Citat:
Ursprungligen postat av
nantale
Med samma logik anser du kanske också att varenda kvinna, oavsett ålder, som blir ihjälslagen av sin etniskt svenska sambo, eller manlig anhörig eller bekant av svensk etnicitet, har sig själv att skylla, i synnerhet om GM brusat upp tidigare? Nej, jag tror inte att du anser det. Och även om du skulle göra det i något sådant fall, så tvivlar jag på att du skulle instämma i och vara delaktig i en sådan vidrig nedsmutsning och falsk ryktesspridning av BO som vi sett i denna tråd. Det må vara så att några unga tjejer i Kil har kallats för hora i skolan av ensamkommande, vilket en tjej sa, i Lamottes film. Men vad har ni själva kallat Ingrid för, i denna tråd? Det är bara så vidrigt!
Vi får helt enkelt avvakta utredningen för att veta vad GM hade för motiv, om han hade något. Jag kan slå vad om att det inte handlat om sex.
Spännande jämförelse du gör. Faktum är att du kanske ofrivilligt har pekat på pudelns kärna: kvinnors förmåga att ursäkta män. Det är ju tyvärr allt för vanligt att kvinnor blir misshandlade till döds av män som de redan visste var farliga.
Kanske är det samma grundläggande fel som ligger bakom kvinnors vurmande för just afghaner.
Den stora skillnaden är dock att en kvinna som ingår ett vanligt förhållande har att räkna med normal risk medan folk som försvarar obegränsad invandring bortser från den ökade risken och bevis på att den förda politiken utsätter andra för ökad risk att bli mördad eller våldtagen. Just att de ökar risken för andra betyder att de påtar sig själva ett särskilt ansvar för konsekvenserna.
Din jämförelse är därför i grunden felaktig. Den som tar ökade risker får bära skuld för sitt agerande men den som tar normala risker kan inte anses ansvarig.
Edit: Sedan håller jag givetvis med dig om att hon inte utan bevis skall kallas för hora. Tråden skulle vinna på att de som spekulerar om sådant höll klaffen tills bevis framkom.