Citat:
Ursprungligen postat av
Tennnyson
Vad heter pappan? Båda sönerna + ökände kusin m fl är ju grovt kriminella och dömda.
Skulle inte förvåna mig om även pappan är dömd.
Vad försörjer sig pappan och mamman på här i Sverige?
En pappa som frågan Stefan Lövén vilket samhälle han vill ha. En pappa som inte kunnat uppfostra sina barn till hederliga människor ska hålla käft.
Mamman försvarar den senast mördade sonen med "han var ju bara ett barn"
Halleplutt. Det är precis ett sådant samhälle som ni representerar som vi INTE vill ha!
Citat:
Ursprungligen postat av
daviddavid62
För det första, vet du inget om deras uppfostran eller liv, shalaw hade tagit ut från sin kriminalitet och hade skyddad identitet och var inskriven på arbetsförmedlingen och skulle börja ett nytt liv, då han hade fru och barn. Han skulle gå och äta i rissne och blev mördad av hans vänner för dom var svartsjuka på att han höll på att lyckas och pengarna börja komma in på lagligt sätt då han och hans fru köpte bostad.
Rozh var ett oskyldigt barn som hade varit drogfri och höll på med körkortet och rappade, alla är rappare men han var en unik rappare, han skrev sina egna texter, såklart pappa ska ifrågasätta vad det är för samhälle vi lever ? Människor som ber om hjälp för att ändra sitt liv och inte får någon hjälp ? Folk som vill förbättra sig och får ingen hjälp av myndigheter. När du inte vet alla fakta då sluta prata
Det är tragiskt att höra dig gnälla i ett dussin inlägg om att allting är samhällets fel!
Det här är vad som är fel:
1) När en stor andel föräldrar av viss etnicitet totalt skiter i sina barn ifrån den stund som de föds, och enbart bryr sig efter att de har dött!
2) När man skyller sina brister som förälder på att samhället ska ta ansvar för ens egna barns fostran och välbefinnande! Om familjen struntar i barnen så finns det folk på gatan som med glädje "tar tag" i ungarna!
3) När man väljer ett kriminellt liv så skaffar man sig fiender både bland andra kriminella och de personer som man utsätter för brott. Varje vuxen person måste ta ett eget ansvar för sina val.
4) Vill man hoppa av och får skyddad identitet (Shalaw), så är man korkad om man rör sig inom det närområde där de som inte accepterat ens avhopp befinner sig.
5) Betraktar man en vuxen man (Rozh 23 år) som
ett barn är man både naiv och korkad. Han var kriminell och skapade musik där han visade andra bristande respekt. En respekt som vi i västvärldens olika etniciteter ser väldigt olika på.
Om jag ska vara snäll så kan jag säga att man har en väldig otur om man förlorar tre söner vid olika tillfällen i livet.
Jag vet inte ens om någon i familjen är självförsörjande, men med deras missnöje över Sverige så har de ju all frihet i världen att emigrera eller återvända till sitt ursprungsland.
Eftersom Flashback är ett diskussionsforum där åsiktsfrihet råder, så får du acceptera att andra kan ha åsikter som avviker ifrån dina.
Har du svårt för det så kanske det finns bättre ställen att tillbringa tiden på där ingen får tycka annat än gott om de som lämnat jordelivet!