2019-06-30, 23:19
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
Tack för den glädjande upplysningen Hoppas att utredarna kikat närmare på det även i detta fall! Jag gissar att GM inte alls funderat på att vatten- och elförbrukning möjligtvis går att kartlägga

Väl bekomme!

Ja, hoppas kan man ju alltid. Jag kan inte begripa att just detta otroligt engagerande fall ska vara så nedrans svårt att få i mål, dvs få en GM fälld.
Citera
2019-06-30, 23:27
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Angående el- och vattenförbrukning som undersökts i FUP (som jag lusläst):

Det gick inte att dra några slutsatser i ett flerfamiljshus med gemensam tvättstuga.

I en fristående fastighet som också var aktuell, såg man däremot tydliga kurvor som indikerade ökad förbrukning av framförallt el.

Sök och du skall finna - förhoppningsvis.
Citera
2019-06-30, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Visst läste jag ditt inlägg men din bedömning när det gäller att försvara allt SD gör är lika dålig som när du letar upp allt negativt du kan hitta om LW och sedan skapar dina fantasier utifrån det.

Visst är det rimligt att tvätta innan man åker på semester men SD har enligt tråden varit hemma hela kvällen.
Han verkar vara en person som planerar noga och då är det inte särskilt rimligt att vara hemma hela kvällen men vänta till midnatt med att tvätta.

Personer som är dåliga på att planera kanske inte kommer på att de behöver tvätta förrän vid midnatt.
Din irritation över mina inlägg förblindar dig, hoppsann.
Jag håller INTE på med att försvara SD! Läs gärna en gång till hur jag skrev till "Crystallen". Jag målade upp ett scenario där jag satte mig i SD:s ställe och skissade på hur jag tänker mig att han skulle ha förklarat peakvärden på både vatten och el för natten 14-15 maj 2018.
Hur i all sin dar kan du få det till att jag "försvarar" SD?
(här=> X ligger egentligen ett *whoco* riktat till dig, hoppsann)

F ö skapar jag inga fantasier kring LW. Det behövs inte. Det är bortom rimligt tvivel belagt, att pastor Lena Wesström under åratal i smyg horade med SD, en man hon hade vigt.
LW valde att göra de valen. Det är inte mitt fel.

OffT: Jag försöker leva mitt liv på så sätt, att om jag skulle bli mördad, så skulle det inte finnas så mycket i Flashback att smaska på. Jag vill ha ett gott renommé. Särskilt när jag inte är kvar och kan påverka det..
Citera
2019-07-01, 02:24
Medlem
why123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
.

Citat:
OffT: Jag försöker leva mitt liv på så sätt, att om jag skulle bli mördad, så skulle det inte finnas så mycket i Flashback att smaska på. Jag vill ha ett gott renommé. Särskilt när jag inte är kvar och kan påverka det..

Nu tycker jag iofs inte att Flashback ska ha en sådan betydelse att det påverkar/begränsar hur vi lever vårt liv. Att ständigt tänka på vad man säger eller gör för att "a friend of a friend" kan bli misstänkt för något känns smått absurt.. Vad människor säger efter din död kan du inte påverka, det du anser vara ett gott renommé delas säkert inte av alla.

ONT

Däremot är det ytterst anmärkningsvärt av åklagaren att inte ta bort den misstankegrad hon har på SD.
Något som vore en mardröm för alla inblandade är att ingen GM blir dömd och att skuggan för alltid kommer att hänga över SD. Vissa kommer t.o.m säkert anse det vara polisiärt uppklarat och det vore ytterst olyckligt i detta förhållandevis medialt uppmärksammade fall.
Citera
2019-07-01, 06:15
Medlem
ERRATA: I mitt inlägg igår kl 23:14 skrev jag om måndagen den 13 maj 2018.
Det skall givetvis vara måndagen den 14 och inget annat. Sorry!
Citera
2019-07-01, 06:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av why123
Nu tycker jag iofs inte att Flashback ska ha en sådan betydelse att det påverkar/begränsar hur vi lever vårt liv. Att ständigt tänka på vad man säger eller gör för att "a friend of a friend" kan bli misstänkt för något känns smått absurt.. Vad människor säger efter din död kan du inte påverka, det du anser vara ett gott renommé delas säkert inte av alla.

ONT

Däremot är det ytterst anmärkningsvärt av åklagaren att inte ta bort den misstankegrad hon har på SD.
Något som vore en mardröm för alla inblandade är att ingen GM blir dömd och att skuggan för alltid kommer att hänga över SD. Vissa kommer t.o.m säkert anse det vara polisiärt uppklarat och det vore ytterst olyckligt i detta förhållandevis medialt uppmärksammade fall.
Ang det jag fetat:
Håller helt med dig. Det resonemang jag förde, var tänkt att vara som en påminnelse om hur illa tilltufsade våra liv kan bli postumt om vi gjort dåliga val medan vi levde.
I den här tråden anses t ex jag hålla på att kränka LW:s minne när jag här offentligt kritiserar hennes val i livet. Hennes död och med den efterföljande närgångna granskningen av henne, har faktiskt tjänat som en påminnelse för mig om hur viktigt det är att försöka göra goda och kloka val den korta tid vi är här på Jorden och det alldeles oavsett om man tror på en Gud eller ej.

