2012-11-09, 21:21
Medlem
Arasalls avatar
Återigen, jag förstår inte var ni har era "tentakler", ni som anser att saken nu är klappad och klar i och med att "GM" har erkänt. Personligen anser jag det vara högst okaraktäristiskt för en person som har begått någon form av övergrepp, i synnerhet mot ett barn, att erkänna omedelbart.

Nej, jag vidhåller att det ligger mer bakom detta än vad vi fått höra och se. Det finns en mängd olika förklaringar till det som hänt och som INTE inbegriper någon form av övergrepp. Det stämmer helt enkelt inte, åtminstone enligt vad som hittills har kommit fram.

Killen har erkänt att han gjort fel, men i vilken mån ett sådant erkännande har pressats fram av nitiska konstaplar eller ej, det återstår väl att se, och dessutom vad han själv anser att han faktiskt har erkänt. Baserat på kända uppgifter är min tro att flickan somnat, kanske har de käkat pizza och tittat på TV, vad vet jag - sedan har det alltså gått upp för TG att det har blivit en enorm apparat runt det hela, och så ska TG följa flickan hem på nattkvisten utan att någon märker något. Om man kan få det till människorov, då är jag Gustav Vasa.

Högst olämpligt agerande, ja. Brottsligt? Tveksamt.

Jag kan självklart ha fel, men jag tror inte det.

Och ni som dillar om adoptivbarn m.m. - det som bl.a. Hübinette har invänt emot i fråga om adoption och statistik relaterat till detta är i mångt och mycket gammal skåpmat i dagens läge. Nutidens adoptivföräldrar tror jag är ett bättre rustat släkte - jag hoppas att jag själv hör dit. MEN, har man usla föräldrar så har man, och då spelar det ingen roll om man är hemmagjord eller hemhämtad (generellt sett). Menar jag.
Citera
2012-11-09, 21:22
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av v50
På vilket sätt kan detta bortrövande på väg till skolan få för konsekvenser gällande kontrollen över om barn är på skolan eller ej sett från lärare och skolans sida i framtiden. Kommer det innebära att kontrollen bli bättre så att skolan hör av sig till vårdnadshavare om inte barnet kommer dit och ingen sjukanmälan är gjord?

Förekommer förresten sådana kontroller idag regelmässigt eller är det på sin höjd mest ett frivilligt åtagande i de fall det existerar?
På Skåreskolan blir det så. Klart att aktuell skola kommer att se över sina rutiner vad gäller frånvaroanmälan. Generellt i landet, tveksamt. Man får inte glömma att detta är ett extremt ovanligt fall - det händer i princip aldrig. Av alla de hundratusentals barn som själva tar sig till skolan varje dag klarar sig nästan 100% helskinnade dit (någon blir förvisso upphämtad av sin galne fader, men det är något annat).
Senast redigerad av intermittentexplosivitet 2012-11-09 kl. 21:25.
Citera
2012-11-09, 21:23
Medlem
Citat:
Ok tack för klargörandet, jag har inte följt med i tråden därav min frågeställning.

Är det vanligt att dessa regler frångås, har du koll på sådant?

För att svara på din fråga JAPP.
Citera
2012-11-09, 21:27
Medlem
drlinkps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arasall
Återigen, jag förstår inte var ni har era "tentakler", ni som anser att saken nu är klappad och klar i och med att "GM" har erkänt. Personligen anser jag det vara högst okaraktäristiskt för en person som har begått någon form av övergrepp, i synnerhet mot ett barn, att erkänna omedelbart.

Nej, jag vidhåller att det ligger mer bakom detta än vad vi fått höra och se. Det finns en mängd olika förklaringar till det som hänt och som INTE inbegriper någon form av övergrepp. Det stämmer helt enkelt inte, åtminstone enligt vad som hittills har kommit fram.

Killen har erkänt att han gjort fel, men i vilken mån ett sådant erkännande har pressats fram av nitiska konstaplar eller ej, det återstår väl att se, och dessutom vad han själv anser att han faktiskt har erkänt. Baserat på kända uppgifter är min tro att flickan somnat, kanske har de käkat pizza och tittat på TV, vad vet jag - sedan har det alltså gått upp för TG att det har blivit en enorm apparat runt det hela, och så ska TG följa flickan hem på nattkvisten utan att någon märker något. Om man kan få det till människorov, då är jag Gustav Vasa.

