2019-07-03, 10:12
Medlem
UncelDolans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Julma-O
Har du gjort testet? Tror du att det du ser är "en reaktion som väldigt enkelt går att förklara"?

Nej, jag behöver inte göra testet för att förstå vad det handlar om. Däremot går det att hitta resultat på nätet som ger vettigare svar på testet än att det skulle handla om nanobots eller vad du nu skrev.

Förklaringen är att röda viner innehåller tannin, som reagerar med salivet (proteinerna) i munnen som bildar strukturerna.

Jag vill påpeka att detta inte är något jag visste sedan innan, jag blev helt enkelt nyfiken på vad experimentet innebar samt hur man kan komma fram till något så skevt som att det skulle handla om chemtrails.

Sunt förnuft min vän.
Citera
2019-07-03, 10:37
Moderator
Psilosophers avatar
Citat:
Se nedan;

"Hello my friends, in preparation for the upcoming London Chemtrails Awareness Conference I have been researching some of the Carnicom Institute findings on Morgellons a condition linked to chemtrails. The test involves swilling and holding some red wine in your mouth for approx 30 secs or until you feel the tingling sensation in your mouth. Spit out the wine into a white bowl for examination.... Please be brave enough to try this for yourselves and you will be amazed.... Tiny hair like fibres in large quantities appear.. I have left them in the dish, whilst writing this and I will post the picture... They have settled in a pattern!"

Saxat från;
Chemtrails/Morgellons - Red Wine Test; https://www.youtube.com/watch?v=8EUHHcHWrJk
Glaset är upphällt redan, flaskan halvtom (och killen är uppenbarligen berusad - se hur han filmar), han påstår sig ha borstat tänderna, han gurglar sig off camera och spottar ut något guck. Detta ska vi ta som bevis för chemtrails? Ni är då för lustiga
Citera
2019-07-03, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UncelDolan
Nej, jag behöver inte göra testet för att förstå vad det handlar om. Däremot går det att hitta resultat på nätet som ger vettigare svar på testet än att det skulle handla om nanobots eller vad du nu skrev.

Förklaringen är att röda viner innehåller tannin, som reagerar med salivet (proteinerna) i munnen som bildar strukturerna.

Jag vill påpeka att detta inte är något jag visste sedan innan, jag blev helt enkelt nyfiken på vad experimentet innebar samt hur man kan komma fram till något så skevt som att det skulle handla om chemtrails.

Sunt förnuft min vän.

Om man swishar munnen med lite kokosolja ser man också misstänkta strukturer. Vad säger du om det, min vän?
Citera
2019-07-03, 23:23
Medlem
madtops avatar
Citat:
Om man swishar munnen med lite kokosolja ser man också misstänkta strukturer. Vad säger du om det, min vän?

Det säger mig att du är en galen foliehatt som i ett förvirrat tillstånd ser en koppling mellan din saliv och illumnati-nazi-nasa-chemtrails.

Men visst, vi kör: Vad har du för evidens på att det finns en koppling mellan chemtrails och att du "swishar munnen med lite kokosolja"? På vilket sätt förklarar din erfarenhet av munhygien att strimmorna vi ser bakom en SAS-kärra inte är kondensationsstrimmor?
Citera
2019-07-04, 12:20
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Vi vet inte vilken höjd de chemtrailande planen flyger på, och hur mycket det skiljer i höjd till plan som kort därefter inte lämnar motsvarande kemikaliespår.

Har du tänkt på en sak?

Chemtrailplanen som chemtrailar oss (hemligt militärt NATO-projekt) med persistent trails, lämnar alltid efter sig långa spikraka linjer, ofta från horisont till horisont...

Nån som har en teori kring varför chemtrailarna alltid chemtrailar helt räta, spikraka linjer?

Nota bene, även non-persistens trails är chemtrails från chemtrailplan!
Senast redigerad av Död o återfödd 2019-07-04 kl. 12:55.
Citera
2019-07-04, 12:45
Medlem
LaurentiusLucidors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Död o återfödd
Har du tänkt på en sak?

Chemtrailplanen som chemtrailar oss (hemligt militärt NATO-projekt) med persistent trails, lämnar alltid efter sig långa spikraka linjer/streck, ofta från horisont till horisont...

Nån som har en teori kring varför chemtrailarna alltid chemtrailar helt räta, spikraka linjer?

Nota bene, även icke-persistens trails är chemtrails från chemtrailplan!

Jag vet inte vilket flygbolag du brukar resa med. Men de gånger jag flugit så brukar piloterna inte roa sig med att göra loopings och annan luftakrobatik.
Citera
2019-07-04, 12:47
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Har du tänkt på en sak?

Chemtrailplanen som chemtrailar oss (hemligt militärt NATO-projekt) med persistent trails, lämnar alltid efter sig långa spikraka linjer, ofta från horisont till horisont...

Eftersom det egentligen rör sig om trafikflygplan som ska transportera passagerare från A till B på effektivaste sätt är det just spikraka linjer som gäller. Att motorerna genererar contrails är som du redan vet fullt naturligt.
Citera
2019-07-04, 12:55
Medlem
constants avatar
Citat:
[b]Nån som har en teori kring varför chemtrailarna alltid chemtrailar helt räta, spikraka linjer?
Inte en aning. De kanske är korkade? Det optimala vore väl att åka fram och tillbaka över de områden de ska chemtraila, eller?

Har du någon teori?
Citera
2019-07-04, 13:04
Medlem
UncelDolans avatar
Citat:

Vad menar du med misstänkta? Bildar du dig alltid egna uppfattningar om saker du inte förstår? Hade det inte varit bättre om du försökt ta reda på den faktiska anledningen?
Citera
2019-07-04, 13:35
Medlem
madtops avatar
Citat:
Chemtrailplanen som chemtrailar oss (hemligt militärt NATO-projekt) med persistent trails, lämnar [u]alltid[/!

Men var i hela världen kan man få syn på dessa "chemtrailsplan"?
Jag har trots ivrigt och enträget spanande aldrig lyckats spana i dem, det enda jag ser är vanliga passagerarplan som lämnar helt vanliga k-strimmor efter sig.

Citat:

Nej. Men jag vet varför passagerarplan åker utefter raka rutter.
Citera
2019-07-04, 17:43
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Har du tänkt på en sak?

Varför kommer samtliga dessa trails från Norwegian, SAS, Finnair och liknande om det nu är NATO?
Passagerarplan flyger normalt spikraka linjer långa sträckor, finns ingen anledning för passagerarplan att svänga mer än nödvändigt.
Dom där NATO-planen finns nog bara i din fantasi.
Citera
2019-07-04, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UncelDolan
Vad menar du med misstänkta? Bildar du dig alltid egna uppfattningar om saker du inte förstår? Hade det inte varit bättre om du försökt ta reda på den faktiska anledningen?

Du vet väl skillnaden mellan något som verkar misstänkt och icke-misstänkt? Man drar alltid slutsatser om du inte visste det - detta oavsett kunskapsnivå. Sedan kan man alltid försöka lära sig mer (om man är mogen för det vill säga), sanningen kräver att man har ett öppet sinne.

Du kan väl berätta om det du kallar den faktiska anledningen, varsågod.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in