2019-06-24, 10:17
Medlem
Akvaristenno1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fenjal888
Fast om du är okej med DAA, ZMA och så vidare som kosttillskott och tycker detta är naturligt, då är det lika naturligt att injicera testosteron rätt in i låret då vi alla har testosteron i kroppen naturligt.

Ja, alltså är enbart insatt i "naturliga" metoder så kan inte uttala mig så hårt. Men du menar att man slipper bieffekter osv med rent testo? Är det skillnad på rent testosteron (om det är det du menar) och andra AAS?

Enbart testo låter ju som i princip som samma sak som tillskott, så då har du rätt.
Citera
2019-06-24, 12:40
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akvaristenno1
Ja, alltså är enbart insatt i "naturliga" metoder så kan inte uttala mig så hårt. Men du menar att man slipper bieffekter osv med rent testo? Är det skillnad på rent testosteron (om det är det du menar) och andra AAS?

Enbart testo låter ju som i princip som samma sak som tillskott, så då har du rätt.

Jag menar att ALLT kan ha brist på och även överdosera allt, bieffekter finns som potentiell risk även för "naturliga" ämnen, och naturliga ämnen behöver inte vara farligt/dåligt för det är syntetiskt. Testosteron på syntetisk väg är näst intill identiskt (eller utsöndrar i alla fall) samma komponent som naturligt testosteron, men det är ju en olaglig anabol androgen steroid.

Ingenting inom kemins värld är linjärt.
Citera
2019-06-28, 19:05
Medlem
Citat:
Är rätt insatt i hur man boostar testot på bästa sätt (NATURLIGT) och även fast Flashback inte är känt för att hålla en hög nivå, så ställer jag ändå frågan: Vilka metoder/vilka tillskott är bäst?

Det finns flera erkända sätt att boosta testot på; mat, tillskott och träning.

I matväg gäller det att äta mycket mat med mycket kolesterol, mättat fett osv. - Ägg, avokado, rött kött, kokosolja mm.

Angående tillskott så finns det ju massor av olika "testo-boosters", men även enskilda preparat.

Min åsikt av vilka som fungerar bäst (notera att om du redan har höga testo-nivåer så kommer tillskotten inte märkas av på samma sätt):

DAA. En aminosyra som ger ganska kraftfull effekt, jag märker av skarpare humör, större sexdrift, kraftigare benstomme osv. Notera gärna att jag har sedan innan ganska låga testo-nivåer.

NMDA. Den absolut kraftigaste substansen på marknaden enligt mig! Jag har dock i princip enbart överdoserat detta tillskott, men jag får mycket mörkare röst, kraftigare kropp, mer attityd osv. Man tar en tablett innan man sover.

Bulbine Natalensis. Tabletter som man tar under dagen. Ökade testot på råttor med 350%. Kan dock vara lätt giftigt för din lever bland annat, enligt boken "The Bible of Testosterone supplements" som jag beställde här om dagen!

ZMA. Numera klassiskt testo-booster som man tar innan läggdags. Ingredienser; Zink, magnesium och vitamin B6.

Tribooster/Tribulus. "Tribooster" från Biotech är tribulus i hög dos som ger mig mer energi bland annat. Tribulus är känt och använt sedan länge för att öka testosteron nivåerna!

Övriga/"allmänna" testo-boosters med mixad blend. Tex. Mutant test, Elit Pro testo, SciTec's "Testosterone/Growth Hormone". Mycket bra blandningar som gör att man växer/-ökar testot mer än innan (om man inte har höga nivåer sedan innan). Flera av dessa har även ingredienser som hämmar östrogenet, och det vill man gärna som MAN!

Sedan så ska man styrketräna hårt med många tunga basövningar med helst få reps, men tungt alltså.

