2019-06-28, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Tyvärr tror jag du talar för "döva ögon".
Eller med andra ord: Ditt allt igenom korrekta påpekande kommer att falla på hälleberget hos dem som med näbbar och klor och med alla medel (t ex ogrundade anmälningar om att jag skulle använda mig av multipla konton ) kämpar för att 'white-washa' LW och hennes leverne.

Men bra som sagt att du påpekar det där med kartläggning och profilering. Så arbetar riktiga utredare. De får inte hindras av ovidkommande känslopjunk när det gäller att kartlägga ett BO.
LW kan samtidigt i vissa avseenden ha varit en alldeles fantastisk och vacker trebarnsmamma, men som parallellt med detta under åratal idkade lönskaläge med en man hon vigt.
En människa har mer än ett sätt att vara. Vi ser att detta är plågsamt för många i tråden att tvingas ta in.

Nu tycker jag att du förminskar dig själv.
Alla vet att LW hade en relation med en gift man!
Det vi vänder oss emot är dessa påståenden att det var många män, hon utnyttjade för sina sexuella lustar. Att hon skulle sårat massa män, lekt med deras könslor, medverkat i swingers-sällskap, det tar aldrig slut!

Alla människor gör någon gång fel, det finns inga perfekta människor. Men detta sätt LW framstås på i tråden är inte sant, det är bara vidrigt och äckligt och extremt manipulativt vilseledande, ingenting annat!

Det finns ingenting som styrker glorians ständiga smutskastning av LW. NOLL!!
Hur mycket hon än försöker hänvisa till HM för att Glorian väljer att tro på vad HM skrivit.
Det finns ingen utöver HM som kommer med dessa uppgifter om LW. Dessutom skrev aldrig HM om en massa män mig veterligen. Så då återstår endast att LW skulle mördats för att hon var en dålig mor helt plötsligt. Och ingen förutom HM, Glorian och dusjälv, har kritiserat LW för sina val och påstått att hon inte prioriterat sina barn. Ingen mer vad jag vet så är det fortfarande bara NI TRE som ständigt återkommande antyder att hon kan mördats pga hur hon var som mamma.
Dessutom är de enda som har rätt att klaga på LW som mamma, just hennes barn, och de sörjer och saknar henne något enormt.

Det finns,i skriven text att läsa här i tråden, ...bara två personer, som lika återkommande maniskt och pladdrande gudstjafshallelujagloriaprat om hur dåliga val LW gjort, som belyses med att vara grunden till att hon mördas...som påminner om HM.

Vad har vi då plötsligt kvar av HMs, Glorians och ditt belysande av LW som orsakat sin egen död pga sina dåliga val?
-Absolut ingenting, såvida inte någon av er tre mördat henne, för att ni hatade henne och tyckte synd om hennes barn!
Jag finner ingen annan anledning till att ni håller på som ni gör. Därför bör ni två tänka er för hur ni vill framstå i våra ögon.

Lägg nu fram era bevis för att LW gjorde dessa val som orsakat mordet på LW. Vi är flera som efterfrågat detta nu, och som styrker att ni har rätt i era påståenden. Tack!!!
Citera
2019-06-28, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Philomena
Oavsett vem som nu är GM och hur LWs karaktär var, två aspekter som bara verkar dra ner tråden just nu destruktivt tjafs som inte leder någonstans annat än till bråk mellan konton... så har det ju, på tal om något helt annat, funnits en del teorier om att mordet kan ha föregåtts av något mer och med fler personer involverade än det tidigt lanserade svartsjukedramat som motiv.

Hur ser ni andra på dessa olika uppslag utan inbördes rangordning uppräknat här:

1. Gruppering inom geocachingvärlden i Örebro som höll på med insmugglande och distrubuerande av något olagligt medel, kanske i kontakt med Amsterdam. LW fick reda på detta och frispråkig som hon säs ha varit, hotade med att avslöja detta om vederbörande personer inte slutade? Någon mördar henne och flera, dvs samtliga involverade i det olagliga, har då skäl att täcka upp för GM varpå det blir trassligt för polisen att reda ut då falska alibin florerar, ryktesspridning vill dra åt svartsjukedrama som de inte kommer någon vart med osv.

