Citat:
Ursprungligen postat av
Rotvagen
Nej hon har ju som ” bakat in Helena i en annan mordhistoria el fler . När jag tex läste A hemgång från dansstället att hon började gå vägen över bron m ändrade sig och tog genvägen och sedan någon frågar om hon vill ha lift känns det nästan .. kymigt 😕 så många ggr som trådens skrivare här tänkt de tankarna .Jag hade lite svårt att koncentrera mig eftersom jag ” såg Helena i boken 😕 helkonstigt men jag blandade ihop som teorier från GW , polis och alla här .Men efter jag läst den så tror jag ännu mer på ett kompis par eller bröder ligger bakom detta ? Eller så vill man tro att författaren har prickat rätt om sina teorier .... även fast det är bara en bok 🤔 man önskar så gärna att fallet blir löst och den skyldige åker dit .
Det är nog en hel del som ligger bakom plot och berättelse; samtal med olika människor (bl a GW? kanske pensionerade och/eller aktiva poliser), radioserien, övrig media, diskussioner på Flashback (?), andra fall, ren fiktion osv. Hon kanske läser kommentarerna om sin bok här nu?
Kan tänka mig att man ser mycket "Helena" i boken. Det gäller nog att först läsa boken som just en roman, objektivt, i sin helhet, innan man ev. börjar analysera. Boken är ju trots allt en fiktion, även om en hel del verkar vara kända "fakta" från fallet samt sådant man lätt kan härröra till Helenas försvinnande.
Vem vet, man kanske får en aha-upplevelse? Kanske kan det vara ett delvist bakomliggande syfte? Finns det en pusselbit i romanen?
Om man får spekulera.