2019-06-30, 09:47
Bannlyst
JM fallet är toppen på isberget. Problemet med batihäxorna är omfattande.
Citat:
Ursprungligen postat av abidazz
Är det Johanna Möller ni syftar till när ni skriver ”batikhäxor”, eller är det myntade uttrycket något fabricerat för att bättre passa in i er världsbild?
Citera
2019-06-30, 09:50
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jag heter Regis
Vadå för bidrag?
Det finns en hel drös av bidrag att få, man kan börja läsa t.ex. här: https://www.familjehemmet.se/du-behoevs/ersaettningar/
Citera
2019-06-30, 09:57
Medlem
Migsvetsarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Jag misstänker att du inte är utbildad psykolog. Men, för att vara amatör har du en stark psykologisk insikt.

Sverige har förvandlats till en fattigmans bordell. Tacka Annie och Freddan för det! Gubbarna reser till Thailand där de dör av utmattning och batikhäxorna har sitt roliga här hemma, på statskassan bokostnad.

Denne mördare har inte lärt sig svenska, trots egen lärarinna dygnet runt och en utbildningsplats där han ska bli sjukvårdare och rädda svenska pensionären, från saker Fredrik hittat på.

Juridik och svenskt rättsväsende har denne afghanske snyltare lärt sig. Ljug om din bakgrund och om hur gammal du är, och det kryllar av afghanvurmare i domstolarna. Dessa kriminella afghaner kommer undan med mord och gör vad de vill i Sverige medan Anne Ramberg tycker svenska pensionärer ska avstå från den välfärd dessa missfoster kostar samhället.

Det enda positiva är att nu kan ytterligare en advokat arvodera, i detta banala och tarvliga mordcase. Pengarna det handlar om för advokaten, i ett mordfall är mer än årslönen till en fattigpensionär!

Advokaterna lever gott på denna cirkus.
Migrationsindustrin med alla medvurmare är ett självgående monster.
Citera
2019-06-30, 10:04
Medlem
Sprengtports avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avskildhet
Ahmed är fri om fyra år.
Han säger sig vara 17 år så han kommer komma ut mycket snabbare än så.
Citera
2019-06-30, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swedeflyer
Läs detta, ytterst intressant.

https://www.facebook.com/525569505/posts/10156593637024506?s=100003342847155&sfns=mo

Nej, inte intressant då kvinnan som författat inlägget uppenbarligen är gravt utvecklingsstörd.
Citera
2019-06-30, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fasligt
Ja det händer emellanåt att de ertappas med byxorna nere sas, detta fall, vilket verkar vara det senaste i raden som kommit till allmänhetens kännedom, rapporterades häromdagen:
En ung man som var anställd på ett äldreboende i västra Sörmland är misstänkt för våldtäkt på en boende, rapporterar SVT.

Mannen har suttit häktad på sannolika skäl misstänkt för våldtäkt men släpptes under torsdagen på fri fot.

Kvinnan, som bor på samma äldreboende som mannen jobbade på, säger att övergreppet skedde då han hjälpte henne att gå på toaletten en natt i juni.

Han ska ha varit hårdhänt då han torkade henne och sedan begått ett sexuellt övergrepp.
https://www.expressen.se/nyheter/ung-man-misstanks-for-valdtakt-pa-aldreboende/

"Ung man" brukar vara kodord i fall där "pojke" inte kan användas. Pojkar kan inte gärna vara anställda inom äldreomsorg, även om denna verksamhet utsetts till primus motor för experimentell integration av män från dysfunktionella kulturer. Till dess ponkarna hunnit växa sig igenom alla bedrägliga åldersangivelser får de vara barn inom den privatprivata verksamheten vid batikbordellerna. När alla möjligheter till pseudolegal barndom uttömts blir det den offentliga äldreomsorgen som får suga upp ponkarnas bedrövliga existenser. Dålig lön som plötsligt ska räcka till komplett försörjning av egen person och klannätverk i hemlandet kommer nog som en chock. Inte lätt för de lättfrustrerade ponkarna att tvingas leva under normalpåvra svenska förhållanden och samtidigt åse hur nya ponkar får flytta in i de betydligt mer penningvälförsedda batikbordellerna där all livets nödtorft och diverse guldkanter ingår per automatik. Lätt hänt då att råka hämndvåldta någon gamling på äldreboendet eller vifta lite för upphetsat med kniven.

