2019-06-30, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yanii
Han heter Hjälp

Verkar riktigt snurrigt.

Han?! Helt oprovocerat!

Jag tycker att hennes ord är viktiga och en dag förstår man kanske varför hon sa så

Leif
Helt oprovocerat
vita skor

Troligen sade hon aldrig "han heter". Hennes röst var ju väldigt svag, så det var nog svårt att uppfatta allt hon sade rätt. Dessutom är jag övertygad om att ev. Leifar hon känt och deras ev. söner är kollade.Det i kombination med att den tekniska undersökningen visar att M attackerades först gör att jag tycker det är mycket osannolikt att GM har en koppling till A-L, även om inget kan uteslutas helt. Lutar åt en vag koppling till M och/eller hans familj, sannolikt i kombination med psykisk sjukdom. Alternativt ingen koppling till offren alls.
Citera
2019-07-01, 09:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jenlov
Troligen sade hon aldrig "han heter". Hennes röst var ju väldigt svag, så det var nog svårt att uppfatta allt hon sade rätt. Dessutom är jag övertygad om att ev. Leifar hon känt och deras ev. söner är kollade.Det i kombination med att den tekniska undersökningen visar att M attackerades först gör att jag tycker det är mycket osannolikt att GM har en koppling till A-L, även om inget kan uteslutas helt. Lutar åt en vag koppling till M och/eller hans familj, sannolikt i kombination med psykisk sjukdom. Alternativt ingen koppling till offren alls.
Leif kan ju vara någon hon kände i sin ungdom, en person hon mött flyktigt på jobbet eller kassören på bensinmacken vemsomhelst.
Han?! Helt oprovocerat -låter ju som att hon blev chockad över att just han gjorde det, men Leif känns verkligen inte som en yngling. Var det ändå två gm? Leif hade körkort men det hade inte X, de delade på sig och sammanstrålade senare i trädgårdsföreningen för att med bil ta sig från platsen?
Kan Leif vara pappa till x? Kan Leif vara förbannad över att x inte fått bra betyg eller liknande?
Citera
2019-07-01, 09:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jenlov
Du sammanfattar väldigt bra vad som hittills kommit fram och vad som diskuterats under snart 15 år;
"Leif"???, pojken måltavlan, A-L nyckelvittne, ev motivkoppling till familjen A, ev psykiskt sjuk GM, ev ingen koppling till brottsoffren.
Citera
2019-07-01, 17:54
Medlem
Funderar lite kring kniven och tankarna som finns med i artikeln.

https://polistidningen.se/2016/06/det-sista-fallet-ar-det-storsta/

Från artikeln:

"hypotes är att bladet tillhört en billig kniv köpt på en turistort utomlands medan handtagets klumpighet snarast för tankarna till hemmabygge.
kanske har någon tillverkat den på metallslöjden."

Visst kan det vara så men krånglar man inte till det lite i onödan?
Är det inte mer troligt att den är köpt som den är?
De billigare varianterna är väl lite klumpiga och sladdriga i sig själva?
Lägger man ner en massa jobb för att göra en kopia av en dålig kniv med mycket dålig kvalitet?

https://www.shutterstock.com/sv/image-photo/butterfly-knife-balisong-female-hand-on-318932015

https://www.shutterstock.com/sv/image-photo/knife-hunting-small-metal-butterfly-mushroom-1424320688

https://omni.se/genombrottet-polisen-har-fatt-traffar-i-dna-registret/a/Xwv6jx
Senast redigerad av Alice-the-Ant 2019-07-01 kl. 18:35.
Citera
2019-07-01, 19:10
Medlem
Klumpigt gjort skaft som gått att köpa.

