2019-07-01, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cyklisten99
Bröderna Bru**hage* du tänker på?

Ja de kanske de hette 🤔 det har varit så mycket namn och initsialer i tråden så man blandar ihop dem 🤔
Citera
2019-07-01, 08:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Det är nog en hel del som ligger bakom plot och berättelse; samtal med olika människor (bl a GW? kanske pensionerade och/eller aktiva poliser), radioserien, övrig media, diskussioner på Flashback (?), andra fall, ren fiktion osv. Hon kanske läser kommentarerna om sin bok här nu?

Kan tänka mig att man ser mycket "Helena" i boken. Det gäller nog att först läsa boken som just en roman, objektivt, i sin helhet, innan man ev. börjar analysera. Boken är ju trots allt en fiktion, även om en hel del verkar vara kända "fakta" från fallet samt sådant man lätt kan härröra till Helenas försvinnande.

Vem vet, man kanske får en aha-upplevelse? Kanske kan det vara ett delvist bakomliggande syfte? Finns det en pusselbit i romanen?

Om man får spekulera.

Citat:
Ursprungligen postat av Rotvagen
Ja de kanske de hette 🤔 det har varit så mycket namn och initsialer i tråden så man blandar ihop dem 🤔

Det florerar rykten om en bil som lämnades in till Motor Trend (Toyota) veckan efter försvinnandet. Vet inte hur trovärdig uppgiften är.
Citera
2019-07-01, 09:30
Medlem
Citat:

Har tänkt på just detta så många gånger. Så många männniskor som är inblandade i detta.
Namn som säkert har mycket tunga seriösa misstankar mot sig men också namn som är tagna helt ur det blå för att avleda eller för att rikta uppmärksamheten mot sig själv när man skriver dem i ett inlägg eller nämner dem på stan eller i sin vänkrets.

Tänk så många människor som anar sanningen.
Tänk de människor som faktiskt VET sanningen.

Hade alla de stått upp för Helena och vågat vara modiga, vågat vara modiga för
Helenas familj skull och för att rentvå alla de som outats genom åren och faktiskt är helt oskyldiga.
För hela samhällets skull.

Jag tror att det hade fått vara en befrielse att få berätta. Tänk att bära denna hemligheten i alla dessa år.
Tänk om det var en olycka, det var kanske inte meningen att det skulle sluta så...
Jag önskar så att de vågar var modiga...
Citera
2019-07-01, 10:01
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Propparn
Det florerar rykten om en bil som lämnades in till Motor Trend (Toyota) veckan efter försvinnandet. Vet inte hur trovärdig uppgiften är.

Ja, det stämmer. Bilen ska ha varit blodig m.m. Av det jag har hört, ska bilen senare - efter att ha rengjorts - ha sålts. Kommer inte ihåg här och nu, men jag kan kolla upp när det var. (Det var tydligen en hyrbil alternativt någon som lånat den.) Bilen ska ha haft några få olika ägare. Det är uppgifter jag fått. Jag kan inte svara angående sanningshalten i informationen.
Citera
2019-07-01, 12:15
Medlem
Xeitums avatar
Citat:
Ja, det stämmer. Bilen ska ha varit blodig m.m. Av det jag har hört, ska bilen senare - efter att ha rengjorts - ha sålts. Kommer inte ihåg här och nu, men jag kan kolla upp när det var. (Det var tydligen en hyrbil alternativt någon som lånat den.) Bilen ska ha haft några få olika ägare. Det är uppgifter jag fått. Jag kan inte svara angående sanningshalten i informationen.

Bröderna B ska väl inte haft en verkstad ihop? Jag kommer ju mer att tänka på de två s.k "sluskar" som nicket Bea67 har nämnt några gånger som potentiella GM's. Dessa ska ha haft en liten verkstad inte så jättelångt från H's hem.
Citera
2019-07-01, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xeitum
Bröderna B ska väl inte haft en verkstad ihop? Jag kommer ju mer att tänka på de två s.k "sluskar" som nicket Bea67 har nämnt några gånger som potentiella GM's. Dessa ska ha haft en liten verkstad inte så jättelångt från H's hem.

