Citat:
Ursprungligen postat av
Cloudedcrystalbeam
Du kan givetvis ha rätt angående en spekulativt nattvättande SD. Han kanske högprioriterade prydliga och aromatiskt tilltalande textilier i resegarderoben. Eller inte tvättade alls.
Den informationsfrånvaro som jag stundtals frustrerats av gällande fallet LW, drev mig att söka eventuellt tillgängliga upplysningar i det vardagligt enkla och självklara. Så som t.ex. el- och vattenförbrukningstrender och eventuella avvikelser från dessa i vissa hushåll under den vidriga kvällen/natten.
Varför inte krafsa i till synes oansenlig makadam i stället för att brottas med jättekast när stenar ska vändas, menar jag.
Jag hoppas (om det är möjligt) att utredarna har studerat el- och vattenåtgång i några olika bostäder gällande mordnatten. Inte minst i LW:s hus.
Jag vill understryka att jag inte avvisade din tanke som galen, tvärtom lyfte jag fram den som ett vackert exempel på kreativt nytänkande. Hoppas du inte missuppfattade mig.
Jag ville vara SD för en stund och därför hittade jag på en försvarslinje för honom, en idé om att han skulle skylla på att han tvättade sin resegarderob natten innan avresan till USA.
Kontot
hoppsann försökte detronisera min idé genom att hävda att SD nog inte skulle vara ute i sista minuten med tvätt.
Men då missar det kontot, att även om SD normalt borde ha planerat resegarderoben i god tid, så vet vi inte hur han slösat bort tiden innan.
Vem vet, kanske bedrev han upprepat lömskt hor med LW kvällar och nätter innan måndag 13 maj 2018?