Lyckas man inte boosta sitt testo med de här metoderna tillsammans så får man nog räkna sig som en looser

Så, är det fler här som är intresserade utav detta ämne? Berätta gärna för mig om du har ytterligare metoder/tillskott/vad som helst som boostar testot!
Vad har du för källor på att låga reps (med det brukar folk mena 6 reps och lägre) ger högre testonivåer än 8-12 reps som brukar vara det som rekommenderas för optimal ökning av muskelmassan?
Citera
2019-06-28, 20:20
Medlem
Akvaristenno1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lauritzen
Vad har du för källor på att låga reps (med det brukar folk mena 6 reps och lägre) ger högre testonivåer än 8-12 reps som brukar vara det som rekommenderas för optimal ökning av muskelmassan?

Alltså jag har läst att få reps ökar styrkan mer än muskelmassan, och det ska därför ge mer ang tillväxthormoner/testosteron. Har ingen länk direkt, men har läst det vid ett flertal tillfällen. Ska se om jag kan hitta nåt.. Det behöver dock inte vara vetenskapligt bekräftat, men många säger så.

Sedan så är det ju så att mer muskler = mer testo, så du har helt klart en poäng om du menar att fler reps även det är fördelaktigt. Det beror nog på hur man ser det.
Citera
2019-06-29, 09:57
Medlem
Citat:
Alltså jag har läst att få reps ökar styrkan mer än muskelmassan, och det ska därför ge mer ang tillväxthormoner/testosteron. Har ingen länk direkt, men har läst det vid ett flertal tillfällen. Ska se om jag kan hitta nåt.. Det behöver dock inte vara vetenskapligt bekräftat, men många säger så.

Sedan så är det ju så att mer muskler = mer testo, så du har helt klart en poäng om du menar att fler reps även det är fördelaktigt. Det beror nog på hur man ser det.
Tack för svaret. Jag menar inte det, själv vet jag inte vilket som bäst bidrar till en högre nivå av testosteron, det är anledningen till att jag är intresserad av seriösa källor. Det finns så många påståenden inom träningsvärlden som med åren visat sig sakna stöd inom vetenskapen, för att inte tala om alla påståenden som visat sig vara helt felaktiga.
Citera
2019-06-29, 10:38
Medlem
Jag har dragit slutsatsen att ägg inte är bra för testosteronproduktionen eftersom den ökar kortisolet i kroppen vilket är ett stresshormon - Har jag fått det om bakfoten? Har nämligen lagt av med ägg av denna anledning.
Citera
2019-06-29, 12:14
Medlem
jpettersson1991s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thepirate
Jag har dragit slutsatsen att ägg inte är bra för testosteronproduktionen eftersom den ökar kortisolet i kroppen vilket är ett stresshormon - Har jag fått det om bakfoten? Har nämligen lagt av med ägg av denna anledning.
Ja, där har du nog tänkt lite galet.
Citera
2019-06-29, 14:09
Medlem
Akvaristenno1s avatar
Citat:

Gäsp.. Kolesterol och kortisol är inte samma sak. Har du problem med kortisol kan du använda tex Ashwagandha. Lycka till!
Citera
2019-06-29, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jpettersson1991
Ja, där har du nog tänkt lite galet.

Citat:
Gäsp.. Kolesterol och kortisol är inte samma sak. Har du problem med kortisol kan du använda tex Ashwagandha. Lycka till!
Ja, nog känner jag mig efterbliven nu.
Citera
2019-06-30, 09:12
Medlem
jpettersson1991s avatar
Citat:
Ja, nog känner jag mig efterbliven nu.
Kolesterolet från ägg är sannolikt inte heller något bekymmer för den delen.
Citera
2019-06-30, 17:58
Medlem
Citat:

Det där med få reps = högre testonivåer verkar sannolikt vara broscience, dvs felaktigt.

https://forum.bodybuilding.com/showthread.php?t=177299171
Citera
2019-07-01, 12:05
Medlem
Varför bryr ni er om vilken sorts reps som ger mest testo i kroppen? Ni har inte ens kommit såpass långt att ni kör ett bra träningsupplägg. Träna rätt för målet att bli stor istället. Hur svårt ska det vara. Lyfter ni överhuvudtaget eller är träningen bara en ursäkt att få vistas i linne och dricka red Bull offentligt?
Finns ju nybörjartråden där små frågor får korta svar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in