Citat:
Ursprungligen postat av
Svenne-i-Banan
Men då får du väl försöka påpeka felaktigheter i det jag skrivit men det klarade du inte av.
Nej det du skrev att jag hade sagt var din fantasi och inget citat av mig. Försök skilja på det.
Det är inte min sak att lägga mig i hennes val och prioriteringar och det har jag inte gjort heller.
Däremot ställde jag en fråga till dig som du hela tiden duckar för:
För vissa kan det som sagt vara bättre ekonomiskt att bo billigt på landet även om de då får högre reskostnader. Men varför ska de då få bidrag om de väljer det mest ekonomiska alternativet?
Alltså det är som att prata med en vägg...
Så här:
1 Jag citerade både dig och Bajsboo och svarade er. Du väljer att läsa det jag skrev som svar till Bajsboo och svarade mig på det "att jag visst gjort ett val" när det endast var mitt svar riktat till Bajsboo. När jag försöker förklara detta så är det mitt fel att du inte kunde särskilja på mina svar i förstaläget. Grattis!
2. Vad är endast en fantasi?
3. Det är inget bidrag och många väljer inte det "ekonomiska alternativet" av egoistiska skäl. De väljer det för att alternativet att flytta närmre inte finns. Hur svårt ska det vara att begripa detta? Vad skadar det dig att de får göra avdrag för resan till arbetet? Hade det varit bättre att de inte kunde pendla till sitt arbete alls och istället då faktiskt gå på bidrag. Det tycker jag är skit i alla fall.