2019-06-29, 17:32
Medlem
kinematisists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Jag har ingen förståelse för någon som konsumerar över sin budget oavsett könet på personen. Kreditkort är endast något som bör ägas i särskilda fall och lån bör ej beviljas till annat än hus och större investeringar.

Däremot är jag inte så säker på att det är männens pengar som shoppas upp. Kvinnor arbetar som bekant i Sverige och handlar för egna pengar. Sen är jag inte för onödig konsumtion så det är inte det jag försvarar här, utan snarare alla förutfattade meningar om kvinnors agerande och icke agerande.

Och sen, skärp dig lite när du skriver. Det var nära att jag inte svarade dig överhuvudtaget på grund av dina överdrifter och alla hatbeskrivningar om kvinnor. Man är rätt trött på såna användare.

Har det någonsin bekommit dig att det kanske inte är dig jag skriver åt? Däremot är du mitt content och min underhållning. Den tackar jag för.

Ställer du dig bakom ett horribelt ideal så ska du också få det förakt och häcklande du förtjänar. Dessutom behöver landet konflikträdd mindre tillrättalagd diskurs och mer konflikt som ställer saker till sin spets och driver fram nya tankar och bättre ideal.

Ja, när får vi se en feminism som slutar med att missunnsamt peka skuldens finger på mannen och istället blickar sig i spegeln och skådar sitt eget enorma, blekfeta fondyosande hyckleri i frågan?

När får vi se EN feminist som spolar sin egen degenererade ideologi och börjar på allvar fråga sig hur kvinnor i större grad ska ställa sig till förfogande för den produktiva medelklassen som sitter på den kompetens som gör Sverige konkurrenskraftigt?

Ja, min fråga till dig är vad din och feminismens orsak är till detta? Kan du ge mig en orsak till varför dagens svulstiga feminism är direkt kontraproduktiv med att stärka kvinnors roll i en tekniskt avancerad civilisation? Du har fått några ledtrådar och kan säkert spinna vidare på dem.

Frågorna är onekligen många och svaren är få. Men en skål praliner kommer säkert få dig att må bättre samtidigt som du gör din intersektionella analys i den ekokammare du själv valt att gällt gapa dig hes i.
Citera
2019-06-29, 17:46
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Tydligen fake news ännu en gång. Vilket jag kände på mig, världens intelligentaste människa lämnar rimligen fler spår efter sig än som kolumnist i en okänd tidning.

Jag noterar en viss likhet mellan madame Savant-fake och de flesta av lupacs kvinno-googlingar. Till en början ser artiklarna bra ut, verkar seriöst. När man sedan för 3-4e gånger läser identiska formuleringar så förstår man att allt har en enda källa, som inte behöver vara sann, och sedan sprider kvinnor, i sin glädje över att ha funnit något som "kvinnor kan", denna fake news vidare på massor med andra hemsidor. Nu även på FB.

Finns 100-tals sidor som nämner Savant. Men inte en enda värdig att kallas källa i svenska wikin, allt är fake. Hennes artikel borde rimligen tas bort, men jag kan tänka mig att de fåtaliga wiki-kvinnorna skulle bli upprörda. Vi som är mer erfarna vet naturligtvis att källgranska. Den här tråden har lärt mig att män är bättre än kvinnor på att källgranska.

Edith Stern (f 1952) med uppskattad IQ över 200, är ingenjör och IBM-uppfinnare med doktorsexamen i matematik. När hon var blott 11 månader gammal kunde hon kommunicera med hjälp av kort, som ettåring började hon kunna känna igen några av bokstäverna i det latinska alfabetet. Vid 2 års ålder kunde hon hela alfabetet. Hon gick på college när hon var 12 år och blev lärare vid 16 års ålder.

Eftersom standardavvikelsen är 15, så är sannolikheten att någon ska ha en IQ på 200 i princip obefintlig. Med en världsbefolkning på 7 miljarder kan man grovt beräkna den förväntade IQ för ”världens smartaste person” utifrån den normala IQ-fördelningen. Då får man fram en IQ på ca 194,6 som den högsta IQ av de cirka 7 miljarder människor i världen. En enda människa i hela världen med denna uppmätta IQ. För att kunna mäta en IQ på 195 krävs det 9 miljarder människor vilket är två miljarder fler än nuvarande befolkning.

Så av denna anledning ska man ta siffror på IQ 195 och högre med en skopa salt. Det är ju svårt att beräkna IQ-poäng med hög precision och noggrannhet i IQ-fördelningens oändligt små svansändar, från IQ 170 och högre.

