2019-06-30, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TipsarTommy
Alltså nej det är det ju inte enligt min upplevelse? Vet inte vad blackebergs gymnasium drar åt sig ungdomar? Men de går väl inte i skolan, särskilt inte nu.

Min upplevelse är att många barnfamiljer bor där och typ oldies som bott där fett länge. Men det är ju nära Vällingby/Hässelby.

Blackebergs gymnasium har väldigt studiemotiverade elever och hög antagningspoäng.

Blackeberg i övrigt är lite småsömnigt, inte en stadsdel som känns speciellt otrygg.
Citera
2019-06-30, 23:57
Medlem
Boctoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moonleaf
Rätt lugnt område med några alkisar som hänger på torget. Nån enstaka dealer har jag hört talas om också.

Dessa skottlossningar kan ju ske vart som.

Läste något om att medelklassområden Med villor drabbas också nu. känns lönlöst att försöka flytta från skiten såvida man inte flyttar till Kiruna.

Det är bara olika grader av skit. Så jag upplever det iaf.
Citera
2019-06-30, 23:59
Medlem
Det behöver vara poliser ute som syns och håller koll och tar dem på bar gärning. Det är det enda som biter.

Sedan behövs även straff som känns. Ingen mängdrabatt och ute efter 2/3 av tiden. Det funkade kanske med de missanpassade ungdomarna på 70 talet som hamnat fel, men det här är soldater som kommer direkt från kriget i syrien. Då handlar det inte om att ”vårda”, utan allmänheten behöver skyddas från dem.
Senast redigerad av krakelibrankel 2019-07-01 kl. 00:02.
Citera
2019-07-01, 00:08
Medlem
Vem är BO här då?
Citera
2019-07-01, 00:09
Medlem
Har en somalisk vän från fotbollen som bor i Blackberg i en 2a med 5 pers i. Så vet inte hur bra det är där.
Citera
2019-07-01, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lanternlight
Jag har aldrig varit i Blackeberg. Ju längre ut förorterna ligger desto otäckare blir det. Tar Bromma slut i och med Blackeberg?

Var det inte i Blackeberg som "Låt den rätta komma in" spelades in?

Det är inte så långt ut faktiskt. Men området runt vällingby har gettofierats under de senaste 10 åren.

Det går en stark kontrast mellan hyreslängorna där ”orten” kultur råder och villaområdena där höginkomsttagare bor.

I mitt område så bor många svenskar men det har också bränts säkert 5 bilar under de senaste åren.
Citera
2019-07-01, 00:20
Medlem
En hund blev dödad av en kula enligt Expressen. Nu skjuter dom verkligen helt vilt.
Citera
2019-07-01, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Listig
En hund blev dödad av en kula enligt Expressen. Nu skjuter dom verkligen helt vilt.
Offrets hund eller förbipasserande hund? Stackars hund oavsett.
Citera
2019-07-01, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av erskungligahoghet
Offrets hund eller förbipasserande hund? Stackars hund oavsett.

Oklart. Står bara att en hund träffades av en dödande kula.
Citera
2019-07-01, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rrpiper
Man fattar att pengarna tar slut när man bor i närheten av ett sånt här pådrag. Mängder med bilar och flera helikoptrar utskickade. Samtidigt dör Svenssons i väntan på cancer operationer. Hur mycket kostar inte varje skjutning samhället?

Ja i framtiden så lär vi få skära ner på att skicka ambulans på sånna här grejer! Polisen kan ringa ifall det är någon som har god chans att överleva när dom säkrat området.
Sjukt att vi ska behöva lasta iväg pengar på sånna här kräk som bara belastar samhället.
Citera
2019-07-01, 00:29
Medlem
Ligger och lyssnar på bilar här i området - nära brottsplatsen - många bilar som kör jävligt snabbt. Fan klart man bränner på men man undrar ju.
Citera
2019-07-01, 00:30
Medlem
Urinterapeuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TipsarTommy
Ligger och lyssnar på bilar här i området - nära brottsplatsen - många bilar som kör jävligt snabbt. Fan klart man bränner på men man undrar ju.

Är väl shottaz som är ute och jagar döspatrullen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in