2019-06-30, 11:15
Medlem
Nästan alla som skriver här gör misstaget att se brottet utifrån ert eget liv. Att kliva ur sina tofflor och ta plats I GMs skor är ett måste och därför har jag kallat er för inavel när ni bara rabblar om vad ni tycker från ert liv när brottet med största säkerhet har global förankring, kanske inte helt utan bara delvis.

Själv har jag besökt och bott I jordens alla hörn bade I slum och övre medelklass och överallt finns ingen stopploss när pengar och religion är inblandade. Hoppa ur dina skor-läs vidriga böcker om andra antisvenska kulturer-om du inte har möjlighet att resa-vill resa-och lära så att en annan förståelse kommer fram vad som är viktigt för gästerna än det nya hyckleriordet "värdegrund" som kommer från idioter utan erfarenhet om annat folk, politiker kallas de, dina idoler.

Att lösa detta med barnsligt PK-sinne är bara makabert liksom Palmefallet eller Qvick/Assange där Q/A allena kostat oss skattebetalare ca 500 miljoner rakt ned I fickorna på etablissemanget.

Pengar styr allt men köper inga blodsband. GM fortfarande fri!

Bara äckel som tar pengar ur statskassan som advokater och kommunernas vanvård I synnerhet där pengar finns för alla möjliga parasiter så att tanterna skall känna sig självgoda och stiga I graderna. Vad detta fall kostat vet jag inte.

Anser det meningslöst att fortsätta och kanske DNA tar hem spelet till slut efter nya 500 miljoner spenderade medan andra fall läggs på hög! Prestigen har obegränsat med pengar medan dagliga överfall och mord saknar resurser. Rättsväsendet hånler åt folket och skrattar hela vägen till banken medan folk är rädda att visa sig ute I många städer.

En stor sympati för de äldre som är lättlurade och trott på politikerna och inte kan ta in att de blivit svikna då de fortfarande betalar skatt tills de dör. Tragiskt med självgoda svenskar vid makten snyltande på invandrare från hemska länder som Sverige handlar med för att sedan hjälpa till med att låta bomberna falla och bjuda hit alla som överlevt med pengar I fickorna.

Älskar mitt land men utflyttad då jag blev äcklad av svenskt hyckleri, rättvisa och bristande empati för de som byggde landet. Den hederlige svensken somnade in framför TV och knivarnas och mordens tid kom fram när allt skulle förändras på nolltid med sms av de med smickrande käftar som lät bra till verkligheten visade sig som den alltid gör … även om twitter strävar emot.
Citera
2019-06-30, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dennyabra
Nästan alla som skriver här gör misstaget att se brottet utifrån ert eget liv. Att kliva ur sina tofflor och ta plats I GMs skor är ett måste och därför har jag kallat er för inavel när ni bara rabblar om vad ni tycker från ert liv när brottet med största säkerhet har global förankring, kanske inte helt utan bara delvis.

Själv har jag besökt och bott I jordens alla hörn bade I slum och övre medelklass och överallt finns ingen stopploss när pengar och religion är inblandade. Hoppa ur dina skor-läs vidriga böcker om andra antisvenska kulturer-om du inte har möjlighet att resa-vill resa-och lära så att en annan förståelse kommer fram vad som är viktigt för gästerna än det nya hyckleriordet "värdegrund" som kommer från idioter utan erfarenhet om annat folk, politiker kallas de, dina idoler.

Att lösa detta med barnsligt PK-sinne är bara makabert liksom Palmefallet eller Qvick/Assange där Q/A allena kostat oss skattebetalare ca 500 miljoner rakt ned I fickorna på etablissemanget.

Bara äckel som tar pengar ur statskassan som advokater och kommunernas vanvård I synnerhet där pengar finns för alla möjliga parasiter så att tanterna skall känna sig självgoda och stiga I graderna. Vad detta fall kostat vet jag inte.

Anser det meningslöst att fortsätta och kanske DNA tar hem spelet till slut efter nya 500 miljoner spenderade medan andra fall läggs på hög! Prestigen har obegränsat med pengar medan dagliga överfall och mord saknar resurser. Rättsväsendet hånler åt folket och skrattar hela vägen till banken medan folk är rädda att visa sig ute I många städer.

En stor sympati för de äldre som är lättlurade och trott på politikerna och inte kan ta in att de blivit svikna då de fortfarande betalar skatt tills de dör. Tragiskt med självgoda svenskar vid makten snyltande på invandrare från hemska länder som Sverige handlar med för att sedan hjälpa till med att låta bomberna falla och bjuda hit alla som överlevt med pengar I fickorna.