I boken är inte bröderna ägare till macken utan hängde där mycket .Ägaren var en ” halvfigur ” som vissa klientel benämnts här 😁
Men som sagt boken är en bok och verkligheten en annan 🤔 Det skulle vara intressant att få höra hur systrarna Andersson såg på denna bok som inspirerats av deras syster ? Fick de vara med på något hörn och lägga fram sin teori ? Vad de tror ha hänt Helena. Har jag suttit i samma sista så hade nog på huvud gått på full varv ..... misstänkt allt och alla 😕
I de lugnaste vatten som man säger .
Citera
2019-07-01, 14:08
Medlem
Citat:
I boken är inte bröderna ägare till macken utan hängde där mycket .Ägaren var en ” halvfigur ” som vissa klientel benämnts här 😁
Men som sagt boken är en bok och verkligheten en annan 🤔 Det skulle vara intressant att få höra hur systrarna Andersson såg på denna bok som inspirerats av deras syster ? Fick de vara med på något hörn och lägga fram sin teori ? Vad de tror ha hänt Helena. Har jag suttit i samma sista så hade nog på huvud gått på full varv ..... misstänkt allt och alla 😕
I de lugnaste vatten som man säger .

Och som jag nämt förrut är den vita misstänkta bilen på gångvägen en Ford .... i boken
Citera
2019-07-01, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xeitum

Låg den vid Marieholms center?
Citera
2019-07-01, 18:30
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Propparn
Låg den vid Marieholms center?

Så har jag förstått det.
Citera
2019-07-01, 18:42
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvasta-Sara
Den här bilen(hyrbilen) med bland annat en stor blodfläck i baksätet som ska ha lämnats in till Motor-Trend i Mariestad i samband med försvinnandet ska enligt(mig) mycket säkra källor ha varit en vit Toyota Corolla av den här typen:

https://www.google.com/search?q=toyota+corolla+3+1992&client=firefox-b-d&tbm=isch&source=iu&ictx=1&fir=TMRAkN2RYOWwIM%253 A%252C6MQo33XzLaSZTM%252C_&vet=1&usg=AI4_-kQQNPXenNW8MBZ23HJMf502aShyJg&sa=X&ved=2ahUKEwjdue KHnvbgAhXHJpoKHWzvB4YQ9QEwAHoECAQQBA#imgrc=TMRAkN2 RYOWwIM:

Jag är mycket intresserad av varför polisen aldrig kom till Motor-Trend och undersökte den här lilla vita Corollan med blod i baksätet veckan efter Helena Anderssons försvinnande. Eller är det så enkelt att det aldrig ringdes in något tips till polisen över huvud taget? Liten vit bil med blod i baksätet var väl ungefär det man eftersökte?

Citat:

Det var Kvasta-Sara som lade ut detta från början (citatet är dock inte det första inlägget om saken från Kvasta-Sara, utan jag tog ett senare inlägg). Svårt att avgöra om historien är ett rykte, men det verkar som att många känner till den, trots allt. En mindre vit bil med en blodfläck i baksätet som ska ha lämnats in till Motor-Trend i Mariestad i samband med försvinnandet är onekligen jäkligt uppseendeväckande.
Citera
2019-07-01, 19:12
Medlem
Xeitums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Så har jag förstått det.
Jo, den macken låg iaf närmast H's hem, dock har en Statoil mack (numera cirkle K) också varit på tal, tror den på Göteborgsvägen/Gärdesgatan. Finns uppgifter som säger att de som jobbade på aktuell mack ska ha varit typ en missbrukare och en knarkhandlare.
Citera
2019-07-01, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Det var Kvasta-Sara som lade ut detta från början (citatet är dock inte det första inlägget om saken från Kvasta-Sara, utan jag tog ett senare inlägg). Svårt att avgöra om historien är ett rykte, men det verkar som att många känner till den, trots allt. En mindre vit bil med en blodfläck i baksätet som ska ha lämnats in till Motor-Trend i Mariestad i samband med försvinnandet är onekligen jäkligt uppseendeväckande.

Den modellen stämmer ganska väl in på killarnas beskrivning, men knappast den biltypen som Carina såg 03:30.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in