Det är bortom allt tvivel att Marilyn vos Savant är en av världens smartaste människor idag. Hennes verifierade IQ är 190. Jämför hennes intelligens med den genomsnittlige nobelpristagarens IQ som är 130-140, vilket är fullt tillräckligt om man vill satsa på en toppkarriär inom vetenskap. Talang och flera års hårt arbete är dock viktigare faktorer än enbart hög IQ om man vill nå den absoluta toppen.

Det är än så länge inte verifierat vem som har eller haft världens högsta IQ. Samtliga IQ-värden över 195 är ingenting annat än grovt uppskattade, för som jag tidigare påpekat finns i princip inga nu levande personer som har över 195 i faktiskt uppmätt och verifierat IQ.

Ca 106 miljarder människor har levat på jorden under hela mänsklighetens historia. Eftersom det går en människa på 9 miljarder med en IQ på 195 eller högre, så har det funnits i runda slängar 12 människor med denna extremt höga IQ - verifierat, ej uppskattat. Det är mycket större chans att pricka in alla rätt siffror på det amerikanska lottospelet Powerball än att bli född som ett megageni med en IQ 195. Chansen att vinna på nämnda lotto är 1 på 82 miljoner - hundra gånger ”lättare”.

Du är bland de sämsta källgranskarna i det här forumet. Jag har punkterat åtskilliga av dina ”fakta” med sanna fakta direkt från forskningen eller statistiken. T ex din lista med världsmästare i skytte. Du glömde ta med i beräkningen att manliga tävlande skjuter fler skott än kvinnliga, vilket ger dem fler poäng. Visst är det surt att du missade detta självklara faktum. För dålig källgranskning, antar jag.
Citera
2019-06-29, 18:18
Medlem
kinematisists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lupac
Edith Stern (f 1952) med uppskattad IQ över 200, är ingenjör och IBM-uppfinnare med doktorsexamen i matematik. När hon var blott 11 månader gammal kunde hon kommunicera med hjälp av kort, som ettåring började hon kunna känna igen några av bokstäverna i det latinska alfabetet. Vid 2 års ålder kunde hon hela alfabetet. Hon gick på college när hon var 12 år och blev lärare vid 16 års ålder.

Eftersom standardavvikelsen är 15, så är sannolikheten att någon ska ha en IQ på 200 i princip obefintlig. Med en världsbefolkning på 7 miljarder kan man grovt beräkna den förväntade IQ för ”världens smartaste person” utifrån den normala IQ-fördelningen. Då får man fram en IQ på ca 194,6 som den högsta IQ av de cirka 7 miljarder människor i världen. En enda människa i hela världen med denna uppmätta IQ. För att kunna mäta en IQ på 195 krävs det 9 miljarder människor vilket är två miljarder fler än nuvarande befolkning.

Så av denna anledning ska man ta siffror på IQ 195 och högre med en skopa salt. Det är ju svårt att beräkna IQ-poäng med hög precision och noggrannhet i IQ-fördelningens oändligt små svansändar, från IQ 170 och högre.

Det är bortom allt tvivel att Marilyn vos Savant är en av världens smartaste människor idag. Hennes verifierade IQ är 190. Jämför hennes intelligens med den genomsnittlige nobelpristagarens IQ som är 130-140, vilket är fullt tillräckligt om man vill satsa på en toppkarriär inom vetenskap. Talang och flera års hårt arbete är dock viktigare faktorer än enbart hög IQ om man vill nå den absoluta toppen.

Det är än så länge inte verifierat vem som har eller haft världens högsta IQ. Samtliga IQ-värden över 195 är ingenting annat än grovt uppskattade, för som jag tidigare påpekat finns i princip inga nu levande personer som har över 195 i faktiskt uppmätt och verifierat IQ.

Ca 106 miljarder människor har levat på jorden under hela mänsklighetens historia. Eftersom det går en människa på 9 miljarder med en IQ på 195 eller högre, så har det funnits i runda slängar 12 människor med denna extremt höga IQ - verifierat, ej uppskattat. Det är mycket större chans att pricka in alla rätt siffror på det amerikanska lottospelet Powerball än att bli född som ett megageni med en IQ 195. Chansen att vinna på nämnda lotto är 1 på 82 miljoner - hundra gånger ”lättare”.

Du är bland de sämsta källgranskarna i det här forumet. Jag har punkterat åtskilliga av dina ”fakta” med sanna fakta direkt från forskningen eller statistiken. T ex din lista med världsmästare i skytte. Du glömde ta med i beräkningen att manliga tävlande skjuter fler skott än kvinnliga, vilket ger dem fler poäng. Visst är det surt att du missade detta självklara faktum. För dålig källgranskning, antar jag.

För att inte tala om en legend i datorsammanhang; flottiljamiral Grace Hopper, medskapare till den första kompilatorn som revolutionerande programmeringen av datorer.

