2019-07-01, 14:35
Medlem
AlanBStards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kapten_mio
BO har anhöriga som fortfarande lever. Att uttala sig om döda personer i den form som vissa gör tycker jag är väldigt respektlöst! Jag lägger ingen värdering i hur en del uttalar sig om misstänkt gärningsman men den som inte längre finns kvar på jorden bör banne mig få ha kvar nåt värde i det liv som varit.
Det finns fler offer för brott begångna av denna våldsbenägna och integrationsresistenta grupp och kommer att finnas än fler, som ett resultat av just denna verksamhet som kvinnan var engagerad i. Tänk på de offren i stället.

Det blir intressant att se om vistårinteut nu kommer att engagera sig i att stoppa ev åldersbestämning på GM (uppgiven ålder på 19 år ger evt straffrabatt) och lägga sig emot ev utvisning efter avtjänat straff.
Citera
2019-07-01, 14:51
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:
Ja. Jag tycker det är synd när ett liv släcks.
Men oavsett om man inte delar min uppfattning i det så är vissa uttalanden så oerhört grova och olämpliga, vad man än tycker om att hänga med skorpioner.

BO har anhöriga som fortfarande lever. Att uttala sig om döda personer i den form som vissa gör tycker jag är väldigt respektlöst! Jag lägger ingen värdering i hur en del uttalar sig om misstänkt gärningsman men den som inte längre finns kvar på jorden bör banne mig få ha kvar nåt värde i det liv som varit.

Ingrid Guldbrandsson har med vett och vilja engagerat sig i en politiskt omdebatterad fråga. Genom detta engagemang har hon med vett och vilja också utsatt sig för kritik av meningsmotståndare. Om hon dött på vanligt sätt hade det varit rimligt att inte diskutera henne och hennes åsikter. Men nu är det många som ser hennes död som en konsekvens av hennes åsikter, och därmed måste det få vara legitimt att diskutera dem, hur klokt hon agerade, vilken skuld hon bär för sin egen död och så vidare.

I synnerhet är det viktigt att inte väja från frågan om hennes död ytterst beror på hennes egna felaktiga politik. Det är viktigt för samhället att den frågan ventileras. Sedan skall man givetvis inte diskutera hennes eventuella sexuella förhållande med någon flykting, eftersom inget bevis finns för att något sådant inträffat (i just hennes fall).
Senast redigerad av ThordOlavsson 2019-07-01 kl. 14:53.
Citera
2019-07-01, 15:02
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lottalakej
Låt oss titta på detta från en annan vinkel.

Om en person skulle leka, krama och bo med giftormar, skorpioner, svarta änkor, hajar, kubmaneter etc och sedan dö av den kontakten, skulle du då anse att personen i fråga blivit mördad och att det var synd om denna?

BO vägrade tro att hennes hanar var rovdjur och hon fick betala priset för sin naivitet helt enkelt.

Priset för att vara naiv kan väl aldrig vara dödstraff?
Citera
2019-07-01, 15:05
Medlem
KognitivDissonanss avatar
Citat:
Men oavsett om man inte delar min uppfattning i det så är vissa uttalanden så oerhört grova och olämpliga, vad man än tycker om att hänga med skorpioner.

Genom sitt vurmande har hon ju gett upphov till mycket lidande för andra människor i Sverige. Något denna äckliga kärring-egoist inte insåg själv. What goes around comes around. Hoppas hennes anhöriga blir de första att drabbas av hennes vurmande. Vi håller fingrarna korsade!
Citera
2019-07-01, 15:14
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary

Citat:
Ursprungligen postat av KognitivDissonans
Genom sitt vurmande har hon ju gett upphov till mycket lidande för andra människor i Sverige. Något denna äckliga kärring-egoist inte insåg själv. What goes around comes around. Hoppas hennes anhöriga blir de första att drabbas av hennes vurmande. Vi håller fingrarna korsade!

Priset för att vara naiv är dödsstraff, våldtäkt, överfall och rädsla i Sverige. Det är fastställt att personer från Afghanistan är överrepresenterade i brottsstatistiken och att samhället alltså misslyckats anpassa individerna. Priset är alltså välkänt, men det betalas ofta av helt oskyldiga personer som varken tillstyrkt eller haft någon vinning av den naiva politiken.
Citera
2019-07-01, 15:15
Medlem
Citat:

Tvärt om. Priset för att vara naiv har genom historien så gott som alltid varit död.
Citera
2019-07-01, 15:18
Medlem
Citat:
Som man bäddar får man ligga. Ingrid borde ha förstått att karln var farlig då hon haft honom boende hos sig. Förmodligen inte första gången han brusade upp.
Citera
2019-07-01, 15:32
Avslutad
Citat:

Antag att det skulle komma fram att denne afghan - eller någon annan migrant som Ingrid har hjälpt - har gjort sig skyldig till brott, lögner (t ex om ålder/bakgrund), knarkande eller våldsamheter, och att Ingrid känt till detta men ändå fortsatt stötta personen att få stanna i Sverige. Skulle din åsikt ändras om vad som "får" sägas om henne? Nyfiken på hur du tänker här.
Citera
2019-07-01, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gurkelurkan
Som man bäddar får man ligga. Ingrid borde ha förstått att karln var farlig då hon haft honom boende hos sig. Förmodligen inte första gången han brusade upp.