https://www.doodlefroodleknives.com/shop/vintage-awma-inc-japan-1324-japanese-balisong-butterfly-folding-knife-dirk-dagger-hunter-bowie-survi val
Citera
2019-07-01, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alice-the-Ant
Det känns bra att någon mer ibland skriver långa inlägg
Jag håller med om att man måste kliva ur sina egna tofflor och ta plats i GMs skor, det är ett måste! Hur ska vi annars kunna klura ut hur allt blev som det blev? Vad finns det för förklaringar till att GM hamnade där på Åsgatan? Inte utgå från sig själv utan utgå från att vara människa men i olika sammanhang!
Pengar och religion är mycket starka drivkrafter som kan släppa lös människans inre mörka krafter. Det håller jag med dig om till fullo. Här är det stor sannolikhet att orsaken ligger och skvalpar.
Religion kan också symbolisera att tillhöra ett gäng eller grupp med olika åsikter som binder dem samman.
Jag tycker styrkan i ett forum ligger i att bolla med varandra, testa sig fram och tillsammans med olika erfarenheter förhoppningsvis lunka på framåt.
Tråkigt att du känner att det är meningslöst! Jag tycker det känns bra att du som jag tror på ett motiv i grunden. Men allas tankar är värdefulla och kan bidra till att den stora bilen blir klarare. Det ger inte så mycket att diskutera med sig själv....
Ja Sverige har en del problem. Men jag är nog något mer optimistisk än du är för jag tror vi människor även har mycket gott i oss, och om vi väljer den vägen så kan vi hjälpas åt och få ett bättre samhälle tillsammans. Ensam är inte alltid stark.

Om vi bara hade 3 tim på tu man hand skulle alla oklarheter smälta som snöflingor I vårsolen, men nu har vi inte det och webben är ett hopplöst skit för de som är I obalans med varandra. Utan ögon, utan att känna ett pulserande hjärta och utan att fråga 100ggr, vad blir kvar? Missförstånd!

Dessutom ett orakel som bestämmer vad som som får skrivas enligt egen aganda. Det kallar jag för hopplöst och ett slöseri med tid då världen är full av längtan och många är villiga att mötas I vänskap, ja faktiskt alla!!!

Med globalt menar jag familjen och att A-L undervisade invandrare som kanske blivit avstängda pga frånvaro och därmed hot om utvisning.

Vad som ligger högst på min lista är som vanligt P-E-N-G-A-R eller hedersrelaterat av någon form och då pratas det inte om det. Punkt! Någon har blivit krängt helt enkelt och dina och mina kränkningar möts inte med andras så ingen förstår något.

"Ja Sverige har en del problem. Men jag är nog något mer optimistisk än du är för jag tror vi människor även har mycket gott i oss, och om vi väljer den vägen så kan vi hjälpas åt och få ett bättre samhälle tillsammans. Ensam är inte alltid stark." Det lät ju bra men vardå och vem bestämmer vad som är gott och vad heter vägen samt hur ser hjälpen ut? Dessutom är du alltid ensam, kan du acceptera det och ändå vara förstående mot andra? jag tränar!

jag provocerar dej och du mej och det är så vi utvecklas. Klia på ryggen duger inte ens för ett myggbett läste jag idag. Jag gillar din passion för fallet och visdom!

Ja, slagen kom nog helt oprovocerat för A-L som bara såg en ung pojk och en äldre pojk börja bråka då motivet var gömt under mössan.

Pengar, pengar, pengar driver de som inte har så de kan leva som de vill och saknar tryggheten I att bara äga lite och även känna sig hatade när även de vill bli mättade med sin begär och inte bara politiker som byggt detta trygga samhälle, sägs det.

En teori. I botten fanns en obetald skuld till ett MC gäng, en svensk ung man ville bli medlem och fick till uppdrag att spöa familjens svagaste länk BO. Lätt match trodde indrivarna att ge en sista varnng till pappan att betala med den kraftiga pojkens knytnävar men det gick åt helvete, skriken tystnade ej, GM blev galen och det gick som det gick. Ingen vågar gola och polisen låste in sig och började läsa psykologiböcker och annat passande på en sjuk GM.

Familjen betalade och stack från stan är ett troligt händelseförlopp! Mycket möjligt en annan gängmedlem med vapen observerade på avstånd med skyldighet att gripa in om GM var hotat, dvs gänget hotat.

GM var smart, trots sina misstag, och lyckades försvinna med ett fordon, tror jag. Han måste ha varit helt förvriden men hoppar du på en moppe så nyktrar du till och hittar snabbt din gamla vana igen, är min erfarenhet. Inte fan går han och sätter sig I parken som en fågelskrämma alla skulle titta på.

