2019-03-09, 22:13
Medlem
Herr talman kommer aldrig att åka dit för detta för KM vågar inte prata
Citera
2019-03-09, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Morbror Frans

Jaha, och var dumpade de kroppen?
Citera
2019-03-09, 23:07
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:

Ett fantastiskt inlägg: Antingen säger du som det är - eller så trollar du. 100 eller 0. Om du nu mot all förmodan skulle känna för det, får du gärna utveckla!
Citera
2019-03-10, 01:17
Bannlyst
Den här bilen(hyrbilen) med bland annat en stor blodfläck i baksätet som ska ha lämnats in till Motor-Trend i Mariestad i samband med försvinnandet ska enligt(mig) mycket säkra källor ha varit en vit Toyota Corolla av den här typen:

https://www.google.com/search?q=toyota+corolla+3+1992&client=firefox-b-d&tbm=isch&source=iu&ictx=1&fir=TMRAkN2RYOWwIM%253 A%252C6MQo33XzLaSZTM%252C_&vet=1&usg=AI4_-kQQNPXenNW8MBZ23HJMf502aShyJg&sa=X&ved=2ahUKEwjdue KHnvbgAhXHJpoKHWzvB4YQ9QEwAHoECAQQBA#imgrc=TMRAkN2 RYOWwIM:

Jag är mycket intresserad av varför polisen aldrig kom till Motor-Trend och undersökte den här lilla vita Corollan med blod i baksätet veckan efter Helena Anderssons försvinnande. Eller är det så enkelt att det aldrig ringdes in något tips till polisen över huvud taget? Liten vit bil med blod i baksätet var väl ungefär det man eftersökte?
Citera
2019-03-10, 08:05
Medlem
Pajosvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvasta-Sara
Den här bilen(hyrbilen) med bland annat en stor blodfläck i baksätet som ska ha lämnats in till Motor-Trend i Mariestad i samband med försvinnandet ska enligt(mig) mycket säkra källor ha varit en vit Toyota Corolla av den här typen:

https://www.google.com/search?q=toyota+corolla+3+1992&client=firefox-b-d&tbm=isch&source=iu&ictx=1&fir=TMRAkN2RYOWwIM%253 A%252C6MQo33XzLaSZTM%252C_&vet=1&usg=AI4_-kQQNPXenNW8MBZ23HJMf502aShyJg&sa=X&ved=2ahUKEwjdue KHnvbgAhXHJpoKHWzvB4YQ9QEwAHoECAQQBA#imgrc=TMRAkN2 RYOWwIM:

Jag är mycket intresserad av varför polisen aldrig kom till Motor-Trend och undersökte den här lilla vita Corollan med blod i baksätet veckan efter Helena Anderssons försvinnande. Eller är det så enkelt att det aldrig ringdes in något tips till polisen över huvud taget? Liten vit bil med blod i baksätet var väl ungefär det man eftersökte?

Det är helt meningslöst att försöka identifiera rätt bilmodell genom googla några slumpvisa modeller. När jag ser vilka modeller som visas efter att ha googlat Toyota Corolla så ser man ser man flera flera olika Daihatsu Charade. Daihatsu Charade tredörrars halvkombi, Daihatsu Charade fyradörrars sedan, och betydligt äldre Daihatsu Charade-modeller, trots att man googlat på Toyota-modeller.

Det googlats bilmodeller under under alla år i tråden och ändå har ingen hittat ”rätt modell” vad man vet. Det är slöseri med tid, helt enkelt. Men visst, den modellen kan det givetvis vara, en tredörrars halvkombi.

Det skulle även kunna vara en sån här Corolla av 1992 års modell, men den är kanske för ny.

https://www.cars-data.com/en/pictures-toyota-corolla-1992/2651/2
Senast redigerad av Pajosv 2019-03-10 kl. 09:05.
Citera
2019-03-10, 08:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Ett fantastiskt inlägg: Antingen säger du som det är - eller så trollar du. 100 eller 0. Om du nu mot all förmodan skulle känna för det, får du gärna utveckla!
Precis lika fantastiskt inlägg som alla dina inlägg,varför tror du endast det du skriver är rätt och riktigt. Du är väldigt mån om att styra upp tråden efter ditt spår.
Citera
2019-03-10, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kvasta-Sara

Om det där är sant så är det en skandal utan dess like.
Om det var en hyrbil bör de ju rimligen veta vem som använt den också.
Citera
2019-03-10, 11:21
Medlem
Felpost
Senast redigerad av Propparn 2019-03-10 kl. 11:38.
Citera
2019-03-10, 15:47
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Precis lika fantastiskt inlägg som alla dina inlägg,varför tror du endast det du skriver är rätt och riktigt. Du är väldigt mån om att styra upp tråden efter ditt spår.

