Citat:
Ursprungligen postat av
flanders
Du måste lämna barn även på Kungsholmen, skolan kanske ligger i motsatt riktning än jobbet.
Om ALLA som jobbar i en stadsdel också ska bo där får du se till att bygga ett par 100 skyskrapor till i city först.
Jag bad om en undersökning som bekräftar marknadshyrornas av dig påstådda nivåer.
Jag har inte pratat om att alla skulle bo i samma stadsdel, där de jobbar. Jag har pratat om att alla ska ha en möjlighet att bo i samma STAD, där de jobbar! Med marknadshyror går det inte. Då blir man tvungen att flytta till Eskilstuna, Enköping, Norrtälje, osv.
Varför frågar du MIG om undersökningen som bekräftar marknadshyrornas nivåer? Det var DU, som skrev att nivåerna skulle bli 10-30%. Jag säger att redan 10% är mycket pengar för väldigt många löntagare.