2019-06-30, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Katapulten
Ingen som vet vem BO är?
Ser ut som oroliga vänner/anhöriga vid amb-hkp iaf
Citera
2019-06-30, 23:49
Medlem
Vafan trodde det var skottlossning i Vällingby centrum!
Hördes så jävla väl hem till oss, bor på Härjedalsgatan bakom Solursparken. Helikoptern har varit och snurrat här ovanför också.

Känns ju direkt gängrelaterat.. jävla idioter.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RealFtalkNY
Någon som kan beskriva lite kring Blackeberg som område? Känns väl inte stökigt direkt?
Stenlugnt arbetar/medelklassområde. Många familjer och mycket barn.

Det stökigaste som händer brukar vara att nått fyllo på Johnnys snear och gastar på torget.
Citera
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plazma1
Vilken gata i blackeberg är det?
Nu är kriget i full gång och jag ska betala detta jävla idioti på min skattesedel. :@
Hittade detta på facebook:

"Skottlossning backen i backen mellan Elias lönnroths gata och råcksta träsk! Håll er där ifrån!
Uppdatering: det skedde bakom Ibsengatan 64."
Citera
2019-06-30, 23:50
Medlem
jattelokas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crawly
Sannolikt hänger flera av dom här händelserna ihop, men det känns väldigt välplanerat om det inte är slumpmässiga dåd. Jag lider med polisen som förmodligen får jobba häcken av sig med dom relativt få resurser dom har, samt anhöriga till offren. Det är en tråkig utveckling vi ser över hela landet.
Känns rätt osannolikt att det sker så många grova skjutningar på en och samma kväll på samma sida av staden. Aldrig vart med om något liknande. Någonsin. Håller fullständigt med dig, extrem utveckling.
Citera
Medlem
Boctoks avatar
Citat:
Någon som kan beskriva lite kring Blackeberg som område? Känns väl inte stökigt direkt?

Jag upplever det otroligt lugnt. Att det sker mycket skit i Hässelby är jag van vid, men här. Det var en skjutning 2013 tror jag att det var på Jhonnys, vilket vi blev jäkligt oroade över. Men inga fler större saker efter det vad jag vet. Kommer som en jävla chock för mig.
Citera
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeVippen
Precis så jag tänker och tror..

Mm jag med. Men händer det något brukar ju de andra sitta och trycka nånstans. Dom har ju inte gps på varandra direkt.

Nån som golat ner vart rivalerna är kanske.
Citera
Medlem
Citat:

Rätt lugnt område med några alkisar som hänger på torget. Nån enstaka dealer har jag hört talas om också.

Dessa skottlossningar kan ju ske vart som.
Citera
2019-06-30, 23:52
Medlem
Boctoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vond
Stenlugnt arbetar/medelklassområde. Många familjer och mycket barn.

Det stökigaste som händer brukar vara att nått fyllo på Johnnys snear och gastar på torget.

Precis, a-lagarna tillsammans med vår egen flinande Lasse Kongo (som jag inte sett på ett tag). Störiga och inte så vackert, men harmlösa.

Jag har dock läst om att det förekommit droghandel, som de satte in vaktbolag mot.
Citera
2019-06-30, 23:53
Medlem
Kommer man våga röra sig i området efter allt detta? Och eventuella hämndattacker?
Citera
2019-06-30, 23:53
Medlem
Jag har bott här i ett år, och det är ett sjukt mysigt område!! Mycket barnfamiljer, äldre och blandad mix av invandrare. Som tidigare skrev, de stökigaste är om något fyllo sitter på Johnnys grill.
Meeeen, det är just nu inte så lugnt.
Helikoptrar öööverallt.
Hörde dock inga skott
Citera
2019-06-30, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MirreBN
Kommer man våga röra sig i området efter allt detta? Och eventuella hämndattacker?
Ja, Västerort är inte osäkert för vanligt folk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in