2019-07-03, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pex666
Vilken nöd? Var det fara för rapparnas liv?

Det vet vi inte, han såg drågad ut och verkade sakna alla hämningar. Vem vet om han hade haft ett tillhygge på sig? Kan mycket väl uppfattas som en nödsituation det där. Speciellt när han inte lyssnade på den 4e varningen.
Senast redigerad av Kimma7 2019-07-03 kl. 22:32.
Citera
2019-07-03, 22:40
Medlem
Citat:
Det enda som utreds är att någon blev misshandlad. Oavsett hur jobbig jag tycker en person är har jag inte rätt att nita honom enligt svensk lag. Det är vad åklagaren bryr sig om.

Precis. Och dom har mer filmmaterial än vad vi har sett.
Citera
2019-07-03, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ridne
1. Det är FILMAT. Jag ser det PÅ FILM. Han borde ha fått spö redan när han slår hörlurarna i huvudet på livvakten. Vad du väljer att inte se får stå för dig.
2. Jag är ingen gosse, jag är en kvinna.

Det finns mer filmat.
Citera
2019-07-03, 22:41
Medlem
Citat:
Då kan du väl berätta vad du vet föranledde denna situation.

Det kommer att komma fram.
Citera
2019-07-03, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Jag kan hålla med om att ASAP och hans eskort tog till övervåld. Det ser man av videon. Och det kan ju finnas annat där också?

Men borde inte afghanen sitta häktad för misshandeln mot vakten då?
(Men det kanske han gör? Jag är inte insatt.)

Det kan man tycka, men finns inga märken på vakten som på dessa två.
Citera
2019-07-03, 22:44
Medlem
absolut-justices avatar
Nu har det blivit storpolitik, polisen vägrade amerikanska ambassadens personal tillträde, med resultat att svenska ambassaden i Washington nu får pisk, och det rejält:

Our sources say it's standard practice for the U.S. Embassy to be immediately alerted when an American is arrested -- but that never happened -- instead, police are refusing to let the U.S. Embassy rep meet with A$AP or his team.

We're told the situation has gotten so severe, it has been taken up with the Swedish Embassy in Washington D.C. to avoid what has quickly become a breach of Rocky's human rights.

Källa:https://www.tmz.com

Och ingen kan svara på varför en ev misshandel söndag kväll, resulterar i en häktning först efter konserten i tisdags kväll, då ASAP Rocky själv infunnit sig hos polisen efter konserten.
Svensk polis och åklagare ligger nu ganska pyssligt till...igen...
Citera
2019-07-03, 22:49
Medlem
Titanicsurvivors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av absolut-justice
Nu har det blivit storpolitik, polisen vägrade amerikanska ambassadens personal tillträde, med resultat att svenska ambassaden i Washington nu får pisk, och det rejält:

Our sources say it's standard practice for the U.S. Embassy to be immediately alerted when an American is arrested -- but that never happened -- instead, police are refusing to let the U.S. Embassy rep meet with A$AP or his team.

We're told the situation has gotten so severe, it has been taken up with the Swedish Embassy in Washington D.C. to avoid what has quickly become a breach of Rocky's human rights.

Källa:https://www.tmz.com

Och ingen kan svara på varför en ev misshandel söndag kväll, resulterar i en häktning först efter konserten i tisdags kväll, då ASAP Rocky själv infunnit sig hos polisen efter konserten.
Svensk polis och åklagare ligger nu ganska pyssligt till...igen...
Svensk polis är verkligen i en klass för sig själva. Jävla dunka sig själv på ryggen-mentalitet och en äcklig kåranda utan dess like. De och afghanerna kan få Gotland och leva där i harmoni tills dess att ryssarna bombar skiten ur ön.
Citera
2019-07-03, 22:49
Medlem
Citat:
Du förstår inte alls hur svenskt rättsväsende resonerar det är uppenbart.

Och nu pratade vi om ~"fega svenskar som mäklar fred istället för att nita dem" du förstår fortfarande inte att det var det jag ifrågasatte. Och sen förstås att du sett flera liknande situationer (och då får vi anta valt sida och nitat blattarna).

Jag förklarar mycket tydligt, så klart jag kan varför folk väljer att mäkla fred istället för att nita dem direkt. Du missförstår, hittar på saker jag inte säger osv.

Och du har hakat upp dig VÄLDIGT mycket på ordet mäkla. Behöver inte ens vara att man mäklar, vissa räddhågsna människor vågar inte ens göra det, utan går istället bara förbi med ansiktet rätt ner i marken.

Har jag sagt att man måste nita dem? Man kommer till undsättning, sen om man behöver tillämpa självförsvar så ska man såklart göra det. Man ger dem det de förtjänar.

Du ser rapparen, han skiter i karriären och att han är en av världens kändaste rappare, han visar att han har fått nog. Tycker du att han verkar ha fått ett sämre anseende av det? Snarare så att majoriteten har hyllat honom .
Citera
2019-07-03, 22:51
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av abidazz
Det kan man tycka, men finns inga märken på vakten som på dessa två.

Du menar skador, som kan legitimeras?

Du kanske är mer insatt. Men jag hörde att vakten hade sagt något om att han blödde ifrån huvudet som försvar för situationen. De tar väl hänsyn till videon som finns också?

Nej, rent rättsligt så kan det ju vara ASAP med hans besättning som endast åker dit?
Men tror du inte att de tar hänsyn till hur situationen eskalerade,
och att ASAP och hans följe hela tiden försökte avstyra situationen?

Det verkar finnas något som utlöste, att ASAP helt plötsligt gick till anfall? Något som iallafall vi som tittar på videosnuttarna inte får se?
Men du kanske vet mer om det?
Senast redigerad av dialektiker 2019-07-03 kl. 22:54.
Citera
2019-07-03, 22:51
Medlem
Är kär i AR nu Äntligen en riktig man
Citera
2019-07-03, 22:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av itsurewasntme
Fara för sitt liv. Fåntratt. Du har inga ballar. Cuck.
Vad jag och andra tycker om saken har inte ett smack med saken att göra. Våld är bara tillåtet i nödvärn och idrott - inte för att hämnas eller liknande. Juridiskt fel av negrerna även om afghanerna var dumma i huvudet. Rapparn borde dömas till fängelse för detta, allt annat vore fel. Fullständigt oväsentlig om negern är en kändisneger.
Senast redigerad av deman 2019-07-03 kl. 22:59.
Citera
2019-07-03, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Och du har hakat upp dig VÄLDIGT mycket på ordet mäkla. Behöver inte ens vara att man mäklar, vissa räddhågsna människor vågar inte ens göra det, utan går istället bara förbi med ansiktet rätt ner i marken.

Har jag sagt att man måste nita dem? Man kommer till undsättning, sen om man behöver tillämpa självförsvar så ska man såklart göra det. Man ger dem det de förtjänar.

Du ser rapparen, han skiter i karriären och att han är en av världens kändaste rappare, han visar att han har fått nog. Tycker du att han verkar ha fått ett sämre anseende av det? Snarare så att majoriteten har hyllat honom .

Det du skriver ovan är långt ifrån vad du sagt tidigare.

Du förstår inte skillnaden mellan en laglydig svensks karriär mm och en rappare från USA? Jag har aldrig pratat om rapparens karriär mm, jag pratade om de laglydiga svenskar du tycker är fega.

Du pratar mycket om vad man borde göra, men du har ju varit i samma situation "många gånger" där du försvarat en annan svensk. Om det varit sant hade du sagt "när jag varit i liknande situationer har jag"..

Du är en bluff.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in