Citat:
Ursprungligen postat av
Frysfacket
Ska vi få marknadshyror på riktigt så måste ju istortsett all bostadsbidrag bort. Annars kommer vi aldrig få marknadshyror.
Visst, visst. Alla låginkomsttagare skulle vara tvungna att fly Stockholm. Inga vårdbiträden, kökspersonal, städare, parkarbetare osv. osv. Undrar hur nöjda alla höginkomsttagare i sina marknadshyreslägenheter skulle vara, när servicen uteblev. Skulle de vara beredda att fördubbla lönerna för vanliga arbetare, för att få dem att stanna kvar?