Jag har aldrig trott att allt som jag skriver skulle vara rätt och riktigt. men jag tycker att jag har en hygglig förmåga att tänka och analysera samt använda det svenska språket.

Sedan undrar jag vad som skulle vara "mitt spår". Du får gärna konkretisera! Men så här är det: Det har i tråden funnits i huvudsak fyra spår: PR, PU (efter bataljen mellan PK och PU), Skövde-polisens teori och GW Perssons teori. Jag har varit med och diskuterat samtliga dessa spår. När det gäller Skövde-polisens teori och GW Perssons teori lutar jag svagt över åt Skövde-polisens teori, men anser att GW:s teori är väl värd att försöka komma vidare med.

I övrigt bad jag dig att utveckla din teori om KM och kusin UA så att vi andra får chansen att komma med inputs. Kan du tänka dig att göra detta?
Citera
2019-03-10, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hardbeck
Det finns ej tid för charader - om det är några du vill syna så får du droppa namnen - initalerna. Övertygade om att HA baneman/män är nämnda i tråden.
Vill inte färga någon men utifrån det som kommit mig till dels är att BW är inblandad samt att någon av KM el PU är med. Åter igen tror jag nya korsförhör av alibi skulle lösa mycket gällande bla BW.
Att droppa namn utan att kunna motivera väldigt bra är inte ok enligt anvisningarna från
flashback.
De namn jag har är bara hörsägen från en vän i Mariestad. Något han klurat på, inget annat så glöm det. Om någon vetat något så hade den blixsnabbt läst av det.

Vad pekar på BW? Var inte han en nära god vän till Helena? Frågade min Maristadsbo om honom och han sade att BW var en god vän till Helena, att det är något flashbackare fått runt bakfoten att han har med försvinnandet att göra. Konstigt att ingen vet någonting ting utan det bara spekuleras hela tiden. Vad har ni på talmannen?
Citera
2019-03-10, 18:00
Medlem
Vilka hemska långa timmar av vånda på söndagen....när Helena inte kom hem.
För att senare på em/kväll få identifiera Helenas ena sko som återfanns nära hemmet. Där och då få bekräftat att något hemskt har hänt eller att hon är i fara..
Kanske till och med kunna se ut från fönstret mot området där skon hittades...Svårt att hejda sej att rusa dit för att se om det finns något mer...så nära...måste varit obeskrivligt svårt att ha frågetecknen på blickavstånd.
Sedan på måndag vid lunch tid få bekräftat att andra skon återfunnits i närheten...och resterande prylar

Sedan alla spekulationer om skyldiga...Först den anklagade Dansken, där det blev pådrag pga falskt vittne.
Senare PR som vän till UA...
Mycket har de stått ut med.
Vad finns det att förlora om man vänder på GWs stenar?
De inblandade gynnas av att utredarna håller på prestigen och såsar vidare..
Citera
2019-03-10, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PelleSmultron
Att droppa namn utan att kunna motivera väldigt bra är inte ok enligt anvisningarna från
flashback.
De namn jag har är bara hörsägen från en vän i Mariestad. Något han klurat på, inget annat så glöm det. Om någon vetat något så hade den blixsnabbt läst av det.

Vad pekar på BW? Var inte han en nära god vän till Helena? Frågade min Maristadsbo om honom och han sade att BW var en god vän till Helena, att det är något flashbackare fått runt bakfoten att han har med försvinnandet att göra. Konstigt att ingen vet någonting ting utan det bara spekuleras hela tiden. Vad har ni på talmannen?
Att någon är nära god vän till någon har under världshistorien inte hindrat någon att råka döda någon.

De enda rykten jag någonsin hörde INNAN flashbacktråden startade handlade om just BW, alltså inget någon enstaka flashbackare fått om bakfoten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in