2019-07-01, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MRZnr1
Varför bryr ni er om vilken sorts reps som ger mest testo i kroppen? Ni har inte ens kommit såpass långt att ni kör ett bra träningsupplägg. Träna rätt för målet att bli stor istället. Hur svårt ska det vara. Lyfter ni överhuvudtaget eller är träningen bara en ursäkt att få vistas i linne och dricka red Bull offentligt?
Finns ju nybörjartråden där små frågor får korta svar.
Adekvata nivåer av testosteron handlar inte bara om träningsresultat utan påverkar även en lång rad andra saker som är relevanta för en homo sapiens. Sexdrift, drivkraft, energinivå, lägre ångestnivåer med mera. Så du kan upphöra med dina nedlåtande och raljanta inlägg.
Citera
2019-07-01, 16:26
Medlem
Akvaristenno1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lauritzen
Adekvata nivåer av testosteron handlar inte bara om träningsresultat utan påverkar även en lång rad andra saker som är relevanta för en homo sapiens. Sexdrift, drivkraft, energinivå, lägre ångestnivåer med mera. Så du kan upphöra med dina nedlåtande och raljanta inlägg.

Word! ;D

Du verkar ju ganska påläst..

Ja, det kan vara en del broscience bakom mitt uttalande om att tunga basövningar med få reps ger mer testo. Dock så är tunga basövningar i sig ganska välkänt att det ger mer tillväxthormoner/testo, men kanske ska man köra fler reps då, jag vet inte.
Citera
2019-07-01, 18:34
Medlem
jpettersson1991s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akvaristenno1
Word! ;D

Ja, det kan vara en del broscience bakom mitt uttalande om att tunga basövningar med få reps ger mer testo. Dock så är tunga basövningar i sig ganska välkänt att det ger mer tillväxthormoner/testo, men kanske ska man köra fler reps då, jag vet inte.
Det krävs dock doping/läkemedel för att öka nivåerna ytterligare om man redan ligger inom normalintervallet av testosteron. Inget som sker av en viss typ av upplägg i gymmet. Det måste tillföras utifrån.
Citera
2019-07-01, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jpettersson1991
Det krävs dock doping/läkemedel för att öka nivåerna ytterligare om man redan ligger inom normalintervallet av testosteron. Inget som sker av en viss typ av upplägg i gymmet. Det måste tillföras utifrån.
Det så kallade normalintervallet är relativt stort, om man tex ligger inom den lägre delen av intervallet kan man i en del fall tjäna på att börja styrketräna, och även sänka sin fettprocent. Men du kanske menade om man vill nå ett snitt över intervallets övre gräns?
Citera
2019-07-01, 19:31
Medlem
Citat:
Word! ;D

"Ganska välkänt" och vad den övervägande vetenskapliga evidensen säger är ibland olika saker.
Citera
2019-07-01, 19:58
Medlem
Akvaristenno1s avatar
Citat:
"Ganska välkänt" och vad den övervägande vetenskapliga evidensen säger är ibland olika saker.

Jag pratade senast igår med en grabb som hållit på med detta länge, han instämde i att man ska köra tunga basövningar för att öka testot/tillväxthormoner. "Pressa" stora/flera muskelgrupper samtidigt. Men det är klart, det var broscience det, haha. Han påpekade även vikten av kolesterol/äggula, zink mm. Då har han både kört AAS och naturliga metoder...

I övrigt så ska jag säga att boken "The Bible of Testosterone Supplements" är väldigt bra, med vetenskapliga studier länkade (i webbversionen)...
Citera
2019-07-01, 20:47
Medlem
Citat:
Jag pratade senast igår med en grabb som hållit på med detta länge, han instämde i att man ska köra tunga basövningar för att öka testot/tillväxthormoner. "Pressa" stora/flera muskelgrupper samtidigt. Men det är klart, det var broscience det, haha. Han påpekade även vikten av kolesterol/äggula, zink mm. Då har han både kört AAS och naturliga metoder...

I övrigt så ska jag säga att boken "The Bible of Testosterone Supplements" är väldigt bra, med vetenskapliga studier länkade (i webbversionen)...
Ja, det verkar som sagt vara broscience. Vad har författarna för utbildningar, forskningserfarenhet och klinisk erfarenhet?
Citera
2019-07-01, 22:00
Medlem
Akvaristenno1s avatar
Citat:
Ja, det verkar som sagt vara broscience. Vad har författarna för utbildningar, forskningserfarenhet och klinisk erfarenhet?

Ena killen tvivlar jag på har någon doktorsexamen, den andra vet jag inte. Den förstnämnde har dock en stor webbsida om ämnet.

Det intressanta (för folk här..) är att de länkar till vetenskapliga studier i princip allt de tar upp. Kan vara något för jpettersson och grabbarna kanske Haha..
Citera
2019-07-02, 06:21
Medlem
jpettersson1991s avatar
Citat:
Det så kallade normalintervallet är relativt stort, om man tex ligger inom den lägre delen av intervallet kan man i en del fall tjäna på att börja styrketräna, och även sänka sin fettprocent. Men du kanske menade om man vill nå ett snitt över intervallets övre gräns?
Precis.

Du diskuterar med en person som tidigare i tråden påstod ökat sina nivåer, utan något kvalificerat test, utan drog slutsatsen förhöjda nivåer med hjälp av en naturläkare som bekräftade (frekvensmedicin) vad han trodde på samt en spegel.

Se följande inlägg.

(FB) Boosta Testosteron FAQ (fyll på!)
Citat:
Hur som helst så vet jag inga blodvärden osv, men jag såg ju skillnaden i spegeln och detta bekräftades när jag var på återbesök hos min naturläkare.

Så kan vi nog komma överens om att denna person pratar strunt.
Citera
2019-07-02, 08:14
Medlem
Citat:
Precis.

Du diskuterar med en person som tidigare i tråden påstod ökat sina nivåer, utan något kvalificerat test, utan drog slutsatsen förhöjda nivåer med hjälp av en naturläkare som bekräftade (frekvensmedicin) vad han trodde på samt en spegel.

Se följande inlägg.

Sant.

Citat:

Förstår inte varför man ska träna på ett speciellt sätt för att man tror sexlusten skulle bli större. Låter som du skulle kunna ha användning av lagliga preparat om du inte är tillräckligt kåt... Du har redan tillräckligt hög nivå av testo som det är och om du tycker du får dåliga resultat av träningen eller vad det nu är så är det nog bara mer kunskap du behöver i ämnet.
Citera
2019-07-02, 11:24
Medlem
Citat:
Precis.

Se följande inlägg.

Ja vill man nå ett snitt över normalintervallet utan att från start vara en outlier så är det bara extern tillförsel som gäller, vad jag kunnat läsa mig till.
Citera
2019-07-02, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MRZnr1
Sant.

Förstår inte varför man ska träna på ett speciellt sätt för att man tror sexlusten skulle bli större. Låter som du skulle kunna ha användning av lagliga preparat om du inte är tillräckligt kåt... Du har redan tillräckligt hög nivå av testo som det är och om du tycker du får dåliga resultat av träningen eller vad det nu är så är det nog bara mer kunskap du behöver i ämnet.
Jag håller med dig i att du ej förstår. Vem har nämnt någonting om mina träningsresultat eller min sexdrift? Ändå så kommenterar du saker du antar här. Du känner ej till min testosteron-nivå, det gör däremot jag. Ändå uttalar du dig tvärsäkert om den, allt detta visar med tydlighet att du är en idiot. Nu orkar jag inte besvara mer av dina förvirrade inlägg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in