I de länder "barnen" kommer ifrån är gamla kvinnor ett helt annat begrepp, än hos oss, och de har aldrig sett pigga åldringar i sina hemländer. I Sverige möter de ekonomiskt oberoende kvinnor som har ett eget hem och egna pengar. Det finns inte kvinnor som gör lösa ute i samhället i deras hemländer, som i den civiliserade världen. När de sätter på en kvinna bekräftas hennes låga värde, och de tycker de har kontroll.

Sen är gammal något helst annat än hos oss. I deras hemländer lämnar inte gamla kvinnor familjen, spisen eller de barn hon vaktar. De kvinnor som är mormor och farmor i Afghanistan är max 50 år. Kvinnorna i afghanernas hemländer hinner dö, oftast innan de är 40 år i olika kvinnorsjukdomar vi inte har här hos oss. Dessa s.k. "barn" kan inte relatera till kvinnor som är 70 år, men som klär sig som ungdomar.

Afghanernas bild av Sverige och kvinnor bekräftas, när det går att ljuga om sin hemvist och påstå att man som vuxen är ett barn. Afghanerna gapar och skriker som okontrollerade ungar och vips blir det en gymnasielag och de får bo hos dubiösa kvinnor som tjänar pengar på att böka med dem.

Alla inom asylgeschäftet behandlar dessa invällare med silkesvantar, eftersom folk som dessa "barn" är en helt ny inkomstkälla för folk som aldrig tidigare haft dessa inkomster de nu har, arvoden som tickar på från staten. Det går inte att integrera dessa primitiva män, och jag undrar när Annie Lööf och dylika element inser det.
Senast redigerad av Vresrosen 2019-06-30 kl. 10:27.
Citera
2019-06-30, 10:31
Medlem
VictoriaWestlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Egnatankar
Det här är otrevligt. Jag är själv kritisk till den mördade kvinnan, framför allt därför att jag tycker att vi har tillräckligt många invandrare och flyktingar i Sverige som det är utan att folk i Sverige ska engagera sig så fruktansvärt för att ännu fler ska få stanna.

Men att "rösta" om huruvida den mördade kvinnan får skylla sig själv är otrevligt och ovärdigt. Hon tog en alltför stor risk utan att förstå att hon gjorde det, och hon fick plikta med sitt liv. Är inte hennes död straff nog för henne och hennes anhöriga?

Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Vad jag förstår är omröstningen ett svar på påståendet att 1 på miljonen tycker att kvinnan har sig själv att skylla.

Det går inte att blunda för att hennes eget agerande spelade in i hennes död. Hade hon inte aktivt umgåtts så intensivt med dessa pojkmän så hade hon levt idag, och kanske 20 år till. Så är det. Men sen verkar många känna en skadeglädje över att hon dog, och det är inte så trevligt. Det är klart att det är tråkigt att hon dog, precis som det är tråkigt om en rattfull kör ihjäl sig.

Helt rätt, Zurfarn08. Det påstods att en på miljonen ansåg att kvinnan hade sig själv att skylla, men jag bedömde att detta var felaktigt och därför startade jag en opinionsundersökning.

Egnatankar ser detta som en ovärdig "omröstning" som sårar familjen. Jag förstår Egnatankars sätt att se på det hela. Men att ta hand om flyktingar eller ha andra nära band till flyktingar är ett samhällsfenomen. Det är därför sociologiskt intressant att se hur folk ser på saken. Tyvärr kan det bara göras i ett konkret fall.

161 personer har hittills svarat på enkäten

http://www.polljunkie.com/poll/ewmpit/mordet-p-en-kvinna-i-kil

Instämmer du i påståendet: Det är inte alls synd om kvinnan i Kil som blev mördad av en Afghan hon tog hand om. Hon får skylla sig själv!