Älskar mitt land men utflyttad då jag blev äcklad av svenskt hyckleri, rättvisa och bristande empati för de som byggde landet. Den hederlige svensken somnade in framför TV och knivarnas och mordens tid kom fram när allt skulle förändras på nolltid med sms av de med smickrande käftar som lät bra till verkligheten visade sig som den alltid gör … även om twitter strävar emot.
Det känns bra att någon mer ibland skriver långa inlägg
Jag håller med om att man måste kliva ur sina egna tofflor och ta plats i GMs skor, det är ett måste! Hur ska vi annars kunna klura ut hur allt blev som det blev? Vad finns det för förklaringar till att GM hamnade där på Åsgatan? Inte utgå från sig själv utan utgå från att vara människa men i olika sammanhang!
Pengar och religion är mycket starka drivkrafter som kan släppa lös människans inre mörka krafter. Det håller jag med dig om till fullo. Här är det stor sannolikhet att orsaken ligger och skvalpar.
Religion kan också symbolisera att tillhöra ett gäng eller grupp med olika åsikter som binder dem samman.
Jag tycker styrkan i ett forum ligger i att bolla med varandra, testa sig fram och tillsammans med olika erfarenheter förhoppningsvis lunka på framåt.
Tråkigt att du känner att det är meningslöst! Jag tycker det känns bra att du som jag tror på ett motiv i grunden. Men allas tankar är värdefulla och kan bidra till att den stora bilen blir klarare. Det ger inte så mycket att diskutera med sig själv....
Ja Sverige har en del problem. Men jag är nog något mer optimistisk än du är för jag tror vi människor även har mycket gott i oss, och om vi väljer den vägen så kan vi hjälpas åt och få ett bättre samhälle tillsammans. Ensam är inte alltid stark.
Citera
2019-06-30, 12:41
Medlem
Ett fall som aldrig kommer lösas
Citera
2019-06-30, 14:00
Medlem
Yinool0401s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jenlov
Tror att det är så gott som fastlagt att M var den som attackerades först. Kanske finns möjligheter i teorin för annat händelseförlopp, men till 99,9% var M det första offret. Tror också det är med säkerhet fastställt att GM var nordeuropé och inte från balkan.

Är det 100% säkert att bara för att M attackerades först att inte AL var det egentliga offret?

Att M var i vägen? Brainstormar bara...
Citera
2019-06-30, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yinool0401
Är det 100% säkert att bara för att M attackerades först att inte AL var det egentliga offret?

Har inte sett något som säger att det måste skett i en viss ordning, man har nog antagit att A-L kom och ingrep, men det kan ju ha varit så att M var ett vittne (till mördarens förberedelser inför mordet på A-L(?)) eller bara kom ivägen.
Senast redigerad av Yanii 2019-06-30 kl. 14:10.
Citera
2019-06-30, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dennyabra

Menar du med global förankring att något i familjens A historia i hemlandet kommit ikapp?
En utomstående GM som använts i syfte att tysta familjen från någonting?

Man kan också fundera i banor pga förutfattade meningar som du skriver om.
Har just mössa och kniven medvetet använts för att man ska tro att en viss typ av GM har gjort detta?
För att få det att se ut som något som det inte är?

Det blir komplicerat men varför inte?
Enkelheten i sanningen ska man dock inte underskatta och glömma bort!
Jag tror något som har att göra med gängkriminalitet kan ligga högt upp på listan.
Senast redigerad av Alice-the-Ant 2019-06-30 kl. 14:37.
Citera
2019-06-30, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yanii
Har inte sett något som säger att det måste skett i en viss ordning, man har nog antagit att A-L kom och ingrep, men det kan ju ha varit så att M var ett vittne (till mördarens förberedelser inför mordet på A-L(?)) eller bara kom ivägen.
Jag tror den tekniska bevisningen har fastslagit att M angreps först.
Vad GM planerat eller inte är nog dock helt öppet.
Det vet nog bara GM och någon eller några till.
Citera
2019-06-30, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yinool0401

