2019-06-28, 23:55
Medlem
Castlevanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zned
Haru sett de här :?

Arnstberg är väldigt bra. Han är ju Etnolog och har forskat på Zigenarna. Han säger saker om Zigenarna och deras kultur. Som mest består av bedrägerier och åldringsbrott.
Arnstberg säger saker som GW PERSSON aldrig skulle våga andas ett knyst om. Konstigt att inte Arnstberg fått sitta inne för HMF.

Jo, har följt SWEBBTV ett bra tag nu. Tänkte närmast på programserien Den fjärde statsmakten.
Där har det varit Bern för hela slanten förutom ett program med Tullberg.

Edit: Ska rätta mig. Tullberg var även med i avsnitt 2 som handlade om SVT, då tillsammans med Bern.

Det väcker dock frågeställningar. Vad hände med Sjunnesson. Varför har Tullberg och Arnstberg fått allt mindre utrymme. SWEBBTV är som bäst när nämnda herrar och Bern tilldelas lika stor plats.

Willgert kanske föredrar Bern, liksom Sjunnesson hade Tullberg som sin parhäst i de tidiga programmen?

Citat:
Ursprungligen postat av tumbleeweed
Arnstberg har dock lite för mkt "bitter gubbjävel" över sig. Bern e lite mer "mysgubbe". Även om arnstberg är intressant att lyssna på så blir man inte spec pepp efter att ha sett ett program med honom.

Kan förstå hans bitterhet då etablissemanget och även en del nära och kära vände honom ryggen efter han sa sanningen om zigenarna.

Man blir klokare efter att ha lyssnat på honom.
Citera
2019-06-29, 21:26
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Tycker tugget i Fjärde Statsmakten kan vara lite väl repetitivt, speciellt när Lars Bern ständigt kör samma salvor. Det är klimatbluff och idiotiska politiker om vartannat; inte så mycket annat avsnitten bjuder på i nuvarande form. Är mer peppad inför lördagsintervjuerna.

En bra längre intervju denna lördag med Elsa Widding, energiexpert som synat klimatbluffen och skrivit boken Klimatkarusellen.

https://www.youtube.com/watch?v=ysJIEaE1-Xc
Citera
2019-06-30, 20:01
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Haru sett de här :?

Arnstberg är väldigt bra. Han är ju Etnolog och har forskat på Zigenarna. Han säger saker om Zigenarna och deras kultur. Som mest består av bedrägerier och åldringsbrott.
Arnstberg säger saker som GW PERSSON aldrig skulle våga andas ett knyst om. Konstigt att inte Arnstberg fått sitta inne för HMF.

De vågar inte.
Att åtala en etnolog för HMF som stödjer sig på forskning, statistik, fakta skulle skicka Sverige till medeltiden i övriga länders ögon. De vågar inte.

Så MSM ignorerar Arnstberg. Misskrediterar o brunsmetar.

Som moteld ger man Jerzy Snackis i uppdrag att säga att allt är socioekonomiska faktorer.
Citera
2019-06-30, 20:05
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Tycker tugget i Fjärde Statsmakten kan vara lite väl repetitivt, speciellt när Lars Bern ständigt kör samma salvor. Det är klimatbluff och idiotiska politiker om vartannat; inte så mycket annat avsnitten bjuder på i nuvarande form. Är mer peppad inför lördagsintervjuerna.

En bra längre intervju denna lördag med Elsa Widding, energiexpert som synat klimatbluffen och skrivit boken Klimatkarusellen.

Skulle säga att Elsa Widding intervjun är bland Swebbtvs bättre.

Mycket tänkbart o lärorikt.

Mer sådant.
Citera
2019-07-01, 19:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas

Jag håller med. Det räcker med att man ser Lars Bern någon gång varannan/tredje månad, och först kollar in ämnet som han ska prata om. Det har blivit för många upprepningar och resonemang han redan har fört 10 gånger tidigare.

Lördagsintervjuerna håller fortfarande hög klass!
Citera
2019-07-01, 19:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Castlevania
Willgert/Bern är ett radarpar i Fjärde statsmakten. Hade dock önskat att även Tullberg och Arnstberg medverkade nån gång. Den förstnämnda har bara medverkat i 1 av 12 program. Arnstberg inte överhuvudtaget. Bern genererar i flest klick men låt fler röster/åsikter komma till tals tack.

Helt klart mer Tullberg åt oss! De flesta har kommit upp i en aktningsvärd ålder, så bäst att låta dem tala och medverka medan det fortfarande går. Tullberg får gärna ha en egen timme varje vecka där han berättar.

Citat:
Ursprungligen postat av tumbleeweed
Arnstberg har dock lite för mkt "bitter gubbjävel" över sig. Bern e lite mer "mysgubbe". Även om arnstberg är intressant att lyssna på så blir man inte spec pepp efter att ha sett ett program med honom.

Jag förstår vad du menar, och de flesta i den sfären har sin grej som de hela tiden återkommer till, på grund av personliga bataljer och insikter, tror jag. Ingrid Carlqvist, Arnstberg, Gunnar Sandelin (var har han tagit vägen, förresten, förutom i konferenserna?) med flera, de har alla sina upprepningar och sätt att röra sig kring ämnet. Arnstberg är trött, trött i själen, men han måste få det sagt och skrivet, annars skulle han nog helt gå under. Men han förtjänar all respekt och förhoppningsvis blir hans arv mer uppskattat längre fram. Jag vet om att han själv inte tror det.
Citera
2019-07-01, 19:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av M Nordström
Jag tycker att SWEBBTV har rätt många intressanta intervjuer. Fast visst någon kanske kan vara lite konspiratorisk.