2. Swingers. Helt allvarligt. Lite som ovan scenario men ett slags sex som ingen vill stå för istället. LW som var attraktiv inleder en relation med en man som hon hoppas på ska leda till något genuint, kanske äktenskap en dag. Denne man visar sig sedan ha andra preferenser som LW inte känner sig bekväm med. Till vänner säger hon att hennes besvikelse över den avslutade relationen "bara" rört sig om att han var bisexuell och att hon inte kände sig bekväm med det, men i själva verket handlade det om att han ville ha med henne i en swingers-aktivitet, hon sa nej, det blev bråk, han ångrade att han anförtrott sig, hon började upplevas som ett hot av sådana som var rädda att hon skulle outa dem som med i detta? Frågan är dock om någon som är detta skulle vara så rädd för att det skulle vara känt att hen skulle begå mord för tystnaden? Möjligen om det var personer som samtidigt visade upp helt andra värderingar och var kända för att vara mycket konservativa, men annars?

3. Insnöade GC:are som fuskat, bråkat, rapporterat varandra och som ansåg att LW hade gått för långt då hon t ex tog bort något som HD loggat? Dvs, kan folk gå upp i denna hobby till den grad att de mördat henne för detta? Finns det några som helst pengar i denna hobby?

4. Pedofiluppslaget. LW arbetade med barn och unga, ofta i utsatta miljöer då hon arbetade med ensamkommande som antagligen flytt från krig och misär för ett bättre liv i Sverige. Kan någon av dem ha anförtrott sig åt henne om att hen blivit utnyttjad varpå LW börjat följa upp detta och blivit farlig för någon/några i Örebro? Tjackarn samt andra har ju varit inne på ett litet vildare spår om Vivalla och terrorism. Narkotika används ju inte sällan för att finansiera olagliga aktiviteter och det är ju inte heller okänt att det finns systematiska förövare inom terroristsekter som förgriper sig på värnlösa barn och unga. Kan LW ha råkat få kännedom om någon sådan härva?

Men oavsett om motivet bakom mordet på LW är något av ovanstående mer spektakulära uppslag eller någon form av svartsjukedrama kring SD/HD/JG eller MH, så landar vi hursomhelst i samma tekniska frågor:

- Varför och hur kunde det inte finnas mer tekniska fynd på BP så att GM idag är inringad och gripen?
- Varför planket med alla dess risker? Om GM hade lokalkännedom och bodde i närheten var det en onödig risk. Om GM var geocachare så hade hen nog bättre alternativ i skogen. Om GM var yrkeskriminell/van att vistas i kriminella miljöer, skulle hon då dödats vid planket med en massa övervåld (vilket verkar vara fallet)?
- Varför övervåldet som antytts i tråden ifall GM är en person med ej personlig koppling till den mördade?
Visst, en påtänd knarkare kanske använder övervåld utan att göra det i personlig affekt, men hade en sådan då lyckats göra det utan att lämna spår? På ett sätt helt omedveten om vad hen gör, på ett annat sätt slugt beräknande nog att dölja spåren efter sig? Det går inte ihop.
- Vad tyder på planering? Digitala konversationer? Fynd på BP som inte borde funnits där? Fynd i LWs hem? Fynd hos MGM SD för ett mord, men ej specifikt det utförda? Fynd av utrustning för att dölja spår (handskar, kemiskt medel)?
- Konkret, vad innebär alla turer med byten inom ledningen inom Örebropolisen för de första dagarna?
- Varför gick JG och EF tidigt ut till de vänner inom geocaching som snabbt organiserade en sökkedja efter LW, att de inte skulle varken leta eller prata om att hon var borta? För att polisen sagt det till dem? Borde inte polisen själva gått ut med detta utan att använda sig av t ex JG som var nära vän till deras MGM? Vem sa detta till JG? Varifrån kom uppgifter om att JG även lett Missing People som denne hänvisade till? Stämde inte detta?
-Hur lyckas man missa en person som ligger ca 100 meter från sitt hem? Borde inte rutinen, oavsett vad man tror, vid en försvunnen person, vara att man avsöker den närmsta kilometern iaf för säkerhets skull? En ung man är borta nu i en annan stad och där sattes utöver polisen, tidigt helikoptrar och militären in i sökandet, sedan MSP, sedan civila på vattenskotrar. Varför var det direkt locket på när LW saknades?

Absolut nr 3.
Jag tror också att det har att göra med raderandet av HDs logg.
SD och HD skulle ju till USA och när de såg att LW raderat loggen för HD brann det i huvudet på SD.
Eller så hotade LW att radera någon logg när de var over there.
Det skulke förstöra HDs svit i den där touren, eller vad det heter, i Örebro.
Ja, jag tror de är så galna att de kan mörda för npgot liknande.
Senast redigerad av Medimera 2019-06-28 kl. 15:27.
Citera
2019-06-28, 15:24
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Att du inte kan lära dig läsa!
Att du inte kan lära dig förstå!

