2019-07-02, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Powerless1
Men det var ju värre på 70-talet. Då hade ju militären nästan obegränsade resurser och spred k-strimmor eftersom de flyger på olika höjder under ett flygpass. Då blir det moln på de höjder som det råkar vara den perfekta kombinationen av temperatur och fuktighet. Dagens kommersiella trafik opererar i ett mycket litet höjdintevall och därför blir det ibland ingenting och ibland moln som finns kvar i timmar beroende på förhållandena just där.

Något att fundera på; först kan flygplan ses sprida chemtrails...en kort stund senare kan plan passera på en flyghöjd vilken är under dessa chemtrails men utan att lämna liknande kemikaliespår!?
Citera
2019-07-02, 14:43
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Julma-O
Något att fundera på; först kan flygplan ses sprida chemtrails...en kort stund senare kan plan passera på en flyghöjd vilken är under dessa chemtrails men utan att lämna liknande kemikaliespår!?

Du menar att först ser du ett plan som lämnar en k-strimma efter sig och därefter ser du ett flygplan på lägre höjd som inte lämnar en k-strimma efter sig?

Ja det är fullt naturligt, temperaturen minskar oftast med stigande höjd. Det är oftast kallare på 11km höjd än vad det är på 9km höjd. Även luftfuktigheten kan vara helt annorlunda på 11km höjd jämfört med några kilometer lägre.

Om du tänker efter så är det hela inte konstigare än att det kan vara molnfritt under ett moln.
Citera
2019-07-02, 14:43
Medlem
UncelDolans avatar
Säkert någon som redan svarat på detta men det var för många sidor att läsa igenom.

Om vi leker med tanken att chemtrails är en verklighet, vad är syftet med det?

Vidare så undrar jag hur man ställer sig till observationer, om jag kan bevisa att planen faktiskt är passagerarplan, kommer det att spela någon roll?
Citera
2019-07-02, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av madtop
Du menar att först ser du ett plan som lämnar en k-strimma efter sig och därefter ser du ett flygplan på lägre höjd som inte lämnar en k-strimma efter sig?

Ja det är fullt naturligt, temperaturen minskar oftast med stigande höjd. Det är oftast kallare på 11km höjd än vad det är på 9km höjd. Även luftfuktigheten kan vara helt annorlunda på 11km höjd jämfört med några kilometer lägre.

Vi vet inte vilken höjd de chemtrailande planen flyger på, och hur mycket det skiljer i höjd till plan som kort därefter inte lämnar motsvarande kemikaliespår.
Citera
2019-07-02, 14:57
Medlem
madtops avatar
Citat:
Vi vet inte vilken höjd de chemtrailande planen flyger på, och hur mycket det skiljer i höjd till plan som kort därefter inte lämnar motsvarande kemikaliespår.

Vad vet du egentligen? Du ser en strimma och tror att det är chemtrails?

Jag är ganska övertygad att om du hade bryt dig om att kolla upp planet i FR24 så hade du upptäckt att det handlade om ett helt vanligt passagerarplan som lämnade en helt vanlig k-strimma.
Citera
2019-07-02, 15:28
Medlem
madtops avatar
Citat:
Vad vet du själv?

Att spana in flygplan är lite av en hobby för mig.
Jag har t.ex spanat in hundratals med strimmande flygplan och samtliga har kommit från helt vanliga passagerarplan. Inte en enda gång har jag lyckats få syn på något mysko chemtrailsplan.

Här är ett exempel, en bild på ett passagerarplan från SAS som lämnar en lång kvardröjande strimma efter sig:
https://imgur.com/AfHvkoc
https://imgur.com/75ffLuX

Citat:
Är du så enkelspårig att du tror att chemtrails är detsamma som contrails?

Ja. Jag är väldigt övertygad om att det du tror är chemtrails i själva verket är contrails.

Citat:
Har kollat upp plan på FR24 ett flertal gånger utan att de funnits där.

Har du koll på hur du mappar det du ser i verkligheten till en karta?
Begriper du t.ex hur långt bort ett plan är om du ser det 20 grader över horisonten?

Men det är väl egentligen skit samma. Det viktiga är att de som är nyfikna på vad det är för plan som strimmar väldigt enkelt kan ta reda på det. Det är bara att ladda på FR24 och på så sätt identifiera planen.
Citera
2019-07-02, 16:05
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UncelDolan
Säkert någon som redan svarat på detta men det var för många sidor att läsa igenom.

Om vi leker med tanken att chemtrails är en verklighet, vad är syftet med det?

Vidare så undrar jag hur man ställer sig till observationer, om jag kan bevisa att planen faktiskt är passagerarplan, kommer det att spela någon roll?
Finns knappt två chemtrailstroende som tror samma sak här. Jag har hört vädermanipulation, gifter för att minska befolkningen, nanorobotar, utomjordingar som terraformerar planeten, strimmor som skall dölja en andra sol och förbättringar för radiokommunikation bara i den här tråden.

Citat:
Vad vet du själv? Det finns ju mängder av pusselbitar som tillsammans bildar en sanning. Är du så enkelspårig att du tror att chemtrails är detsamma som contrails?

Har kollat upp plan på FR24 ett flertal gånger utan att de funnits där.

Har du gjort rödvinstestet än?
99% av dom plan jag sett lämna persistenta strimmor har uppenbarat sig på FR24 som vanliga passagerarplan för mig.
Citera
2019-07-02, 16:20
Medlem
UncelDolans avatar
Citat:
Har du gjort rödvinstestet än?

Det visade sig att testet inte bevisar något annat en en reaktion som väldigt enkelt går att förklara.
Ett tips nästa gång någon ber dig titta på något liknande experiment är att spendera några minuter extra på att granska informationen och inte tro på det första du läser.
Citera
2019-07-02, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UncelDolan
Det visade sig att testet inte bevisar något annat en en reaktion som väldigt enkelt går att förklara.
Ett tips nästa gång någon ber dig titta på något liknande experiment är att spendera några minuter extra på att granska informationen och inte tro på det första du läser.

Har du gjort testet? Tror du att det du ser är "en reaktion som väldigt enkelt går att förklara"?

Jag tror inte på det första jag läser, däremot är jag vis av livserfarenhet.

Syntetisk biologi, nanoteknik och transhumanism. Välkommen till den nya sköna världen.
Citera
2019-07-02, 18:52
Medlem
constants avatar
Citat:
Har du gjort testet?
Vad går testet ut på? Har inte tillgång till filmklipp i nuläget.
Citera
2019-07-02, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av constant

Se nedan;

"Hello my friends, in preparation for the upcoming London Chemtrails Awareness Conference I have been researching some of the Carnicom Institute findings on Morgellons a condition linked to chemtrails. The test involves swilling and holding some red wine in your mouth for approx 30 secs or until you feel the tingling sensation in your mouth. Spit out the wine into a white bowl for examination.... Please be brave enough to try this for yourselves and you will be amazed.... Tiny hair like fibres in large quantities appear.. I have left them in the dish, whilst writing this and I will post the picture... They have settled in a pattern!"

Saxat från;
Chemtrails/Morgellons - Red Wine Test; https://www.youtube.com/watch?v=8EUHHcHWrJk
Citera
2019-07-02, 21:53
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av constant

Det går ut på att vissa tror på att man kan bevisa chemtrails genom att gurgla vin i munnen, spotta ut det och därefter dra spännande slutsatser.

Har vi att göra med idioter? Ja uppenbarligen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in