Med ett IQ som sopar banan med de flesta medelmåttor inom ”manosphere/MGTOW” som inbillar sig själva besitta ett högt IQ.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Grace_Hopper
I sitt arbete fann hon att det var onödigt arbetsamt att programmera beräkningsautomaterna och kom på idén att göra ett program som kunde översätta text till datorspråk, en så kallad kompilator. Hennes Flow-Matic var den första kompilatorn som översatte engelska till maskinspråk, och blev klar 1952. När man senare såg ett behov av en kompilator anpassad för att skriva datorprogram för ekonomi och annan företagsinriktad hantering (engelska common business orientation) ledde hon en grupp som med Flow-Matic som utgångspunkt skapade COBOL (COmmon Business Oriented Language) som blev klart 1959 i sin första version.
Sedan har vi förstås Lisa SU, AMD’s VD:

https://en.wikipedia.org/wiki/Lisa_Su
Su was appointed president and CEO of AMD in October 2014, after joining the company in 2012 and holding roles such as senior vice president of AMD's global business units and chief operating officer. She currently serves on the boards of Analog Devices, Global Semiconductor Alliance and the U.S. Semiconductor Industry Association, and is a fellow of the Institute of Electrical and Electronics Engineers (IEEE). Recognized with a number of awards and accolades, she was named Executive of the Year by EE Times in 2014[11] and one of the World's Greatest Leaders in 2017 by Fortune.
Två kvinnor som hellre lade/lägger pannan i djupa veck än gapar i en intersektionell ekokammare.

Något för ”Fitt Club” att överväga att göra istället för att prångla ut nästa drapa i det snart nedlagda gammelmedia?

Citera
2019-06-29, 18:22
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Du får väl ange vad du menar, gärna med ett citat, du är mycket dålig på det flickan. Detta är dock allmänkunskap och du har säkert använt din mans pengar också om någon man har velat ha dig någon gång. Detta vet du.

Faktiskt inte. Jag är uppväxt i en relativt välbeställd familj så har aldrig ens tänkt tanken att använda andras pengar. Har egna, så varför skulle jag?
Jag värdesätter andra egenskaper i en relation framför just pengar. Som till exempel att det är en riktig man som beter sig som en. Ber jag honom att byta däcken eller klippa häcken vill jag inte höra "öö nä det kan lika gärna du göra".
När jag har varit i relation har det varit så att man har betalt båda två lite när det passar.
Som jag sa tidigare är det inte så att gemene ung herre i Sverige har massvis med pengar.
Min pappa däremot har tjänat en del under sin livstid
Citera
2019-06-29, 18:26
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Faktiskt inte. Jag är uppväxt i en relativt välbeställd familj så har aldrig ens tänkt tanken att använda andras pengar. Har egna, så varför skulle jag?
Jag värdesätter andra egenskaper i en relation framför just pengar.
När jag har varit i relation har det varit så att man har betalt båda två lite när det passar.
Som jag sa tidigare är det inte så att gemene ung herre i Sverige har massvis med pengar.

Haha du gör det igen, säger emot dig själv direkt, som så många gånger förut

"Min pappa har pengar så jag använder inte andras pengar..."
Citera
2019-06-29, 18:45
Medlem
kinematisists avatar
Citat:

Jag inbillar mig att två ”self-made” kvinnor som Grace Hopper och Lisa Su inte skulle få för sig att naivt ljuga om hur de altruistiskt står redo att gifta sig ner i den sociala hierarkin och dessutom skryta om sina föräldrars djävla pengar, som säkerligen stals på det ena eller andra sättet från de människor hon föraktar; den produktiva medelklassen, däribland kvinnor.
Citera
2019-06-29, 19:00
Medlem
kinematisists avatar
Citat:
Jag värdesätter andra egenskaper i en relation framför just pengar. Som till exempel att det är en riktig man som beter sig som en. Ber jag honom att byta däcken eller klippa häcken vill jag inte höra "öö nä det kan lika gärna du göra".

Klipp häcken och byt däck på bilen själv, din bekväma fan. Skaffa dig ett riktigt jobb istället för att envetet fortsätta på din bekväma väg mot arbetslöshet. Det är dags att avprogrammera dig själv från din inbillade offerroll.

Min partner, som är ingenjör, hjälpte min gamla mor med att skruva ihop sin nya cykel häromdagen. När senast gjorde du något som var av ett konkret värde för någon annan?
Citera
2019-06-29, 19:12
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kinematisist
Klipp häcken och byt däck på bilen själv, din bekväma fan. Skaffa dig ett riktigt jobb istället för att envetet fortsätta på din bekväma väg mot arbetslöshet. Det är dags att avprogrammera dig själv från din inbillade offerroll.

Min partner, som är ingenjör, hjälpte min gamla mor med att skruva ihop sin nya cykel häromdagen. När senast gjorde du något som var av ett konkret värde för någon annan?

Moment22x22 använder inte andras pengar skrev hon för hon har en rik pappa så hon behöver inte det. Här visar hon den typiskt kvinnliga attityden, de pengar som männen i deras närhet har är deras pengar så att använda dessa pengar är inte att använda andras pengar.
Citera
2019-06-29, 19:21
Medlem
kinematisists avatar
Citat:
Moment22x22 använder inte andras pengar skrev hon för hon har en rik pappa så hon behöver inte det. Här visar hon den typiskt kvinnliga attityden, de pengar som männen i deras närhet har är deras pengar så att använda dessa pengar är inte att använda andras pengar.

Så är det förstås. Har exempelvis männen i hennes liv en risig bil så är det ”hans” bil. Har de däremot en fin bil så blir det per automatik förstås ”vår” bil.

Grace Hopper och Lisa Su köper sina egna djävla bilar och är inte beroende av andra för att definiera sin egen sociala status och konstruktiva prestationer i livet. Det fixar de alldeles självmant på egen hand genom hårt arbete och att samarbeta med sympatiska människor som gärna räcker sin hjälpande hand om det skulle behövas.

Där skulle den svenska varianten av ”Fitt Club” ha någonting att lära sig.

Citera
2019-06-29, 19:34
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:

Familjens pengar är en annan sak. Vi har en stark lojalitetskänsla och hjälper varandra i vår familj. Sen är det mina egna pengar jag använder, eftersom jag arbetar och alltid har gjort. Mina föräldrar har inte uppfostrat några soffliggare förstår du.
Att man sen kan spara pengar för att man har vissa fördelar hemifrån gällande boende eller andra områden blir ju indirekt att dra nytta av vad någon annan tjänat.

Men nu ska jag tala om en sak för dig, och det är att det har aldrig varit "pappas pengar."
Han och mamma har varit gifta i 30 år och hade upplägget att hon var hemmafru tills alla barn var över årskurs 6. Mamma har tyckt detta var underbart att få vara hemma och pappa ville jobba. Men inte en enda gång har jag hört något gnabb om pengar typ "det är jag som tjänar pengarna". Utan som gifta delar man, min pappa är ju intelligent nog att förstå att han inte hade kunnat ha en stor familj och tjäna så pass bra om inte mamma var hemma och skötte allt annat.
Så, det finns inget "kvinnor använder männens kreditkort" i välfungerande familjer utan där hjälps man åt och kompletterar varandra.
Det förutsätter förstås att de inblandade är vettiga och inte är av den egoistiska eller giriga sorten.
Citera
2019-06-29, 19:37
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Familjens pengar är en annan sak. Vi har en stark lojalitetskänsla och hjälper varandra i vår familj. Sen är det mina egna pengar jag använder, eftersom jag arbetar och alltid har gjort. Mina föräldrar har inte uppfostrat några soffliggare förstår du.
Att man sen kan spara pengar för att man har vissa fördelar hemifrån gällande boende eller andra områden blir ju indirekt att dra nytta av vad någon annan tjänat.

Men nu ska jag tala om en sak för dig, och det är att det har aldrig varit "pappas pengar."
Han och mamma har varit gifta i 30 år och hade upplägget att hon var hemmafru tills alla barn var över årskurs 6. Mamma har tyckt detta var underbart att få vara hemma och pappa ville jobba. Men inte en enda gång har jag hört något gnabb om pengar typ "det är jag som tjänar pengarna". Utan som gifta delar man, min pappa är ju intelligent nog att förstå att han inte hade kunnat ha en stor familj och tjäna så pass bra om inte mamma var hemma och skötte allt annat.
Så, det finns inget "kvinnor använder männens kreditkort" i välfungerande familjer utan där hjälps man åt och kompletterar varandra.
Det förutsätter förstås att de inblandade är vettiga och inte är av den egoistiska eller giriga sorten.

Hehe, du skrev att du inte lever på din man men uppenbarligen går det bra att leva på din pappa för han har jobbat och tjänat mycket pengar till skillnad från dig som lever på män.

Källa:
(FB) Är kvinnor bättre än män på något?
Citera
2019-06-29, 19:37
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kinematisist

Vad babblar du om arbetslöshet? Är du helt tappad bakom vagnen?
Det var inte alls längesen faktiskt, en månad sen cirka. Dessvärre förtjänade inte personen tjänsten. Som bekant finns det människor som inte har vett nog att värdesätta när någon gör något för dem, och detta var en sån.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in