OnT: Du har förstås helt rätt i allt du skriver i ditt topic!
Den här mordutredning med en mlsstänkt som utpekats som mördare under mer än års tid, är inget annat än en rättsskandal!
Det pratas om prover som ännu inte är färdiganalyserade och detta skulle hänga samman med att NFC skulle vara underbemannade. Det må så vara, men en nation som har ett rättsforensiskt center som går på knäna p g a för lite folk och därför inte kan bidra till att kanske lösa mordet på en trebarnsmamma och samtidigt lägger miljoner på att ansöka om att få arrangera ett vinter-OS, har en bit kvar för att uppnå status som välfungerande.
Tycker jag.

Jag tycker också att medierna generellt borde skämmas för att man låter åkl och spaningsledningen få vara ifred. T ex borde NA i grova ord, fränt formulerat, hårt kritisera det oskick som Hiding/Nyqvist visade när de krävde att få frågor i förväg och att slippa bli intervjuade irl.
Vart är staten Sverige på väg om våra skattefinansierade tjänstemän vägrar möta frågor från pressen? Det här ärendet gäller ju för tusan inte frågor kring rikets säkerhet!

Ja, det är väl tyvärr inte helt otroligt att det här målet kan komma att bli arkiverat som "polisiärt uppklarat".
Min uppfattning är att det redan från Dag 1 är polisiärt spolierat!
Citera
2019-07-01, 07:43
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Det är en mycket intressant tanke.

Sedan de började installera de nya fjärravläsbara elmätarna går det att avläsa exakt elförbrukning vid olika tidpunkter för varje enskilt hushåll.
Jag vet inte om alla har fått nya elmätare ännu och jag vet inte om informationen sparas och i så fall hur länge.

När det gäller vattenförbrukningen har jag ingen aning om hur det fungerar.

Tack för denna information Hoppas att polisen kontrollerat detta, om det går!
Citera
2019-07-01, 07:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Om du hade läst mina olika inlägg om en hypotetisk, religiös fanatiker utan dina förinställda glasögon, så hade du nog sett att det MINA spekulationer, ingen annans.

Och om det hade varit så att jag menat att Polisen anser sig inte kunna utesluta en gärningsperson enligt mitt exempel, så hade det framgått av min text. Har ingen som helst ambition av att försöka lägga ord i andras munnar. Allra helst inte i Örebropolisens.

Men om du letar upp artikeln i tidningen Dagen, kan du se att Polisen bara avför själva Equmeniakyrkan från misstanke om att vara inblandade, inte en fristående, förvirrad, religiös fanatiker. En sådan hypotetisk gärningsperson har Örebropolisen inte avfört. Min gissning är att Örebropolisen inte ens tänkt i de banorna, dvs i mina banor.

Har f ö aldrig haft problem med att formulera mig. Tydligt.
Sagt upplysningsvis.
Inlägg från 26/10 kl 16.13

I Dina banor, Du misstänker att polisen inte tänkt ang en fristående, förvirrad, religiös fanatiker (men Du gör det).

Undrar om MH hade någon kontakt med SD i deras gemensamma hatobjekt.

Om SD inte är den som tagit LW av daga och misstänker någon så kanske det är just MH?
Senast redigerad av Tufsankatt 2019-07-01 kl. 07:50.
Citera
2019-07-01, 07:53
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strof
De har naturligtvis kollat upp personer närmast först och sedan arbetat sig utåt. Undantaget om något förhör skulle kunna falla i bättre ordning på att göras senare. Eller hur tycker du de skulle jobba?

Därför hade det varit intressant att veta vilka personer EGT tycker är viktiga för utredningen men som de ännu inte kollat upp.

EGT har återkommande visat ett intresse att tala om att vissa inte förhörda. Det är tydligen väldigt intressant för hen, men hur ska hen kunna veta vilka som är förhörda eller inte om hen inte ingår i utredningen?
Citera
2019-07-01, 08:12
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Inlägg från 26/10 kl 16.13

I Dina banor, Du misstänker att polisen inte tänkt ang en fristående, förvirrad, religiös fanatiker (men Du gör det).

Undrar om MH hade någon kontakt med SD i deras gemensamma hatobjekt.

Om SD inte är den som tagit LW av daga och misstänker någon så kanske det är just MH?
Knappast. Det enda MH och SD verkar ha gemensamt är att de inte tillhör Equmeniarörelsen.

Varför skulle de ha hatat LW menar du?
Senast redigerad av Draifos 2019-07-01 kl. 08:14.
Citera
2019-07-01, 08:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Knappast. Det enda MH och SD verkar ha gemensamt är att de inte tillhör Equmeniarörelsen.
Konstigt svar från Dig... dom hade väl LW gemensamt som ev hatobjekt.

Vet inte vilken kyrka MH tillhör/tillhörde men det är ganska ovidkommande tycker jag.
Citera
2019-07-01, 08:19
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Konstigt svar från Dig... dom hade väl LW gemensamt som ev hatobjekt.

Vet inte vilken kyrka MH tillhör/tillhörde men det är ganska ovidkommande tycker jag.
Men varför skulle de ha hatat LW menar du? För att hon hade sex med SD?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in