Och ni som dillar om adoptivbarn m.m. - det som bl.a. Hübinette har invänt emot i fråga om adoption och statistik relaterat till detta är i mångt och mycket gammal skåpmat i dagens läge. Nutidens adoptivföräldrar tror jag är ett bättre rustat släkte - jag hoppas att jag själv hör dit. MEN, har man usla föräldrar så har man, och då spelar det ingen roll om man är hemmagjord eller hemhämtad (generellt sett). Menar jag.

Vad skulle en kille i den åldern överhuvudtaget ha för motiv att "bara hänga" med en liten flicka? Även om det skulle vara så att han inte har förgripit sig på henne så har han garanterat haft illasinnade planer på ett eller annat sätt.
Citera
Medlem
wonderlands avatar
Citat:

Då har du missat flera kända uppgifter. Han hade förklätt henne i sina egna kläder, han påstod att hon var pojke.

Han gick dessutom åt helt fel håll. Så tjena. Han gick bort från hennes hem, inte till.
Citera
Medlem
SirHizzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drlinkp
Någon som har lust att länka till GMs facebook eller lägga ut namn?

Småflickor ska man inte röra, eftersom han har erkänt är en uthängning inte mer än rätt.

namn finns här

http://www.realisten.se/2012/11/09/theo-gothberg-anhallen-for-kidnappningen-av-nioariga-anna/

gms facebook är nerstängd av någon ikväll. vete fan vem det kan vara dock
Citera
2012-11-09, 21:28
Medlem
Sokolovas avatar
Citat:
På vilket sätt kan detta bortrövande på väg till skolan få för konsekvenser gällande kontrollen över om barn är på skolan eller ej sett från lärare och skolans sida i framtiden. Kommer det innebära att kontrollen bli bättre så att skolan hör av sig till vårdnadshavare om inte barnet kommer dit och ingen sjukanmälan är gjord?

Förekommer förresten sådana kontroller idag regelmässigt eller är det på sin höjd mest ett frivilligt åtagande i de fall det existerar?

Det är väl en kommunal skola? De är inte kända för att ha bra koll.
Citera
2012-11-09, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drlinkp
Vad skulle en kille i den åldern överhuvudtaget har för motiv att "bara hänga" med en liten flicka? Även om det skulle vara så att han inte har förgripit sig på henne så har han garanterat haft illasinnade planer på ett eller annat sätt.

Jaaaa du Att vi ska behöva tolka gärningar åt berörda.........Brott e redan begånget DU har rätt
Citera
2012-11-09, 21:31
Medlem
skumrasks avatar
Citat:

Han skall troligen inte ha förgripit sig mot flickan enligt källor, dock yttrat hotfulla saker. Flickan har sovit mycket sedan hon återfördes till familjen varför de gått försiktigt fram med att förhöra henne.

Det finns ingenting som tyder på att hon skall ha sovit i gärningsmannens hägn.

http://www.goteborgnonstop.se/2012/11/09/anna-9-ar-bortford-sa-har-sager-vannerna-om-garningsmannen
Citera
2012-11-09, 21:31
Medlem
drlinkps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SirHizz
namn finns här

http://www.realisten.se/2012/11/09/theo-gothberg-anhallen-for-kidnappningen-av-nioariga-anna/

gms facebook är nerstängd av någon ikväll. vete fan vem det kan vara dock

Tack! Theo Göthberg alltså.

Är verkligen ingen rasist men här var faktiskt rätt kul "Enligt Expressen ser han "väldigt alldaglig ut"." Längre ifrån sanningen är det väl svårt att komma utan att näsan växer...
Citera
2012-11-09, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sremla
Haha. Håller förvisso med dig men han är väl tyvärr i säkert förvar

Ja,man antagligen inte så länge om jag känner samhället rätt.
Citera
2012-11-09, 21:33
Moderator
v50s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
På Skåreskolan blir det så. Klart att aktuell skola kommer att se över sina rutiner vad gäller frånvaroanmälan. Generellt i landet, tveksamt. Man får inte glömma att detta är ett extremt ovanligt fall - det händer i princip aldrig. Av alla de hundratusentals barn som själva tar sig till skolan varje dag klarar sig nästan 100% helskinnade dit (någon blir förvisso upphämtad av sin galne fader, men det är något annat).

Nej det är som tur är väldigt sällsynt att barn rövas bort på väg till och från skolan eller över huvud taget, dock är förövaren i de flesta fallen vid bortförande av barn inte en fader utan dess moder enligt tillgänglig statistik (den går att hitta om man letar lite vilket jag ej tänker göra nu) även om de mest uppmärksammade fallen är fäder främst från mellanöstern som för bort sina barn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in