Och i Claes Hedbergs Palme-bok kan vi läsa hur det var CIA som gjorde "konspirationer" negativa hos allmänheten, bilden och hur man ställde upp det för att det direkt skulle skapa en olustig och komisk känsla hos mottagaren som då kunde avfärda det lättare och låta den ensamma stollen få leva isolerat med sina teorier, i samband med Kennedy-mordet. Tänk alla som utmanat kyrkan och andra genom historien, vad konspiratoriskt det måste ha låtit och uppfattats som, till den grad att de blev reellt anklagade och dömda! Eller varje gång någon påtalat vad en elit egentligen sysslar/t med. Konspirationer och teorierna/faktan runt dem är faktiskt det som håller i manicken till förändring och till viss del utveckling, skapar nya kunskapsbaser och intressen, och leder till avslöjanden och andra system. Konspirationen finns alltid närvarande och behöver inte innefatta en hel stat eller ett rikt sällskap, det kan också röra sig om en ort, en småstad, en familj eller två individer. Människan med sina egenskaper och drag gör att man på något sätt alltid kommer befinna sig mitt i en konspiration med ibland bra och ibland dåliga konsekvenser för en själv.
Citera
2019-07-01, 23:36
Medlem
Fjärde statsmakten eller swebbtv riktigt bra. Älskar programmet.

Synd inte SVT kunde sända avsnitten på måndagar kl 20
Citera
2019-07-02, 19:47
Medlem
Zneds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Belavia
Trots allt är ändå judefrågan det mest centrala som de förr eller senare måste adressera. Och om de inte har gjort det än, så har de säkert gjort rätt i det. Närmar man sig pudelns kärna blir man snabb nedsläckt antar jag?

Så det är ingen retorisk fråga där jag ämnar att förminska deras arbete. Jag är bara nyfiken på om de alls varit i närheten av frågeställningen då jag själv bara sett brottstycken som sagt.

Är du med på mitt resonemang?

För att svara i SWEBBTVs ställe. Här säger Lars Bern att detta har inte ett dugg med olika konspirationer att göra, som till exempel den Judiska sammansvärjningen.

Det är endast en konsekvens av att de stora företagen har blivit så enormt rika och fått en motsvarande enormt stor makt. Makt att kunna avskaffa nationalstatena frihet och självbestämmande och dess gränser.
Citat:
Titta på ”Konferensen 19 maj del 5: tekn dr Lars Bern - Varför drivs massinvandringen på?” på YouTube https://youtu.be/R1oW9YIf2PI

Nu vet jag att överhuvud diskutera Judarna på Flashback är som att sätta foten i ett getingbo. MEN här har faktiskt SWEBBTV berört judarna och deras inflytande. Och du får gärna ha dina åsikter för mig.

Judarna har något som vi inte har nämnligen detta att för en Jude så går andra Judar före.

Muslimerna har ett liknande förfarande den så kallade UMMAN. Från Wikipedia
Citat:
Umma (arabiska: أمة ) är de troendes islamiska församling, som Muhammed började bygga upp i Medina år 622. Ordet används i dag också för att uttrycka en världsvida muslimsk religiös gemenskap
Senast redigerad av Zned 2019-07-02 kl. 20:12.
Citera
2019-07-05, 15:08
Medlem
Sam.Boyds avatar
Åter en sympatisk intervju av Willgert. Denna gång med inblandade i bensinupproret 2.0

Speciellt gillade jag att miljökämpen från Umeå fick tid att utveckla sina tankar. Samt svara på lite intelligenta frågor..
Citera
2019-07-05, 22:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av broder112
Fjärde statsmakten eller swebbtv riktigt bra. Älskar programmet.

Synd inte SVT kunde sända avsnitten på måndagar kl 20

Hajade till lite när jag slog på dumburken faktiskt och såg att det var swebbtv som sände, Öppna kanalen förvisso och inte SVT.
Förstår inte varför inte fler aktörer som Palaestra och Nordfront tv t.ex prövar den vägen. Kostar inte särskilt mycket och alltid når man några som aldrig självmant söker upp oppositionell media.
De verkar ju ha hyffsat högt i tak. Drevet kommer väl förr eller senare, men då har man tjänat in det som lagts ut tack vare gratisreklamen.
Citera
2019-07-06, 10:55
Medlem
Clawdices avatar
Citat:
Judarna har något som vi inte har nämnligen detta att för en Jude så går andra Judar före.

Muslimerna har ett liknande förfarande den så kallade UMMAN.
Judarna har dock en mer utstuderad hierarki, där man gärna offrar andra judar för större agendor.
Vidare så är det självklart att blod är tjockare än vatten, varför judar är så mån om att kalla sig en distinkt etnisk grupp. Muslimer däremot har inte i närheten samma paranoida syn på sig själva, utan går samma öde till mötes som de kristna. En tro är något du bara kan koppla på eller av, eller något som kan urvattnas eller tolkas på olika sätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in