2019-07-01, 22:01
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IvyJulep
Nej inga matchningar och inga likes. Jag har 5 bilder på mig själv och en text om mig själv. Bilderna är väl inte jättebra då jag har tagit alla själv, har ingen i min närhet som jag kan be att ta kort på mig. Men det är lite variation på dem i alla fall.

Jag vet att jag borde skaffa bättre bilder dvs bilder tagna av någon annan så det blir bättre vinklar och avstånd. Jag får försöka klura ut något.

Jag är inte kräsen.

Några matchningar bör du få redan första dagen, annars är det något som är fel.

Kontakta en fotograf för bilder. Viktigt med hög bildkvalitet också.
Citera
2019-07-01, 22:16
Medlem
Jag tyckte inte det var värt att skaffa Tinder gold, hade Tinder plus innan mest för jag gillade att göra en boost en gång i veckan. Får alltid några extra matchningar då.
Händer inte mycket mer nu än att jag ser när någon likar mig då och då.
Var mer spännande att swipa och se när det blev match.
Citera
2019-07-01, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Några matchningar bör du få redan första dagen, annars är det något som är fel.

Kontakta en fotograf för bilder. Viktigt med hög bildkvalitet också.

Jag vet inte om det kanske är så att Tinder inte riktigt har koll på var jag är någonstans. Det står ju i inställningarna att den användar min plats och jag har fått upp massor med tjejer som jag vet bor i samma stad som mig eftersom jag har sett dem på andra dejtingsajter.
Men sen kommer det upp tjejer där det står typ "Lives in Uppsala -- Less than a kilometer away" trots att jag bor 30+ mil från Uppsala. Så jag fattar inte riktigt vad den tror egentligen. Har även fått upp en tysk tjej med tyskspråkig profil och två profiler på engelska.
Därför känns det inte som att man kan lita på att tjejerna man får upp där det inte står var de bor ens bor i samma stad som mig, oavsett hur långt bort Tinder påstår att de är.
Citera
2019-07-01, 22:44
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Jag vet inte om det kanske är så att Tinder inte riktigt har koll på var jag är någonstans. Det står ju i inställningarna att den användar min plats och jag har fått upp massor med tjejer som jag vet bor i samma stad som mig eftersom jag har sett dem på andra dejtingsajter.
Men sen kommer det upp tjejer där det står typ "Lives in Uppsala -- Less than a kilometer away" trots att jag bor 30+ mil från Uppsala. Så jag fattar inte riktigt vad den tror egentligen. Har även fått upp en tysk tjej med tyskspråkig profil och två profiler på engelska.
Därför känns det inte som att man kan lita på att tjejerna man får upp där det inte står var de bor ens bor i samma stad som mig, oavsett hur långt bort Tinder påstår att de är.

Ja något verkar vara fel. Rekommenderar att du kontaktar Tinder på nåt sätt.
Citera
2019-07-01, 22:56
Medlem
Jag köpte ursprungligen Tinder Gold för en månad och hade avsikten att endast ha det i en månad. Senaste tre dagarna har jag inte kunnat komma in i appen utan helt utan anledning har appen bara kraschat utan att jag kunnat komma in och jag har verkligen testat allting för att fixa det. Vad som nu hänt är att en ny Tinder Gold prenumeration automatiskt aktiverats vilket jag såklart inte vill, hade jag kunnat komma in i appen hade jag avslutat prenumerationen men jag har ju inte kunnat göra det.

Försökte skicka en återbetalningsrapport till Itunes men jag får detta meddelande "Vi har fastställt att ditt köp inte uppfyller kraven för en återbetalning". Har jag nu slängt 275 kronor i sjön för något som inte ens är mitt fel? Hur fan kan detta ske? Kan jag inte få mina pengar tillbaka på något sätt? Jag misstänker att detta är strategiskt från Tinder, de har helt enkelt blockerat mig från att komma in i appen fram tills idag då den nya prenumerationen automatiskt aktiverades. Kan man stämma fanskapen?

Jag blir sjukt förbannad just nu.
Citera
2019-07-01, 23:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av saftkalasa
Pengar gör inte ett skit när det kommer till knulla, inte heller böcker eller "utbildning", allt handlar i princip om ansiktsdrag när det kommer till att ligga och där håller bara 5-10% av män måttet.

Typ sant. Ansiktsdrag och charm. När det gäller ONS så är det ju svårt att få in att man har mycket pengar.
Citera
2019-07-02, 09:41
Medlem
Startade om kontot igår.. Fått fem matchningar på drygt ett dygn. Som vanligt är det så att de man verkligen är intresserad av inte svarar..
Citera
2019-07-02, 10:41
Medlem
Den suddiga lilla bilden som man ser vid Likes under New Matches, är det någon standardbild eller en representation av en faktisk profil? För jag märke nu att den hade ändrats för mig. Den har varit samma sedan jag skaffade appen för ca två veckor sedan men har nu alltså ändrats.

Bild på vad jag menar: LÄNK
Citera
2019-07-02, 11:09
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Den suddiga lilla bilden som man ser vid Likes under New Matches, är det någon standardbild eller en representation av en faktisk profil? För jag märke nu att den hade ändrats för mig. Den har varit samma sedan jag skaffade appen för ca två veckor sedan men har nu alltså ändrats.

Bild på vad jag menar: LÄNK
Det är en faktisk profil. Man kan gissa sig till en eventuell match i vissa fall.
Citera
2019-07-02, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lakritc
Det är en faktisk profil. Man kan gissa sig till en eventuell match i vissa fall.

Så det innebär alltså att minst en person har like:at mig? Det var roligt att höra i så fall!
Citera
2019-07-02, 13:06
Medlem
Citat:
Så det innebär alltså att minst en person har like:at mig? Det var roligt att höra i så fall!

Inte nödvändigtvis, Tinder använder sig av fejkprofiler för att locka dig att köpa Gold. "Liken" du har kan mycket väl vara en fejkprofil, jag har själv varit med om att jag haft 3+ likes som jag inte kunnat se och sedan när jag uppgraderat till Gold så har två försvunnit helt plötsligt, hade hört om att Tinder bedrar en så tidigare och mina misstankar besannades.
___
Jag får inga matchningar alls, inte ens med boost trots att jag har tre normala bilder och att jag vet att jag inte ser ut som ett träsktroll. Krogen går faktiskt bra. Tror jag ska hålla mig till att ragga ute för på appen får man minsann inga sliddjur att gilla en.
Citera
2019-07-02, 14:00
Avslutad
Så nu har jag tindrat land och rike runt och tänkte dela med mig av mina tankar som nybörjare. Har aldrig använt Tinder tidigare.

7/10 tjejer är samma copy-paste bloggerska de flesta med blont hår. Dessa har samma bilder iförda bikini på stranden, spännbilder på gymmet, någon form av cleavage och bilder tillsammans med deras vänninor som ser lika jävla dana ut som dem själva. Vad är detta för fenomen? Är tjejer så intetsägande tråkiga på Tinder?

Resten är en mix av veganhipsters, feminister och psykiskt sjuka. Kanske 1/10 är en äkta tjej som inte är ytlig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in