Du och kontot Medimera anser tydligen båda att inget negativt som postas i tråden om LW är sant/F A K T A. Enl din kompanjon skulle allt bara vara S P E K U L A T I O N E R.
Då kontrade jag genom att hänvisa att LW för egen maskin ohjälpligt har derangerat sitt renommé. Det är hon själv som dränkt sitt IG med massa F A K T A.

Varför du i det sammanhanget drar upp vad MH har skrivit, det förstår jag inte.
Jag är inte MH.
Både LW och MH har presenterat sig själva genom att skriva mycket.
Den ena är mördad och den andra hör till de personer som skulle kunna misstänkas för mordet.
Därför är det intressant att jämföra hur de har presenterat sig själva.

De är två extremfall.

LW ger ett mestadels positivt, livsbejakande intryck och hon letar inte efter negativa saker hos personer i sin omgivning.

MH har en mycket negativ utstrålning, ser sig själv som den enda vettiga personen och letar fel hos alla i sin omgivning, även hos barnen.
Dessutom saknar hon totalt självinsikt om hur hennes inlägg i bloggen skulle uppfattas av andra.
Citera
2019-06-28, 15:25
Medlem
Honan6s avatar
Kan meddela att det finns fortfarande inga nya anteckningar i B2705-18.
Nästa "bevakningsdatum" hos TR är 12/7.
Åtal?

Dags att massmedia ställer på med frågor igen!
Citera
2019-06-28, 15:28
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Vist är det så, men för att hitta mördaren då denna är okänd så blir
det offret som granskas, hur tråkigt en del nu än kan tycka att det är.

Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Det är väl det som är en av essenserna i en GMP. Exakt vad i BO's livsstil eller personlighet kan ha fått just en viss specifik typ av GM att triggas så till den grad att h*n bedömer det är "värt" risken att bringa BO om livet.

Hur många kvinnor per år mördas för att de har någon sida i personligheten som någon ogillar?
Hur många kvinnor per år mördas av sin (ex-)partner för att de vill lämna relationen?

Vilket av dessa alternativ tycker ni är troligast när det gäller LW och med tanke på att hon hade (haft) en relation där hon ansåg sig utsatt för våld och trakasserier?
Citera
2019-06-28, 15:30
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trie
JG satt väl fortfarande i styrelsen för Intresseföreningen Geocaching Sverige vid den tidpunkten och hade troligen även ett visst ansvar för användningen av sociala medier inom gruppen och var säkert en naturlig kontaktpunkt i en sådan här situation.

Även litet ironiskt i sammanhanget att JG år 2017 genom sin översättningsfirma verkar ha tolkat/översatt en intervju med P. Springare (spaningsledare vid tidpunkten för LW's försvinnande).

https://mobile.twitter.com/InOtherWords_se/status/836120037358456832

Örebro verkar vara en liten stad.
Citera
2019-06-28, 16:16
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Det är mycket fokus nu på vem som ”är snäll” och vem som ”är dum”.
Eller gör snälla respektive dumma saker.
Eller får någon annan att göra mycket dumma saker.
De värsta.

Jag tror att det är svårt att resonera fram ett koncensus i tråden.

Det man tycker det tycker man. Man kan väl inte tycka rätt eller fel, det är subjektivt. Man kan HA fel, men det är en annan sak.

Jag läser som sagt tråden från början. Just nu (23/5 -18) skrivs det en del om MH. Hon uppfattas som både vänlig, lida av storhetsvansinne och vara labil. Beroende på sammanhang antar jag.

LW är, enligt en postare som jobbat med henne, speedad och egotrippad. Andra ser henne som charmig och engagerad.

Vad jag vill ha sagt med detta är att jag inte tror att det finns någon absolut sanning om hur någon är, eller ens beter sej.

Den som tycker att LW får skylla sej själv, tycker det.
Den som tycker att en del av förklaringen till mordet finns att finna i LW:s sätt att vara, tycker det.
Den som tycker att oavsett hur hon var eller inte var, så är det inte hennes fel det som hände henne, den tycker det.
En del, som jag, tycker lite av varje.

Därför tror jag inte att det för tråden framåt att försöka övertyga motpolen om sin egen åsikt. Jag tror inte att det går helt enkelt.

Personligen är jag mer intresserad av klockslag, eventuella alibin, vem som vistades var, var cyklar finns fotograferade, till exempel.

Hittades LW:s mobil någonsin?

Vad stod det egentligen i ”den andra anmälan”, den som inte handlade om ”knoggnuggningen”? Allt det som var överstruket, men som ansågs falla under allmänt åtal, med mera.

