Citat:
Ursprungligen postat av
Alice-the-Ant
Det känns bra att någon mer ibland skriver långa inlägg

Jag håller med om att man måste kliva ur sina egna tofflor och ta plats i GMs skor, det är ett måste! Hur ska vi annars kunna klura ut hur allt blev som det blev? Vad finns det för förklaringar till att GM hamnade där på Åsgatan? Inte utgå från sig själv utan utgå från att vara människa men i olika sammanhang!
Pengar och religion är mycket starka drivkrafter som kan släppa lös människans inre mörka krafter. Det håller jag med dig om till fullo. Här är det stor sannolikhet att orsaken ligger och skvalpar.
Religion kan också symbolisera att tillhöra ett gäng eller grupp med olika åsikter som binder dem samman.
Jag tycker styrkan i ett forum ligger i att bolla med varandra, testa sig fram och tillsammans med olika erfarenheter förhoppningsvis lunka på framåt.
Tråkigt att du känner att det är meningslöst! Jag tycker det känns bra att du som jag tror på ett motiv i grunden. Men allas tankar är värdefulla och kan bidra till att den stora bilen blir klarare. Det ger inte så mycket att diskutera med sig själv....
Ja Sverige har en del problem. Men jag är nog något mer optimistisk än du är för jag tror vi människor även har mycket gott i oss, och om vi väljer den vägen så kan vi hjälpas åt och få ett bättre samhälle tillsammans. Ensam är inte alltid stark.
Om vi bara hade 3 tim på tu man hand skulle alla oklarheter smälta som snöflingor I vårsolen, men nu har vi inte det och webben är ett hopplöst skit för de som är I obalans med varandra. Utan ögon, utan att känna ett pulserande hjärta och utan att fråga 100ggr, vad blir kvar? Missförstånd!
Dessutom ett orakel som bestämmer vad som som får skrivas enligt egen aganda. Det kallar jag för hopplöst och ett slöseri med tid då världen är full av längtan och många är villiga att mötas I vänskap, ja faktiskt alla!!!
Med globalt menar jag familjen och att A-L undervisade invandrare som kanske blivit avstängda pga frånvaro och därmed hot om utvisning.
Vad som ligger högst på min lista är som vanligt P-E-N-G-A-R eller hedersrelaterat av någon form och då pratas det inte om det. Punkt! Någon har blivit krängt helt enkelt och dina och mina kränkningar möts inte med andras så ingen förstår något.
"
Ja Sverige har en del problem. Men jag är nog något mer optimistisk än du är för jag tror vi människor även har mycket gott i oss, och om vi väljer den vägen så kan vi hjälpas åt och få ett bättre samhälle tillsammans. Ensam är inte alltid stark." Det lät ju bra men vardå och vem bestämmer vad som är gott och vad heter vägen samt hur ser hjälpen ut? Dessutom är du alltid ensam, kan du acceptera det och ändå vara förstående mot andra? jag tränar!
jag provocerar dej och du mej och det är så vi utvecklas. Klia på ryggen duger inte ens för ett myggbett läste jag idag. Jag gillar din passion för fallet och visdom!
Ja, slagen kom nog helt oprovocerat för A-L som bara såg en ung pojk och en äldre pojk börja bråka då motivet var gömt under mössan.
Pengar, pengar, pengar driver de som inte har så de kan leva som de vill och saknar tryggheten I att bara äga lite och även känna sig hatade när även de vill bli mättade med sin begär och inte bara politiker som byggt detta trygga samhälle, sägs det.
En teori. I botten fanns en obetald skuld till ett MC gäng, en svensk ung man ville bli medlem och fick till uppdrag att spöa familjens svagaste länk BO. Lätt match trodde indrivarna att ge en sista varnng till pappan att betala med den kraftiga pojkens knytnävar men det gick åt helvete, skriken tystnade ej, GM blev galen och det gick som det gick. Ingen vågar gola och polisen låste in sig och började läsa psykologiböcker och annat passande på en sjuk GM.
Familjen betalade och stack från stan är ett troligt händelseförlopp! Mycket möjligt en annan gängmedlem med vapen observerade på avstånd med skyldighet att gripa in om GM var hotat, dvs gänget hotat.
GM var smart, trots sina misstag, och lyckades försvinna med ett fordon, tror jag. Han måste ha varit helt förvriden men hoppar du på en moppe så nyktrar du till och hittar snabbt din gamla vana igen, är min erfarenhet. Inte fan går han och sätter sig I parken som en fågelskrämma alla skulle titta på.
Sanna berättelser. Gubben kan va så full att han nästan kryper fram till cykeln men väl på cykeln kör han spikrakt är mångas iaktagelse. Vanan är starkare än ruset och GM hade ett rus inom sig, allt annat omöjligt efter en sån morgon som gick så fel!
Sluta för h-e hata GM, lika galet med hustrumisshandel där hon inte dog eller ännu värre med rattfyllon som dödat ungdomar och detta efter många fylleresor samt småböter innan. Jag förstår varför ni hatar men kan inte skriva om det här och ändå till ingen nytta.
Ville han döda hade han väl för allt smör I småland inte kommit med en så usel kniv, inte katat den där eller mössan utanför berömda ica. Skriv en ungdomsbok istället för att sitta här och leka dumma under 15 år som visa räknar som en merit.
Usch, va långt det blev Alice trots att du skrev att det inte ger så mycket att diskutera med sig själv, men att skriva ned det för kritik är bra I min värld. Undrar när Trump skall komma med sin twitter för den här tråden är väl nästan världsberömt till hur man skall leva och umgås fredligt om det är det han vill utan murar och lika för alla?
red:hur länge får detta stå kvar?