Sanna berättelser. Gubben kan va så full att han nästan kryper fram till cykeln men väl på cykeln kör han spikrakt är mångas iaktagelse. Vanan är starkare än ruset och GM hade ett rus inom sig, allt annat omöjligt efter en sån morgon som gick så fel!

Sluta för h-e hata GM, lika galet med hustrumisshandel där hon inte dog eller ännu värre med rattfyllon som dödat ungdomar och detta efter många fylleresor samt småböter innan. Jag förstår varför ni hatar men kan inte skriva om det här och ändå till ingen nytta.

Ville han döda hade han väl för allt smör I småland inte kommit med en så usel kniv, inte katat den där eller mössan utanför berömda ica. Skriv en ungdomsbok istället för att sitta här och leka dumma under 15 år som visa räknar som en merit.

Usch, va långt det blev Alice trots att du skrev att det inte ger så mycket att diskutera med sig själv, men att skriva ned det för kritik är bra I min värld. Undrar när Trump skall komma med sin twitter för den här tråden är väl nästan världsberömt till hur man skall leva och umgås fredligt om det är det han vill utan murar och lika för alla?

red:hur länge får detta stå kvar?
Senast redigerad av Dennyabra 2019-07-01 kl. 19:21.
Citera
2019-07-01, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dennyabra
Om vi bara hade 3 tim på tu man hand skulle alla oklarheter smälta som snöflingor I vårsolen, men nu har vi inte det och webben är ett hopplöst skit för de som är I obalans med varandra. Utan ögon, utan att känna ett pulserande hjärta och utan att fråga 100ggr, vad blir kvar? Missförstånd!

Dessutom ett orakel som bestämmer vad som som får skrivas enligt egen aganda. Det kallar jag för hopplöst och ett slöseri med tid då världen är full av längtan och många är villiga att mötas I vänskap, ja faktiskt alla!!!

Med globalt menar jag familjen och att A-L undervisade invandrare som kanske blivit avstängda pga frånvaro och därmed hot om utvisning.

Vad som ligger högst på min lista är som vanligt P-E-N-G-A-R eller hedersrelaterat av någon form och då pratas det inte om det. Punkt! Någon har blivit krängt helt enkelt och dina och mina kränkningar möts inte med andras så ingen förstår något.

"Ja Sverige har en del problem. Men jag är nog något mer optimistisk än du är för jag tror vi människor även har mycket gott i oss, och om vi väljer den vägen så kan vi hjälpas åt och få ett bättre samhälle tillsammans. Ensam är inte alltid stark." Det lät ju bra men vardå och vem bestämmer vad som är gott och vad heter vägen samt hur ser hjälpen ut? Dessutom är du alltid ensam, kan du acceptera det och ändå vara förstående mot andra? jag tränar!

jag provocerar dej och du mej och det är så vi utvecklas. Klia på ryggen duger inte ens för ett myggbett läste jag idag. Jag gillar din passion för fallet och visdom!

Ja, slagen kom nog helt oprovocerat för A-L som bara såg en ung pojk och en äldre pojk börja bråka då motivet var gömt under mössan.

Pengar, pengar, pengar driver de som inte har så de kan leva som de vill och saknar tryggheten I att bara äga lite och även känna sig hatade när även de vill bli mättade med sin begär och inte bara politiker som byggt detta trygga samhälle, sägs det.

En teori. I botten fanns en obetald skuld till ett MC gäng, en svensk ung man ville bli medlem och fick till uppdrag att spöa familjens svagaste länk BO. Lätt match trodde indrivarna att ge en sista varnng till pappan att betala med den kraftiga pojkens knytnävar men det gick åt helvete, skriken tystnade ej, GM blev galen och det gick som det gick. Ingen vågar gola och polisen låste in sig och började läsa psykologiböcker och annat passande på en sjuk GM.

Familjen betalade och stack från stan är ett troligt händelseförlopp! Mycket möjligt en annan gängmedlem med vapen observerade på avstånd med skyldighet att gripa in om GM var hotat, dvs gänget hotat.

GM var smart, trots sina misstag, och lyckades försvinna med ett fordon, tror jag. Han måste ha varit helt förvriden men hoppar du på en moppe så nyktrar du till och hittar snabbt din gamla vana igen, är min erfarenhet. Inte fan går han och sätter sig I parken som en fågelskrämma alla skulle titta på.

Sanna berättelser. Gubben kan va så full att han nästan kryper fram till cykeln men väl på cykeln kör han spikrakt är mångas iaktagelse. Vanan är starkare än ruset och GM hade ett rus inom sig, allt annat omöjligt efter en sån morgon som gick så fel!

Sluta för h-e hata GM, lika galet med hustrumisshandel där hon inte dog eller ännu värre med rattfyllon som dödat ungdomar och detta efter många fylleresor samt småböter innan. Jag förstår varför ni hatar men kan inte skriva om det här och ändå till ingen nytta.

Ville han döda hade han väl för allt smör I småland inte kommit med en så usel kniv, inte katat den där eller mössan utanför berömda ica. Skriv en ungdomsbok istället för att sitta här och leka dumma under 15 år som visa räknar som en merit.

Usch, va långt det blev Alice trots att du skrev att det inte ger så mycket att diskutera med sig själv, men att skriva ned det för kritik är bra I min värld. Undrar när Trump skall komma med sin twitter för den här tråden är väl nästan världsberömt till hur man skall leva och umgås fredligt om det är det han vill utan murar och lika för alla?

red:hur länge får detta stå kvar?
Ja jag håller med om att det lätt kan bli missförstånd i skriven text!
Vi har alla våra olikfärgade glasögon på och sedan så får man tolka hur orden ska låta.
Lätt med missförstånd helt klart!
Men missförstånd kan rättas till som tur är!

Ja alla vill väl egentligen innerst inne mötas i vänskap. Men man är inte i balans med alla och inte alltid och internet gör ju detta ännu mer tydligt och tar ibland fram människans värsta sidor.

Det här med att diskutera med sig själv är ju inte helt dumt alla gånger måste jag tillägga.
Men det finns ett mervärde i att andra kan komma med synpunkter så man får tänka lite mer och får lite andra infallsvinklar.

Tack för dina fina ord! Det uppskattar jag och det känns bra att några uppskattar det man skriver och håller med till viss del i ens försök att finna troliga förlopp och svar. Att någon annan ser och förstår det man själv ser.
Jag försöker tänka mig in i hur det skulle kännas att själv gå i några skor som inte alls passar just nu, men under andra omständigheter kanske skulle kunna vara mina iallafall i fantasin. Hemskt tanke men att förstå att under andra omständigheter med tex trasig uppväxt, drogmissbruk el dy så skulle man kunna göra andra val och befinna sig i helt andra situationer än nu. Som i tex "djungeln" som vi pratade om förut. Vi människor är olika men ända mer lika innerst inne tror jag.

Ja jag förstår att du tycker det lät som en kliché om att hjälpas åt och välja det goda i oss som får leda oss framåt..
Alla vill ha det bra och kunde människan som djur förstå ordet lagom så skulle vi som just nu befinner oss här i denna livstid kunna ha det bra.
Räcker inte det? Att ha det bra.
Nej "the sky is the limit" och vi kör på och glömmer bort att ha det bra. För att inte tänka på dem som kommer sedan.

Follow the money brukar det ju heta.
Jag tror du kan ha helt rätt med din teori. Kan tänka mig när företaget höll på att gå i konkurs att snabba pengar var viktigt.
Dessa kanske kom från helt fel håll.
Jag tror också väldigt mycket på någon som känner sig kränkt.

Ja det känns helt galet att han skulle sitta där på bänken i över 2 timmar.
Någon har väl sett personen utan jacka där på bänken kl 8 och någon annan kl 10 om jag inte misstar mig.
Det behöver inte vara GM som sitter där, men det kan vara.

Visst hatar man det GM gjort! Men om man försöker att se bortom hatet så kanske
man lättare får en glimt av vem han egentligen är.
Och ser man det så kan man finna honom.
Senast redigerad av Alice-the-Ant 2019-07-01 kl. 22:34.
Citera
2019-07-01, 22:49
Medlem
Pengarna familjen lånade till sina skulder var väl från andra sidan Östersjön.
Citera
2019-07-01, 23:54
Bannlyst
Om någon eller några privatpersoner i GM"s närhet hade vetat nåt om detta, så hade någon av dom tillslut pratat.
Människan är funtad på det viset - Vi kan inte hålla käft om vi bär på en hemlighet.
Förr eller senare så babblar nån, eller går till polisen för vårt goda samvetes skull.
OM någon vet nåt, så finns det INGEN anledning att knipa käft om det.
Samtidigt så är människan rädd av naturen.
-Fan, jag vet vem som gjorde det, undra om det är olagligt att inte säga nåt, nog bäst att jag lämnar ett anonymt tips och berättar.
Varför skall jag hamna i problem för att skydda en person som utfört ett dubbelmord.
NÄ, om man vet nåt så babblar man förr eller senare.

Eftersom ingen har gjort det, så tror jag inte att nån vet nåt.

En galnings verk.
Nån som hörde en röst, och kände sig tvungen att mörda nån för annars skulle nåt hända.
Nån som trodde sig se demoner i kvinnan och barnen.
En påtänd galnings verk, som hörde röster i sitt huvud.
Fjanten och bluffen GW vet inte ett skit.
Den största bluffen i svensk kriminal-polis-historia.

Tyvärr så kommer detta ALDRIG att redas ut.
Citera
2019-07-02, 05:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Om någon eller några privatpersoner i GM"s närhet hade vetat nåt om detta, så hade någon av dom tillslut pratat.
Människan är funtad på det viset - Vi kan inte hålla käft om vi bär på en hemlighet.
Förr eller senare så babblar nån, eller går till polisen för vårt goda samvetes skull.
-Fan, jag vet vem som gjorde det, undra om det är olagligt att inte säga nåt, nog bäst att jag lämnar ett anonymt tips och berättar.
Varför skall jag hamna i problem för att skydda en person som utfört ett dubbelmord.

En galnings verk.
Nån som hörde en röst, och kände sig tvungen att mörda nån för annars skulle nåt hända.

Hej, du tar upp de viktigaste frågorna i hela detta brottsdrama (min fetning); ingen har golat eller krävt "hittelön". Kan alltså betyda att ingen vet något, att GM har haft en fullständigt makalös tur, som fått honom att helt gå under radarn. Kan möjligen finnas någon närstående som misstänkt/anat, men av någon anledning låtit bli att ange honom.
Citera
2019-07-02, 08:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9

En galnings verk.

Ursäkta, men så fullt av motsägelser så jag orkar inte kommentera allt.
-Vi kan visst hålla käft om det behövs, läser du inte pressen?
-Här snackar vi inte om vem som vann på Lotto eller varit otrogen utan om en livsfarlig mördare med en trolig sekt bakom sig beredda att visa sin makt. En intelligent person golar inte, fråga polisen som även de är rädda för gängen och bli beskjutna utanför tjänst I hemmen! En polisvän sov alltid med en pistol under kudden så hans fru inte såg den.
-Folk är rädda för vedergälning och inte från polisen. Bara du med PK-polisnoja kanske?

Som sagt blanda inte in dina egna röster I andra personers liv och levene men just det har denna dagistråd gjort under 15 år. En skam för Sverige liksom mycket annat och resultatet syns odiskutabelt I kronkursen om vad världen anser om Sverige medan andra blundar eller utnyttjar läget!

Ett stort grattis till sveriges opolitiska damer som visar sin styrka både sommar som vinter medan mannen numer byter läppstift med varandra, och varför inte, no problem men helst inte under tjänsten! Mer kvinnliga opolitiska poliser tack!

Jeppe, gängen är utspridda över manga länder och hjälper varandra att fullfölja kontrakt som bryts. Otur med bokföringen ingen ursäkt och alla män är inte mesar som nyinflyttade kanske trot efter alla pengar de fått gratis.
http://blog.zaramis.se/2015/03/31/svart-att-losa-gangrelaterade-mord/
Citera
2019-07-02, 10:24
Medlem
Det har du rätt i att kriminella grupperingar hjälper varandra, tänkte på en annan sak som jag iallafall inte sett tidigare i tråden. Om företaget hade problem med kriminella, så borde dom tagit farbrorns barn och skrämt då han var ägare. Men dom kanske gick på fel unge av misstag.
Senast redigerad av luffarjeppe 2019-07-02 kl. 10:29.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in