Då handlar det inte så mycket om vad man tycker.
Senast redigerad av StudebakerHog666 2019-06-28 kl. 16:32. Anledning: Fel antal inlägg
Citera
2019-06-28, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Det är mycket fokus nu på vem som ”är snäll” och vem som ”är dum”.
Eller gör snälla respektive dumma saker.
Eller får någon annan att göra mycket dumma saker.
De värsta.

Jag tror att det är svårt att resonera fram ett koncensus i tråden.

Det man tycker det tycker man. Man kan väl inte tycka rätt eller fel, det är subjektivt. Man kan HA fel, men det är en annan sak.

Jag läser som sagt tråden från början. Just nu (23/5 -18) skrivs det en del om MH. Hon uppfattas som både vänlig, lida av storhetsvansinne och vara labil. Beroende på sammanhang antar jag.

LW är, enligt en postare med ett (1) inlägg speedad och egotrippad. Andra ser henne som charmig och engagerad.

Vad jag vill ha sagt med detta är att jag inte tror att det finns någon absolut sanning om hur någon är, eller ens beter sej.

Den som tycker att LW får skylla sej själv, tycker det.
Den som tycker att en del av förklaringen till mordet finns att finna i LW:s sätt att vara, tycker det.
Den som tycker att oavsett hur hon var eller inte var, så är det inte hennes fel det som hände henne, den tycker det.
En del, som jag, tycker lite av varje.

Därför tror jag inte att det för tråden framåt att försöka övertyga motpolen om sin egen åsikt. Jag tror inte att det går helt enkelt.

Personligen är jag mer intresserad av klockslag, eventuella alibin, vem som vistades var, var cyklar finns fotograferade, till exempel.

Hittades LW:s mobil någonsin?

Vad stod det egentligen i ”den andra anmälan”, den som inte handlade om ”knoggnuggningen”? Allt det som var överstruket, men som ansågs falla under allmänt åtal, med mera.

Då handlar det inte så mycket om vad man tycker.

Nyanserat inlägg.
Ja den ena sidan lär nog aldrig kunna övertyga den andra om sin sak. För det krävs nog intet mindre än ett fup och en fällande dom.
När nu det kan tänkas ske.
Men tror nog att alla egentligen också vill veta det du efterfrågar: konkreta tidpunkter/positioner/fynd/analyssvar. Svar på när/vem/var fanns den och den.

Det är i brist på allt detta som tjafset gror.
Citera
2019-06-28, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
1. Mördaren anser förmodligen det.

Försök nu för fan inte å få det till att jag försöker hitta förmildrande
omständigheter till mordet, jag vill hitta mördaren.

2. Behöver jag ens svara?

3. Mord i kriminella kretsar handlar oftast om makt och pengar.

Bra! Då stryker vi nr3. LW ingick inte i kriminella kretsar, om jag har uppfattat dig rätt!
Nej jag försöker inte med något sådant men jag försöker förstå något här.

Då tar vi nr
1. Mördaren anser nog förmodligen det skrev du.

Då jag själv, varken sett/hittat/ något som kan ses som dåliga sidor, så undrar jag: Vilka dåliga sidor mordoffret faktiskt skulle haft enligt dig, som du faktiskt vet/eller är övertygad om? Som vi dessutom skulle kunna utgå ifrån?

2. Är vi överens om också antar jag.
Citera
2019-06-28, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Ja slår man sig i lag med och gör gemensam sak med kriminella kretsar så lär man väl också ha det som man allmänt ser som dåliga sidor?

Ja exaktamente Rubar!
Tror du att LW kan ingått/eller vet du om LW ingick i någon kriminell verksamhet?
Citera
2019-06-28, 16:50
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Nyanserat inlägg.
Ja den ena sidan lär nog aldrig kunna övertyga den andra om sin sak. För det krävs nog intet mindre än ett fup och en fällande dom.
När nu det kan tänkas ske.
Men tror nog att alla egentligen också vill veta det du efterfrågar: konkreta tidpunkter/positioner/fynd/analyssvar. Svar på när/vem/var fanns den och den.

Det är i brist på allt detta som tjafset gror.

Min förhoppning är att en del av dem som skrev i början, och som verkar ha varit i de inblandades närhet, men sen inte fortsatt skriva, är sådana som faktiskt vet saker och ting, men att de, efter att ha förhörts/lämnat uppgifter till polisen, väljer att inte lämna ytterligare info till tråden för att inte riskera utredningen.
Lång mening... 😅
Citera
2019-06-28, 18:15
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
....
Tack för att du går igenom de viktiga bitarna från början förresten, ska bli intressant att följa 👍

Nu blir det för all del ett urval jag gör, varken objektivt eller på något sätt heltäckande.
Hoppas dock kunna hitta några guldkorn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in