Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-01-22, 08:46
  #277
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utflyttadsthlmare
Du hittar en sak i en text på ett par a4 sidor. Sluta hitta enstaka brister eller fel. Det är våra politiker som arbetar så. Titta på helheten. Se vad som händer i samhället. Kolla nivån på debatten, kolla på dom som ifrågasätter, de blir mobbade och utfrysta. Se hur de hanterat Sd. Se hur partier går ihop i en löjlig sörja när de krävs. Se vad som händer med vår trygghet, se hur bostadsbubblan gjort alla slavar, se hur media i inte ställer våra politiker mot väggen, se hur de använder miljön som ett slagträ för att ta folks pengar.

Jag skiter i vad just du tror, du kommer få ett hårt uppvaknande den dagen du råkar ut för verkligheten. Den här informationen är till folk som förstår att något är galet. Att våra politiker står med bakbundna händer för de är lovade fina jobb efter karriären. De arbetar inte för landets bästa utan sin egen karriär.
Ni som förstår får ta de försiktighetsåtgärder ni kan. Det behöver inte vara nå extrema, utan ha de bara i åtanke för framtiden.

En sak? Det är ju hela den inledande premissen för den påstådda konspirationen - kopplingen till Bilderberg och att Sveriges invandrarpolitik skulle komma därifrån..

OM det låg något i detta - varför har inte alla länder som deltar på bilderbergmötena drivit en liknande/samma invandrarpolitik som Sverige sedan 66/75?
Citera
2019-01-22, 11:53
  #278
Medlem
DU kan ägna dig åt "apologetande" betr. Sveriges rikspolitikers sinnesförvirrade retorik
och handlande, ända till att helvetet fryser.
Det gör ingen skillnad - för dom som inte vill spela med i den rosenröda "var-glad-leken", dom ser fort igenom att de trenddrivande politikerna och deras mediamegafoner egentl. står helt tomhänta. De jollrar numera om "Utmaningar", sicket jävla patrask!
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
En sak? Det är ju hela den inledande premissen för den påstådda konspirationen - kopplingen till Bilderberg och att Sveriges invandrarpolitik skulle komma därifrån..

OM det låg något i detta - varför har inte alla länder som deltar på bilderbergmötena drivit en liknande/samma invandrarpolitik som Sverige sedan 66/75?
Citera
2019-01-22, 12:46
  #279
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niklas-P
DU kan ägna dig åt "apologetande" betr. Sveriges rikspolitikers sinnesförvirrade retorik
och handlande, ända till att helvetet fryser.
Det gör ingen skillnad - för dom som inte vill spela med i den rosenröda "var-glad-leken", dom ser fort igenom att de trenddrivande politikerna och deras mediamegafoner egentl. står helt tomhänta. De jollrar numera om "Utmaningar", sicket jävla patrask!

Nu diskuterade vi dock inte "Sveriges politikers sinnesförvirrade retorik" utan huruvida svensk invandringspolitik, och globalistiska agendor, är bestämda av Bilderberggruppen.

Vanlig politik och politisk retorik finns det andra forumavdelningar för.
Citera
2019-01-22, 15:54
  #280
Medlem
"Förtroendet för Lööf rusar som en raket"

https://imgur.com/a/KMJcXW4

Någon som läst artikeln och kan svara vad för typ av mätnigar som gjorts? Låter otroligt i mina öron. Intressant hade ju varit att se SDs ökning. (Nej, jag är inte Sverigedemokrat.)
Citera
2019-01-22, 16:58
  #281
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tlk00
"Förtroendet för Lööf rusar som en raket"

https://imgur.com/a/KMJcXW4

Någon som läst artikeln och kan svara vad för typ av mätnigar som gjorts? Låter otroligt i mina öron. Intressant hade ju varit att se SDs ökning. (Nej, jag är inte Sverigedemokrat.)

Lööf går globalisterna ärenden, media går globalisterna ärenden. Därav rubrikerna. Lööf är grovt föraktad av besvikna väljare.

Hon skröt på Twitter att 93% (av de som kunde tänka sig rösta på henne idag) står bakom hennes beslut ang. regeringsbildningen. Hon vart utskrattad och hånad eftersom i artikeln stod de just det, av de som kunde tänka sig rösta på henne idag.
Citera
2019-06-08, 03:45
  #282
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av HotPopcorn
Efter detta val kommer vi ha ett exempel. Jag ansluter mig till skaran som tror att Annie Lööf kommer bli stadsminister. Det är upplagt för det. M och S kommer att tvingas gå ihop för att trycka undan SD, och Annie Lööf kommer bli kompromissen.

Det är ju solklart.


Inte helt solklart va?
Citera
2019-06-08, 12:14
  #283
Medlem
HotPopcorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BorjeAkare
Inte helt solklart va?

Fin bump. Nej, man kan konstatera att det hela var fel. Men inte helt åt helvete ändå tycker jag, med tanke på hur processen med regeringsbildningen spelades ut.
Citera
2019-06-08, 12:58
  #284
Medlem
Jonas1968s avatar
Var ju en riktigt tokig konspirationsteori när den lades ut här. Det var ju 3 månader före valet. Ansåg TS att det skulle vara klart vem som skulle bli statsminister långt innan vi ens hade ett valresultat?
Citera
2019-06-08, 13:16
  #285
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HotPopcorn
Fin bump. Nej, man kan konstatera att det hela var fel. Men inte helt åt helvete ändå tycker jag, med tanke på hur processen med regeringsbildningen spelades ut.

Jo, helt fel. Lööf blev ju inte statsminister.
Citera
2019-07-03, 17:36
  #286
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HotPopcorn
Fin bump. Nej, man kan konstatera att det hela var fel. Men inte helt åt helvete ändå tycker jag, med tanke på hur processen med regeringsbildningen spelades ut.

100% fel vart det dock, hon är inte statsminister överhuvudtaget, så hela den här tråden är väl egentligen ett bevis för att bilderberggruppen inte är vad konspirationsteorin säger att den är
Citera
2019-07-03, 23:53
  #287
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
100% fel vart det dock, hon är inte statsminister överhuvudtaget, så hela den här tråden är väl egentligen ett bevis för att bilderberggruppen inte är vad konspirationsteorin säger att den är

Ja det är sant men Lööfs agerande vid regeringsbildningen var nog bestämt av bilderbergergruppen ändå.
Alltså att hon skulle välja den rödgröna röran istället ifall ett regeringsbildande mellan M L KD och C skulle misslyckas.
__________________
Senast redigerad av Profec 2019-07-04 kl. 00:04.
Citera
2019-07-04, 03:17
  #288
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Profec
Ja det är sant men Lööfs agerande vid regeringsbildningen var nog bestämt av bilderbergergruppen ändå.
Alltså att hon skulle välja den rödgröna röran istället ifall ett regeringsbildande mellan M L KD och C skulle misslyckas.

Eller så är din ursäkt just det, en ursäkt för att slippa acceptera läget
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback