2019-07-02, 16:15
Avslutad
Dom: https://minfil.com/G35fG2xan5/G_teborgs_TR_B_5363-19_Dom_2019-07-02_pdf
Citera
2019-07-02, 19:09
Moderator
Parongatans avatar
Okej. Då är fler barn och andra brottsoffer att vänta. Rätten väljer fängelse, fast de uttryckligen skriver att han är psykiskt sjuk och inte riktigt kan ta ansvar för vad han gör andra. Han ska inte ha fängelse utan tvångsvård.

Den här våldtäkten och alla kommande sexualbrott ligger i händerna på de som skrev under den här domen - och den förra.

Samhället vill alltså ännu en gång släppa ut den här människan på våra gator så att han återigen har möjlighet att begå övergrepp.

Den här killen bör ha rättspsykiatrisk slutenvård med särskild utskrivningsprövning. Och möjligen sitta inkapaciterad så länge han utgör ett hot emot andra människor. Om möjligen, för resten av sitt liv - om så är.

Jag var själv med och letade efter den 9-åriga flickan i Örgryte, när han var i farten första gången. Och, vi ringade in honom med en hundpatrull i Skårs Allé så att han och flickan kunde drivas mot en annan patrull som mötte upp i korsningen mellan Skårsgatan/Fagerängsgatan, som sedan kunde gripa honom och rädda 9-åringen.
Senast redigerad av Parongatan 2019-07-02 kl. 19:13. Anledning: Flickan i Örgryte var 9 år. Inte 11 år som jag skrev först.
Citera
2019-07-02, 20:43
Medlem
UT64s avatar
Så vitt jag förstår är GM adopterad av ett par, Inger och Bengt Göthberg, som är en smula kända då Bengt har en Wikisida: https://sv.wikipedia.org/wiki/Bengt_G%C3%B6thberg

Är det någon som vet mera kring denna familj? Själv får jag dåliga vibbar av det faktum att två åldriga
och rika personer adopterar en Thai-pojke.
Citera
2019-07-02, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oshin.cantwell
Dom: https://minfil.com/G35fG2xan5/G_teborgs_TR_B_5363-19_Dom_2019-07-02_pdf
Hon var 10 år? Han borde ha fått minst 10 år i fängelse.
Citera
2019-07-02, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Hon var 10 år? Han borde ha fått minst 10 år i fängelse.
13 år
Citera
2019-07-02, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av E.R.
13 år
Men ändå. Väldigt lågt straff. Kanske för att GM är svensk?
Citera
2019-07-03, 00:44
Medlem
Jag vet att det finns även tidigare i tråden.
Men så här står det i RPU från 2013.
Tycker det var intressant.
https://minfil.com/caq6J8x9nf/rc3a4ttspsykiatriskt-utlc3a5tande_pdf
Citera
2019-07-03, 01:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Men ändå. Väldigt lågt straff. Kanske för att GM är svensk?

GM är adopterad utav godhetsknarkande pk boomers som dig, ditt jävla pk mongo
Senast redigerad av Pk-slakt 2019-07-03 kl. 01:05.
Citera
2019-07-03, 02:31
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Parongatan
Den här killen bör ha rättspsykiatrisk slutenvård med särskild utskrivningsprövning. Och möjligen sitta inkapaciterad så länge han utgör ett hot emot andra människor. Om möjligen, för resten av sitt liv - om så är.

Ja, han borde få Sten-Erik Eriksson-"behandlingen" - dvs livstid "vård" (eller snarare förvaring).

Tyvärr tror jag att det finns en hög risk att någon faktiskt får sätta livet till nästa vända - och det kommer att bli en nästa gång. Han kommer inte bara att sluta med detta beteende.
Citera
2019-07-03, 02:36
Moderator
Parongatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
Ja, han borde få Sten-Erik Eriksson-"behandlingen" - dvs livstid "vård" (eller snarare förvaring).

Tyvärr tror jag att det finns en hög risk att någon faktiskt får sätta livet till nästa vända - och det kommer att bli en nästa gång. Han kommer inte bara att sluta med detta beteende.

Exakt så. Bara att låsa in och förvara så länge han har fysisk kraft att kunna skända småbarn. Om det så även blir aktuellt hela livet. Hellre det, än fler våldtäktsoffer. Eller ännu värre - dödsfall.

Det här blir inte bättre ändå. Den här stensjuka pedofilen kommer aldrig att ändra sitt upplägg. Att söka upp barn och vilja ha sex med dem. Pedofili går inte att bota. Bara att låsa in på obegränsad framtid.
Citera
2019-07-03, 04:48
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Parongatan
Exakt så. Bara att låsa in och förvara så länge han har fysisk kraft att kunna skända småbarn. Om det så även blir aktuellt hela livet. Hellre det, än fler våldtäktsoffer. Eller ännu värre - dödsfall.

Jag tror att det finns en väldigt stor sannolikhet att han övergår till mord nästa gång.

Varför? För att första gången så sökte han sig efter ett barn i närområdet. Gick inte något vidare, så andra gången sökte han sig utomlands. Så vad kommer han göra nästa gång för att se till så att ingen tjallar på honom?

Men visst, vi kan låtsas som att fängelsevården och samtal med någon soctant kommer stoppa hans eskalering.
Citera
2019-07-03, 07:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pk-slakt
GM är adopterad utav godhetsknarkande pk boomers som dig, ditt jävla pk mongo
Adopterade är inte svenskar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto