånt bryr sig inte politiker om bara de vann och fick en tryggad fet ekonomi på livstid.

Så fungerar politik och demokrati. Massan vinner medan andra lider mer och mer….är min och mångas slutledning. Men de har slutat att skriva här på detta lätt kränkta forum som tror gott om att blanda ihop folk med olika begär, religioner och seder och kukstinna män utan egna kvinnor. Inget ont om folket men politikerna borde buras in för koppleri, anstiftan till hundratals mord med kniv och pistol samt alla båtkatastrofer. Allt är de ansvariga för och inte pojken från de Afghanska Bergen som är född med knark I blodet.

Hoppas DNA fixar såren men inte blir det mindre mord om en mördare grips efter 15 år. Föreslår en frisedel om han kan ge en trovärdig historia anonymt till vad och varför? Inga nya spår finns och DNA har inte givit något. Varför är för mej viktigare än ett möte utan GM. Tror det skulle ge mer frid än ett ändlöst sökande. Inget namn bara "sorry det var så här…. Sån är min dröm när tiden bara går. Säkert dock lättare att jag vänder mitt eget blad och låter pengarna flyta ut i Stångåna och andra stångas vidare I självgodhet mot det osynliga spöket som spöken alltid är.

Go kväll och dax att värma upp för tjejfotbollen där kvinnorna försvarar sitt land med blod svett och tårar. Heja Svenska Landslaget, ni gör mej stolt att vara svensk!

Pinsamt.
Och svenskar som du gör att jag skäms över mitt folk, för du är fan inte på riktigt.
Du skriver bara en massa ord som inte betyder ett skit.
Du går loss som en dyng-spridare som kastar skit på andra utan att förstå att du själv är den största ko-blajan av alla.
Lyssna nu din lilla skit!!
1. Dom andra tycker inte som du. Dom andra har en egen tanke och förmåga att själva bilda sig en egen uppfattning. Dom får även skriva vad dom själva tycker här på FB.
Du är bara jobbig och jag ser att dom är förbannat trötta på dig.
Ge dig nån gång.
2.Inte ens tungt kriminella mördar barn.
Även i den kriminella världen finns regler och oskrivna lagar.
Om en kriminell mördar ett barn så blir han hatad av hela den undre världen och får ett pris på sitt huvud.
Även tungt kriminella har barn förstår du, lille vän, och petar man på nåns 8-åriga unge så har man korsat en gräns.
Lägg ner det Bull-shitet, din pajas.
3. Sluta dra in invandringspolitiken hela jävla tiden. Ditt nasse-parti förlorade även denna gången - Lev med det.!! 8 av 10 i Sverige tycker inte som SD. Inga andra partier tjatar så förbannat som ni SD:are. Vem vet, ni kanske lyckas bättre i nästa val, och jag önskar er lycka till, men för helvete sluta tjata!
Det kanske var en Miljöpartist som mördade pojken för att han pallade äpplen, eller en Liberal för att pojken inte hade gjort sin läxa.
Vad fan vet du om det.
Sprid dina politiska åsikter i nån politik-tråd istället för att förpesta den här tråden.
4. Självklart får även du ha din teori och disskutera den här, men ge fan i att trycka ner alla andra.
Ett tips, Ta en paus i några dar/år
Citera
2019-07-04, 17:17
Bannlyst
Osv.. Osv........ så bryr den sig antagligen inte om att familjen vet eller inte vem som gjorde det. En fördel att de inte vet vem, då GM slipper straff.

Hämnd behöver inte betyda att mottagaren behöver förstå varför eller vem.
Hämnd är bara hämnd.
[/quote]

Fetat.
Håller med.
Hämnd är bara hämnd.
När en riktig "hämnd-känsla" smyger sig på så är den definitivt svår att stoppa.
Men, tror du att man går så långt att man mördar ett barn?
Att puckla på nån rejält är ganska vanligt, men att gå så långt som att mörda ett barn...
Säger inte att du har fel, men fan vet.
Uppdatera mig gärna - Varför tror man att det kan vara hämnd?
Citera
2019-07-04, 17:22
Bannlyst
Citat:
Varför tjafsa? Vi kan väl bolla lite utan att bli förbannade? Jag ska försöka iaf.

Om man tror på en invandrare som gm,
Jag frågar: fantombilden visar ju på en kaukasisk (?) vit gm med blå ögon och blont hår som mest troligt utseende.
En yngre person från Östeuropa? Var det vanligt då? Möjligt är det eftersom Sverige gick med i Schengen 2001,
och då kunde en gm ha tagit sig över gränsen obemärkt. GM skulle ju även kunna vara från ett annat skandinaviskt land.

Om en enbart stör sig på mina inlägg och inte vill diskutera fallet med mig går det bra att scrolla förbi dem.

Jättekonstigt.
Från ingenstans ploppar nån fram, hugger ner två personer, för att sen försvinna igen från jordens yta.
Har nån funderat på varför det hände just det klockslaget?
Var det inte på morgonen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in