Självklart är allt möjligt, och innan vi vet kan det vara precis vad som helst som ligger bakom. Dock är jag övertygad om att A-L är kollad. Personer i hennes åtminstone närmaste omgivning som har signalement som är ens i närheten av GM utgår jag från är topsade. Jag är också övertygad om att både hennes och makens bankkonton kring tiden för morden är kollade, samt ev. förändringar i beteenden. Men givetvis har någonting missats kring detta dubbelmord, annars hade det inte varit ouppklarat. Kan röra vilket som helst av offren, och/eller någon psyksjuk person. Att det rör A-L är långt ifrån det troligaste,, men inget går att skrivas av innan det är löst. Dock var hon vid medvetande en stund efter attacken, hade hon känt GM någorlunda väl hade hon identifierat honom.
Citera
2019-06-30, 14:43
Medlem
Citat:
Självklart är allt möjligt, och innan vi vet kan det vara precis vad som helst som ligger bakom. Dock är jag övertygad om att A-L är kollad. Personer i hennes åtminstone närmaste omgivning som har signalement som är ens i närheten av GM utgår jag från är topsade. Jag är också övertygad om att både hennes och makens bankkonton kring tiden för morden är kollade, samt ev. förändringar i beteenden. Men givetvis har någonting missats kring detta dubbelmord, annars hade det inte varit ouppklarat. Kan röra vilket som helst av offren, och/eller någon psyksjuk person. Att det rör A-L är långt ifrån det troligaste,, men inget går att skrivas av innan det är löst. Dock var hon vid medvetande en stund efter attacken, hade hon känt GM någorlunda väl hade hon identifierat honom.
Jag håller helt med!
Hade hon känt igen GM på något sätt hade hon inte bara beskrivit hans klädsel och någorlunda ålder för ambulanspersonalen.
Citera
2019-06-30, 16:36
Medlem
Citat:
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/a2l8Q7/mordaren-heter-leif
Vad tror du om det här, "Leif"?
Är tråden totalt låst vid att Mohammed var målet för GM?

Båda verken har flera faktorer som stämmer in på varandra.
Skillnaden är att A-L hade en man hemma så GM kunde inte gå hem till A-L .
GM väntar bakom buskaget på Åsgatan, när A-L tar vänster på Åsgatan slår GM till ett
par meter in på Åsgatan.
Mohammed blir vittne och börjar springa hem, GM hinner ikapp Mohammed efter 15 meter och
gör det vi vet.
Senast redigerad av sovvandring 2019-06-30 kl. 17:21.
Citera
2019-06-30, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sovvandring
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/a2l8Q7/mordaren-heter-leif
Vad tror du om det här, "Leif"?
Är tråden totalt låst vid att Mohammed var målet för GM?

Båda verken har flera faktorer som stämmer in på varandra.
Skillnaden är att A-L hade en man hemma så GM kunde inte gå hem till A-L .
GM väntar bakom buskaget på Åsgatan, när A-L tar vänster på Åsgatan slår GM till ett
par meter in på Åsgatan.
Mohammed blir vittne och börjar springa hem, GM hinner ikapp Mohammed efter 15 meter och
gör det vi vet.

Man kan väl aldrig säga aldrig, men det troliga är att hon inte säger Leif utan "hjälp", eller något annat. Vad jag förstår beskriver hon först hans signalement och sedan säger hon det som tolkats som "Leif". Leif är ett namn som i princip inte förekommer i GM:s ålder, dock mycket vanligt i A-L:s ålder. Hon har säkert träffat på flera Leif i sitt liv på ett eller annat sätt. Ska möjligen vara att GM är barn till någon Leif. Man jag utgår från att eventuella Leifar hon hade kontakt med vid tiden för mordet är kollade, och deras ev. söner. Visst kan man i teorin tänka sig att hon haft en hemlig affär med någon Leif som ingen i hennes omgivning kände till och det är dennes son som är GM. Men osannolikt är det, och mer likt en Läckberg-deckare än verkligheten. Att hon börjar med att beskriva hans signalement talar definitivt emot att hon visste något om GM.
Citera
2019-06-30, 21:01
Medlem
Citat:
Man kan väl aldrig säga aldrig, men det troliga är att hon inte säger Leif utan "hjälp", eller något annat. Vad jag förstår beskriver hon först hans signalement och sedan säger hon det som tolkats som "Leif". Leif är ett namn som i princip inte förekommer i GM:s ålder, dock mycket vanligt i A-L:s ålder. Hon har säkert träffat på flera Leif i sitt liv på ett eller annat sätt. Ska möjligen vara att GM är barn till någon Leif. Man jag utgår från att eventuella Leifar hon hade kontakt med vid tiden för mordet är kollade, och deras ev. söner. Visst kan man i teorin tänka sig att hon haft en hemlig affär med någon Leif som ingen i hennes omgivning kände till och det är dennes son som är GM. Men osannolikt är det, och mer likt en Läckberg-deckare än verkligheten. Att hon börjar med att beskriva hans signalement talar definitivt emot att hon visste något om GM.

Han heter Hjälp

Verkar riktigt snurrigt.

Han?! Helt oprovocerat!

Jag tycker att hennes ord är viktiga och en dag förstår man kanske varför hon sa så

Leif
Helt oprovocerat
vita skor
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in