Med samma logik anser du kanske också att varenda kvinna, oavsett ålder, som blir ihjälslagen av sin etniskt svenska sambo, eller manlig anhörig eller bekant av svensk etnicitet, har sig själv att skylla, i synnerhet om GM brusat upp tidigare? Nej, jag tror inte att du anser det. Och även om du skulle göra det i något sådant fall, så tvivlar jag på att du skulle instämma i och vara delaktig i en sådan vidrig nedsmutsning och falsk ryktesspridning av BO som vi sett i denna tråd. Det må vara så att några unga tjejer i Kil har kallats för hora i skolan av ensamkommande, vilket en tjej sa, i Lamottes film. Men vad har ni själva kallat Ingrid för, i denna tråd? Det är bara så vidrigt!

Vi får helt enkelt avvakta utredningen för att veta vad GM hade för motiv, om han hade något. Jag kan slå vad om att det inte handlat om sex.
Citera
2019-07-01, 15:58
Medlem
NorthernAngels avatar
Jag är väldigt kluven i detta fall. Ingen förtjänar att bli dödad för att man umgås med fel människor men hon lekte med elden då denna grupp människor, s.k. "ensamkommande" och "gatubarn" ("Ensamkommande MAN" som Expressen skrev nu! Asylsökande man utan asylskäl är den korrekta benämningen.) är de farligaste i Sverige. Att fokusera all sin tid på dem så är det nog tyvärr bara en fråga om tid innan någon blir våldtagen eller dödad. Det är dock värre när det drabbar tredje part som när asylaktivisternas små älsklingar våldtar familjens barn eller används till att mörda aktivisternas fiender som i fallet med Arbogakvinnan. I detta fall var det i alla fall ingen utomstående som råkade illa ut. Det var inom asylindustrins egna led.
Citera
2019-07-01, 16:05
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Med samma logik anser du kanske också att varenda kvinna, oavsett ålder, som blir ihjälslagen av sin etniskt svenska sambo, eller manlig anhörig eller bekant av svensk etnicitet, har sig själv att skylla, i synnerhet om GM brusat upp tidigare? Nej, jag tror inte att du anser det. Och även om du skulle göra det i något sådant fall, så tvivlar jag på att du skulle instämma i och vara delaktig i en sådan vidrig nedsmutsning och falsk ryktesspridning av BO som vi sett i denna tråd. Det må vara så att några unga tjejer i Kil har kallats för hora i skolan av ensamkommande, vilket en tjej sa, i Lamottes film. Men vad har ni själva kallat Ingrid för, i denna tråd? Det är bara så vidrigt!

Vi får helt enkelt avvakta utredningen för att veta vad GM hade för motiv, om han hade något. Jag kan slå vad om att det inte handlat om sex.

Spännande jämförelse du gör. Faktum är att du kanske ofrivilligt har pekat på pudelns kärna: kvinnors förmåga att ursäkta män. Det är ju tyvärr allt för vanligt att kvinnor blir misshandlade till döds av män som de redan visste var farliga.

Kanske är det samma grundläggande fel som ligger bakom kvinnors vurmande för just afghaner.

Den stora skillnaden är dock att en kvinna som ingår ett vanligt förhållande har att räkna med normal risk medan folk som försvarar obegränsad invandring bortser från den ökade risken och bevis på att den förda politiken utsätter andra för ökad risk att bli mördad eller våldtagen. Just att de ökar risken för andra betyder att de påtar sig själva ett särskilt ansvar för konsekvenserna.

Din jämförelse är därför i grunden felaktig. Den som tar ökade risker får bära skuld för sitt agerande men den som tar normala risker kan inte anses ansvarig.

Edit: Sedan håller jag givetvis med dig om att hon inte utan bevis skall kallas för hora. Tråden skulle vinna på att de som spekulerar om sådant höll klaffen tills bevis framkom.
Senast redigerad av ThordOlavsson 2019-07-01 kl. 16:13.
Citera
2019-07-01, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale

Ja du, vad kan han ha haft för motiv? Mycket spännande och jag skulle gissa på att han ville ha hennes pension till heroin? En gissning bara då dom flesta barnen är heroinister. Många tanter som göder knarkhandeln. Politiker och aktivister är dom mest naiva och korkade sortens folk. Där ingår häxorna.

Sen tror jag att det är mycket sex då filmer inte ljuger. Arbogakvinnan var attraherad av unga afghaner och hon är inget undantag i dom kretsarna. Många tanter som åkt dit för utnyttjande av afghaner på boende men sånt tystas ned av pressen och blir endast en notis.
Senast redigerad av gurkelurkan 2019-07-01 kl. 16:20.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in