2019-07-01, 00:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sofiajadetarjag
Om männen är så mycket bättre, varför vill de inte skapa områden med bara män då? Tänk vad bra de skulle ha det, eftersom de är bäst på allt. Finns det några såna ställen nånstans?

Nej det skulle inte bli bra. Alla män, även de mindre lyckade behöver känna sig bättre än någon annan. Det är deras livs-elixir.

Vill man bli god vän med en man ska man nära hans ego.
Citera
2019-07-01, 00:52
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Nej det skulle inte bli bra. Alla män, även de mindre lyckade behöver känna sig bättre än någon annan. Det är deras livs-elixir.

De kan ju bara inbilla sig? Det verkar de vara bra på, bättre än kvinnor faktiskt!
Citera
2019-07-01, 00:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
De kan ju bara inbilla sig? Det verkar de vara bra på, bättre än kvinnor faktiskt!

Nej för det skulle bara bli sura miner och bittra fejder, bättre då att männen kan samlas kring en öl och snacka skit om gruppen kvinnor medan de diskutera deras yttre attribut.
Senast redigerad av Statistenidittliv 2019-07-01 kl. 00:56.
Citera
2019-07-01, 01:59
Medlem
Idiotsveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lupac
Om kvinnor får vara med och bidra med både pionjärinsatser och kvinnligt tänkesätt tillsammans med män, då kommer det att gå snabbare att föra mänskligheten framåt. Följderna blir mindre stagnation, mindre överbefolkning, mindre växthusgaser och i slutändan mindre risk för jordens undergång.

Vad har du för belägg för detta? Det är ju rena spekulationer. Medans vad jag förespråkar är en beprövad metod som fungerat i minst 200 000 år, och som tagit oss från grottorna till internet.

Feminismen har ju dessutom knappast gjort någon nytta, könsklyftorna är idag större än någonsin tidigare i människans historia! Men detta är inte kvinnornas fel, det är männens, som inte kunde stå emot gnället och fittvägrandet utan gav dessa iq-befriade rabiater för mycket utrymme.
Senast redigerad av Idiotsverige 2019-07-01 kl. 02:04.
Citera
2019-07-01, 08:35
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ja absolut. Eller kanske är det till och med så att kvinnan använder bilen mer, i sann Flashback-logik.

Du visade vad som var sann feministanda, du ifrågasatte kvinnans användning av bilen eftersom det inte var hennes. För mig är det självklart att båda använde den oavsett vem som ägde och körde den.

Citat:
Ibland är jag för att begränsa yttrandefriheten. Som i ditt fall, när du sprider lögner och gör om fakta så att den passar dig.
Kvinnor är bättre än män på att hålla sig till sanningen!

Jösses, du är den största halmgubben i tråden. Påstår konstant att andra sagt sker de inte har sagt.
Citera
2019-07-01, 09:06
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Jag sa ju åt dig att Goodreads ägs av världsomspännande Amazon och är således inga lokala tyckarlistor. Nästa gång du länkar till en topplista med 95-100 % män ska jag hävda att den bara är en tyckarlista utan relevans.
...
Vad är din förklaring till att amazons lista skiljer sig från goodreads lista? De visar två helt olika resultat. Kan båda vara sanna samtidigt? Om inte, vilken litar du mest på?
Citera
2019-07-01, 09:10
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Guinness Records tog bort kategorin om högst IQ av den enkla anledningen att det är mycket svårt att beräkna IQ-poäng med hög precision och noggrannhet i IQ-fördelningens oändligt små svansändar, från IQ 170 och högre. Allra längst ut är svansen tunnare än ett hårstrå, så försök föreställa dig hur knepigt det är att få fram ett fast värde. IQ-värden 200 eller högre är omöjliga att mäta, eftersom den högra svansänden ytterst på fördelningen är mikroskopiskt tunn, mycket tunnare än ett hårstrå. Om en testtagare får ett uppmätt IQ på 225 vid ett tillfälle, kan hen få ett annat värde, t ex 188 nästa gång. IQ-tester är mycket otillförlitliga som mätmetoder när det gäller försök att mäta IQ högre än 170.
Jag spekulerar i att du formulerat hela inlägget själv, du har ingen källa. Men visst ska du få chansen. Så källa på detta?

Vilken slutsats drar du alltså av detta? Hur blir ditt resonemang med slutsatsen, om man tittar bakåt i tråden och ser att bara du och moment22 tar upp kvinnor med högst IQ?
Citera
2019-07-01, 09:52
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ibland är jag för att begränsa yttrandefriheten. Som i ditt fall, när du sprider lögner och gör om fakta så att den passar dig.
Kvinnor är bättre än män på att hålla sig till sanningen!
Sa hon, medan hon ljög så käken höll på att gå ur led.

Det här argumentet förlorade du redan vid "jag är för att begränsa yttrandefriheten".
Det är lite som att skrika BOMB på ett flygplan. Speciellt här på FB.
Citera
2019-07-01, 15:13
Medlem
Ja, förutom att vara bäst på att göra flest mål i fotbolls-VM är kvinnor också bäst i Sverige på att köra radiostyrda bilar*. Två år i rad dessutom har hon tagit guld, grattis!

https://www.sbf.se/Nyheter/SvenskBilsport/palssonforsvaradeguldet

Kan man kanske dessutom ta som ett exempel på hur bra det är att se till att ungar inte automatiskt hamnar in i begränsande könsroller som "flickor ska leka med dockor och pojkar med bilar", utan ska uppmuntras att testa allt möjligt för att hitta det som passar dem bäst, oavsett kön. Öppna världen för dem!

* Klassen 1/8 Electric Offroad
Citera
2019-07-01, 15:17
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Du visade vad som var sann feministanda, du ifrågasatte kvinnans användning av bilen eftersom det inte var hennes. För mig är det självklart att båda använde den oavsett vem som ägde och körde den.
.

Nja jag kan ändå tycka att den som äger(om det är samma person som använder den) bilen har huvudansvaret. Om inte bilen existerat alls så hade man fått cykla eller åka buss.
Sen bryr jag mig inte om sånt, är ingen miljökämpe direkt, även om det såklart är viktigt. Om en familj har en bil tillsammans så är utsläppet fördelat mellan mannen och kvinnan. Men om en dejt nån gång hämtar mig så kan jag inte hålla med om att jag skulle bidra lika mycket totalt som han gör. Till just bensinutsläppen.
Alltså män är större miljöbovar vad gäller bilkörning, det är inte ens någonting att diskutera kring. Det vet du med.
Citera
2019-07-01, 15:19
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket

Det här argumentet förlorade du redan vid "jag är för att begränsa yttrandefriheten".

Ja jag förväntade mig inte att någon skulle hålla med mig.
Citera
2019-07-01, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket

Bara när det gäller att begränsa yttrandefriheten för män. Annars går det bra att skriva flera gånger om dagen här på forumet att feminister borde tystas på allehanda vis, t.o.m. genom att skjutas.

(FB) Svenska feminister blir utkastade från krog
Citat:
Ursprungligen postat av melvin31215
Skjut Femminister!

Det är det ingen som reagerar på överhuvudtaget, inte jag heller längre, luttrad som man är. Och det är ju faktiskt för jävligt egentligen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in