• 1
  • 2
2019-06-25, 12:24
Medlem
Holdingbreaths avatar
PK moderators har en sträng policy mot rasism. I praktiken det går inte a diskuterar invandring, brottsligheten, osv utan att får avstängning.

Hur mycket vinner PK gänget genom att kontrollerar Reddit?

Skulle det funka att starta en alternativ Reddit tråd om Svenskpolitik?
Citera
2019-06-25, 15:47
Medlem
DeMo_Ds avatar
Jag tror det funkar att göra en alternativ reddit.
Citera
2019-06-25, 19:28
Medlem
Ganska mycket vinner de på det. Att tysta åsikter man inte gillar på en plattform gör inte så mycket, men när fler och fler plattformar gör samma och dessa åsikter förpassas till enbart obskyra platser så är det en enorm vinst. "Syns man inte, finns man inte" är ett talesätt det ligger mycket i. Man kan inte påverka, man kan inte rekrytera, man kan inte nå de grupperna som inte är cementerade i sina åsikter och vinna över dem om man inte befinner sig på dessa plattformar.

Det är därför man måste försöka sprida sådana åsikter även på ställen de inte är välkomna. Blir man bannad, så blir man bannad. Man får konstant överväga om att "tona ned" sina åsikter, "anpassa dem" eller köra på tills man blir utslängd. Oavsett vad så är det oerhört viktigt att försöka synas på de plattformar man inte får synas på. I nedtonad form är bättre än inget alls. Annars kan alla Sverigevänner enbart cirkelrunka bort en tynande tillvaro i ett obskyrt hörn av internet om ens det.
Citera
2019-06-28, 12:36
Medlem
Holdingbreaths avatar
https://www.reddit.com/user/FuckGoreWHore/

Undrar vem hon/han/hen är? FuckGoreWHore är icke en exponent av den yttrandefrihet.
Citera
2019-06-29, 17:19
Medlem
Kafka_Gods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Holdingbreath
https://www.reddit.com/user/FuckGoreWHore/

Undrar vem hon/han/hen är? FuckGoreWHore är icke en exponent av den yttrandefrihet.

Politiska klimatet på /r/Sweden och /r/Svenskpolitik lutar starkt till höger. Invandring är just den politiska frågan som diskuteras mest följt efter brottslighet. När du skriver att du blir avstängd för att du inte får diskutera invandring så måste du inse att det säger mer om dig själv. Om du inte klarar att följa en väldigt enkelt regel när du diskuterar politik så kanske det är lämpligare att du håller dig till Nordiska motståndsrörelsens kommentatorsfält?
Citera
2019-06-29, 19:18
Medlem
Holdingbreaths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kafka_God
Politiska klimatet på /r/Sweden och /r/Svenskpolitik lutar starkt till höger. Invandring är just den politiska frågan som diskuteras mest följt efter brottslighet. När du skriver att du blir avstängd för att du inte får diskutera invandring så måste du inse att det säger mer om dig själv. Om du inte klarar att följa en väldigt enkelt regel när du diskuterar politik så kanske det är lämpligare att du håller dig till Nordiska motståndsrörelsens kommentatorsfält?

r/Sweden och /r/Svenskpolitik lutar till höger?

Kastade de ut mig efter jag är invandrare, tror du det?
Citera
2019-06-29, 19:47
Medlem
Kafka_Gods avatar
Citat:
r/Sweden och /r/Svenskpolitik lutar till höger?

Kastade de ut mig efter jag är invandrare, tror du det?

Ja, det är korrekt.

Andra frågan är obegriplig.
Citera
2019-07-01, 09:28
Medlem
Holdingbreaths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kafka_God
Ja, det är korrekt.

Andra frågan är obegriplig.

Är Reddit till höger SvD?

Anser du att media i Sverige har har drivit en social liberal politik som har varit överdrivet för invandring?
Citera
2019-07-01, 15:06
Medlem
EnGodForlorares avatar
Jag tog en snabb titt på skiten. Det är ju bara en massa högervänliga nyheter på sidan. De få vänsternyheter jag hittade hade alla 0 poäng medan högernyheterna hade hundratals. Ditt påstående om att sidan skulle vara censurerad förefaller därför vara taget ur luften.
Citera
2019-07-02, 11:53
Medlem
Holdingbreaths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodForlorare
Jag tog en snabb titt på skiten. Det är ju bara en massa högervänliga nyheter på sidan. De få vänsternyheter jag hittade hade alla 0 poäng medan högernyheterna hade hundratals. Ditt påstående om att sidan skulle vara censurerad förefaller därför vara taget ur luften.

Jag får inte vara med. Det censur av en i alla fall.

Vad menar du med högernyheterna?
Citera
2019-07-02, 12:15
Medlem
EnGodForlorares avatar
Citat:
Jag får inte vara med. Det censur av en i alla fall.

Vad menar du med högernyheterna?

Att nyheter som gynnar högern får enormt mycket utrymme på sajten. Exempel:

Moderaterna: Inför obligatorisk kurs i svenska värderingar 256 poäng
”Över tid väger de positiva effekterna av invandring över de negativa.” 0 poäng

Det verkar inte vara ett intressant debattforum när folk bara sitter och röstar på det de gillar och motröstar på det de ogillar.
Citera
2019-07-04, 12:42
Medlem
Holdingbreaths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodForlorare
Att nyheter som gynnar högern får enormt mycket utrymme på sajten. Exempel:

Moderaterna: Inför obligatorisk kurs i svenska värderingar 256 poäng
”Över tid väger de positiva effekterna av invandring över de negativa.” 0 poäng

Det verkar inte vara ett intressant debattforum när folk bara sitter och röstar på det de gillar och motröstar på det de ogillar.

Kan andelen av det du kallar högerkantsnyheter reflektera den större ström av nyhetshändelser som är negativa mot den etablerade politiska ordningen?

Dagens Aftonbladet rapporterade en topp svensk polisansvarig att gängskjutningar skulle troligen fortsätta i ytterligare 5 till 10 år.

Den nyheten gynnar högerkanten som hävdar att staten har förlorat kontrollen av lag och ordning. Men det här är en objektiv negativ utveckling som är direkt relaterad till invandring.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in