2019-07-01, 18:49
Medlem
LatentAmbivalenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Nej det är snarare en FIBA-grej. Samma i alla turneringar. Man har inte kryss, så spelar egentligen ingen roll.

Okej. Jag kan inte riktigt släppa detta. Ser framför mig hur de vägde mellan att förlust skulle ge 0 eller 1p och att de landade i något fullständigt häpnadsväckande.

"Tänk på de kassa stackarna, de måste också få poäng", Så skiter vi att tänka på att dessa poäng är Monopolsedlar (brädspelet alltså), som inte ens duger att snyta sig i och så är alla jätteglada i alla sina dagar.

Så, nu har jag tjatat lite för mycket om detta. Dags att gå vidare.
2019-07-01, 18:50
Medlem
Stefan4s avatar
59-40 efter 3/4. Bara man inte slappnar av i sista kvarten, och tror att medspelarna ska göra jobbet, så ska det vara klart.
2019-07-01, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LatentAmbivalens
Okej. Jag kan inte riktigt släppa detta. Ser framför mig hur de vägde mellan att förlust skulle ge 0 eller 1p och att de landade i något fullständigt häpnadsväckande.

"Tänk på de kassa stackarna, de måste också få poäng", Så skiter vi att tänka på att dessa poäng är Monopolsedlar (brädspelet alltså), som inte ens duger att snyta sig i och så är alla jätteglada i alla sina dagar.

Så, nu har jag tjatat lite för mycket om detta. Dags att gå vidare.

Det går faktiskt att få 0p, om man lämnar planen i protest eller inte dyker upp till match typ. Annars är det väl ren kosmetika som du säger.
2019-07-01, 18:52
Medlem
Hunden007s avatar
Citat:
"Klara Lundquists överlägset bästa match".

Ja hon har ju gått från usel till dålig.

man vet det är illa när man säger hon gör sin bästa match när hon gjort 2 poäng och tappad bollen 2 gånger.
2019-07-01, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hunden007
man vet det är illa när man säger hon gör sin bästa match när hon gjort 2 poäng och tappad bollen 2 gånger.

Och en opolerad aggressivitet med en massa foulande.

Hon får iaf erfarenhet till framtiden, på sikt ska hon väl ta över efter F. Eldebrink.
2019-07-01, 18:54
Medlem
Stefan4s avatar
Citat:
Eldebrinkarna blir gärna lite väl heta i medgång. Finns ingen anledning att gå för treor med 15s på klockan i nuläget.

Ett till stressat trepoängsförsök, istället för att kliva fram ett par steg för en lättare tvåa och spela på resultatet.

No mercy, Louise. De henne en armbåge i plytet!
Senast redigerad av Stefan4 2019-07-01 kl. 19:05.
2019-07-01, 19:05
Medlem
Domarna är ett skämt just nu.
2019-07-01, 19:06
Medlem
CalzoneItalias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maallgan
Det är ju mycket relativ, jag anar ju att du lider av dvärgväxt?

Nej men när tjejer är längre än mig då är det något som är fel jag är närmare 1.90
2019-07-01, 19:11
Medlem
Stefan4s avatar
Citat:
Domarna är ett skämt just nu.

Hehe, när domarna väl dömer fördel till Sverige blir det såklart videogranskning.

Domarna letar svenska fouls med ljus och lykta nu. Reaktionstiden mellan kroppskontakt och avblåsning är imponerande - typ som en 100 m sprinter på startskottet.
Senast redigerad av Stefan4 2019-07-01 kl. 19:14.
2019-07-01, 19:13
Medlem
Man spelar ju hem matchen, men inte särskilt imponerande andra halvlek. Många trötthetsfouls även om domarna varit petiga också.

Serbien i kvarten.
2019-07-01, 19:14
Medlem
Hunden007s avatar
lite tvärtom nu egentligen Lettland som skall foula och sätta Sverige på straffkastlinjen men verkar inte ens bry sig.
2019-07-01, 19:15
Medlem
Hunden007s avatar
Citat:
Man spelar ju hem matchen, men inte särskilt imponerande andra halvlek. Många trötthetsfouls även om domarna varit petiga också.

Serbien i kvarten.

känns som vi mjölkade klockan i slutet.

Sverige var ett nummer större.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in