97 ( 60,2%) Jag instämmer fullständigt!
38 ( 23,6%) Jag instämmer i viss mån!
8 ( 5%) Jag har ingen åsikt då jag saknar information!
5 ( 3,1%) Jag tar i viss mån avstånd från detta påstående!
13 ( 8,1%) Jag tar helt avstånd från detta påstående
161 ( 100%) Totalsumma

Flytta gärna länken för omrästningen till andra sidor, t.ex. facebook och liknande så att vi får upp antalet svar.
Senast redigerad av VictoriaWestling 2019-06-30 kl. 10:33.
Citera
2019-06-30, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Egnatankar
Gärningsmannen kommer absolut inte att får livstid. Jag är rätt säker på att svensk lag förbjuder att någon som är under 21 år får dömas till livstid. Kom också ihåg att "helt vuxna" mördare mycket sällan döms till livstid i Sverige. Alldeles nyligen läste jag om en man som fick 14 år för ett mord. Och det faktum att GM i Kil är under 20 innebär att han får ytterligare rabatt. 6 eller 7 års fängelse, kanske 8, är nog vad man kan vänta sig, och då är han ute efter 4 eller 5.

Perfekt signalpolititik där.

Blir som en extra snorloska i nyllet från etablissemanget på anhöriga och vänner som kanske är ledsna på riktigt över Batik-Ingrids avrättning.

Man kan bara spekulera i hur tankarna går innerst inne hos släktingar som fått sina familjemedlemmar mördade av asylare de senaste åren.

Skulle vara så spännande om någon kunnat göra en reportagebok där de anhöriga anonymt finge prata av sig om vilka mekanismer som sätts igång.

Förstående, ånger, hämndlystnad, politiskt uppvaknande osv.
Citera
2019-06-30, 10:34
Medlem
Gahans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBollocks
Nej, inte intressant då kvinnan som författat inlägget uppenbarligen är gravt utvecklingsstörd.
Vad grundar du det på?
Källa önskas då inget i texten tyder på att hon är det minsta utvecklingsstörd.

Eller är det kanske bara ditt önsketänkande då du inte har förmågan själv att förstå texten.
Citera
2019-06-30, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swedeflyer
Läs detta, ytterst intressant.

https://www.facebook.com/525569505/posts/10156593637024506?s=100003342847155&sfns=mo
Bästa inslaget i denna tråd!
Tack för den Swedeflyer!
Den förklarar ju varför illbattingen tar henne av daga.
Citera
2019-06-30, 10:43
Medlem
Fladerlappens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VictoriaWestling
Ja, hur många tycker att hon hade sig själv att skylla. Det är en intressant fråga rent sociologiskt. Varför inte hjälpa mig få svar på den? Sprid gärna frågan i andra medier.

http://www.polljunkie.com/poll/ewmpit/mordet-p-en-kvinna-i-kil

Resultat:
http://www.polljunkie.com/poll/xbsgoj/mordet-p-en-kvinna-i-kil/view
Är du helt bäng ditt jävla avskum?
Lågt att försöka göra någon politisk poäng och lägga skulden på offret.
Tanten verkar ha varit en naiv men otroligt god som människa och sett det fina i människor.
Hatar själv ensamkommande afghaner men sådana här vidriga polls kommer göra att gemene man tar avstånd från de som är kritiska mot invandringen.
Citera
2019-06-30, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fladerlappen
Är du helt bäng ditt jävla avskum?
Lågt att försöka göra någon politisk poäng och lägga skulden på offret.
Tanten verkar ha varit en naiv men otroligt god som människa och sett det fina i människor.
Hatar själv ensamkommande afghaner men sådana här vidriga polls kommer göra att gemene man tar avstånd från de som är kritiska mot invandringen.

Ja det är riktigt avskum som tycker att kvinnan fick vad hon förtjänade/ får skylla sig självt.
De som anser det är ju inte bara invandringskritiker utan fullblodsrasister och avskum.

Det är det som är felet med dagens politiska klimat.
Nu för tiden kan många inte respektera oliktänkande och att personer har olika politiska åsikter. Detta gäller från alla politiska håll.
Den här typen av polarisering är otroligt skadligt för samhället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in